دولت الکترونیک، توسعه محتوای بومی را به چند برابر رسانده است
کد خبر: 3492648
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
جهانگرد:

دولت الکترونیک، توسعه محتوای بومی را به چند برابر رسانده است

گروه فضای مجازی: معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت الکترونیک، توسعه محتوای بومی را به چندبرابر رسانده است و توسعه شبکه ملی اطلاعات با حداکثر ظرفیت در برنامه ششم توسعه قرار گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دومین کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی، پیش از ظهر امروز با حضور نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دانشگاه علم و فرهنگ افتتاح شد.

جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ضرورت برگزاری کنفرانس وب‌پژوهی اظهار کرد: هر اندازه که چنین کنفرانس‌هایی بتواند شناخت ما را از جنبه‌های آن تعمیق بخشد، فرآیند به کارگیری و استفاده از ظرفیت‌های تکنولوژی برای‌مان ارزشمند خواهد بود.

وی افزود: در میان همه نوآوری‌های فضای ICT، موضوع وب پرسرعت‌ترین ابزار به شمار می‌رود و به نوعی پرکاربردترین ابزار در فضای عمومی است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: زمانی که به حوزه کاربردها و تجاری می‌رسیم، کوتاه‌ترین زمان برای ورود محصول برای فضای ICT، حوزه وب است.

وی یادآور شد: در دنیای اقتصاد، رشد، ثروت‌آفرینی، اشتغال، نگاه استراتژیک وجود دارد و تکنولوژی عامل استراتژیک در سازوکارهای اقتصادی، فنی، تجاری، فرهنگی، اجتماعی است.

جهانگرد اظهار کرد: جوامع با رشد تکنولوژی بالا می‌توانند بر دیگر جوامع غالب و مسلط شوند. برخی از کشورها که درآمد سالانه‌شان پایین بود در طول این سی و چند سال با به کارگیری تکنولوژی به درآمد بالای 60 هزار دلار رسید؛ بنابراین ما در برنامه‌ریزی توسعه ایران امروز، فناوری اطلاعات را پیش‌ران و ابزار تحول‌ساز در همه حوزه‌ها می‌شناسیم.

وی به ارائه آماری از تعداد فارغ‌التحصیلان دانشجویان IT پرداخت و گفت: سالانه 17 تا 18 درصد دانشجوی این رشته فارغ‌التحصیل می‌شوند که این آمار نشانه سرمایه کشور است درواقع اگر صنعتی بخواهد در کشوری توسعه یابد، به غیر از پول، می‌تواند به سرمایه انسانی‌اش توجه کند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به دولت الکترونیک تصریح کرد: بخش دولت الکترونیک مبتنی بر وب است که از دو سال گذشته برنامه جامع به تصویب شورای عالی فناوری رسید که امروزه به نام شورای اجرایی تغییرنام یافته است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی مرکز مبادله ملی خدمات یکی از پروژه‌هایی است که محقق کرده‌ایم. در این پروژه بیش از 115 دستگاه به یکدیگر متصل شده‌اند و از این تعداد 69 دستگاه در زیرپرتال قرار دارند. همچنین 26 دستگاه پرتال رسمی دارند.

جهانگرد اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات را طراحی و به منحصه اجرایی خواهیم رساند. همچنین اپراتوری نسل سه، چهار و MVM به صورت گسترده اجرایی می‌کنیم و هم‌اکنون بیش از 200 شهر دارای اپراتوری نسل سه هستند.

وی بیان کرد: بیش از 70 هزار اپلپیکیشن فارسی تولید شده است که این امر می‌تواند مقدمات یک جهش و بسترسی تکنولوژی را بطور کامل آغاز کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: بازار ICT در کشور هرساله رشد خوبی می‌کند که در ادامه باید این رشد را به 20 درصد برسانیم. همچنین گردش مالی حوزه ارتباطات و IT سی و هشت هزار میلیارد تومان است که پیش‌بینی می‌کنیم که این رقم تا سال آینده 64 هزار میلیارد تومان برسد و در برنامه ششم توسعه انتظار می‌رود که این رقم سه برابر شود.

وی یادآور شد: دولت الکترونیک، توسعه محتوای بومی را به چندبرابر رسانده است و توسعه شبکه ملی اطلاعات با حداکثر ظرفیت در برنامه ششم توسعه قرار گرفته شده است.

جهانگرد اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه این موضوع گنجانده شده است که سرانه دسترسی را تا 20 مگ برسانیم.

captcha