عالی‌ترین فعالان قرآنی کشور در جامعه پزشکی هستند/ انتظار فعالیت‌های فاخر از دانشگاهیان
کد خبر: 3492652
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
در نشست فصلی کانون‌های دانشجویی قرآن و عترت علوم پزشکی عنوان شد:

عالی‌ترین فعالان قرآنی کشور در جامعه پزشکی هستند/ انتظار فعالیت‌های فاخر از دانشگاهیان

گروه سلامت: دبیر شورای شورای عالی توسعه قرآنی کشور در نشست فصلی کانون‌های دانشجویی قرآن و عترت علوم پزشکی عالی‌ترین فعالان قرآنی کشور را بخشی از جامعه پزشکی کشور دانست که باید آنها را الگوی فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نشست فصلی دبیران کانون‌های دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور صبح امروز 8 اردیبهشت‌ماه با حضور حجت‌الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه قرآنی کشور و جمعی از مسئولان وزارت بهداشت در محل سابق مرکز قرآن و عترت این وزارتخانه آغاز شد.

محمدی در افتتاحیه این نشست با بیان اینکه باید بر طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب رابطه‌ خود را همواره با قرآن حفظ کنیم اظهار کرد: قرآن حی است، اگر به این ایمان داشته باشیم، و حی بودن قرآن را حس کنیم یک رابطه دو سویه با قرآن بر قرار می‌کنیم.

وی افزود: قرآن به دلیل امکان تسری در روح و قلب می‌تواند در تمام زندگی انسان در افکار و اعمالش وجود داشته باشد، برای تسری قرآن در روح و قلب باید در برابر قرآن حضور داشت و شرط حضور در برابر قرآن ایمان است.

دبیری شورای توسعه قرآنی کشور با بیان اینکه بالاترین رشد فکری در دوران دانشجویی است تأکید کرد: اگر دوران دانشجویی را دوران تجمیع سرمایه دانشی با دلمایه قرآنی قرار ندهیم باختیم.

وی بیان کرد: اگر بیشترین استفاده را از ظرفیت بخشی قرآن برای توسعه فکری و شخصیتی خود داشته باشیم می‌توانیم بالاترین تأثیر را بر خود و اطرافیانمان بگذاریم.

محمدی در ادامه با بیان اینکه هر انسانی در قیامت با معشوق خود محشور می‌شود، گفت: اگر انتخاب دانشجوی انتخاب‌گر، قرآن باشد همانا که بهترین انتخاب را کرده است و بالاترین معشوق را برای خود برگزیده است و فردای قیامت با قرآن محشور می‌شود.

وی در ادامه به وظایف دانشگاه‌ها در قبال قرآن پرداخت و اظهار کرد: هدف ما باید این باشد که به دانشجویان هویت قرآنی بدهیم چرا که این هویت یک هویت طولانی و ماندگار است.

دبیر شورای عالی توسعه قرآنی عنوان کرد: قرآن تمامی نیازهای ما را پوشش می‌دهد، با توجه به شرایط روز و تحولات آن اگر به قرآن رجوع شود می‌توان پاسخ خود را از قرآن بگیریم.

وی در ادامه ضمن تفسیر سوره «التین» انسان را ترکیبی مادی و معنوی دانست و تصریح کرد: انسان‌ همانگونه می‌توانند به اعلی ملکوت برسند می‌توانند به اسفل سافلین یعنی پایین ترین درجه از پستی سقوط کنند، تفاوت انسان‌ها نیز در فاصله از این اعلی علیین است.

محمدی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی نباید در فعالیت‌های تبلیغی و تروجی و مسابقات حفظ و قرائت و احکام محدود بماند بلکه باید فضای فعالیت‌های قرآنی را به سمت تفکر و تدبر در قرآن برد.

وی ادامه داد: تدبر در قرآن و هدایت قرآنی باید هدف باشد که متأسفانه به دلیل نبود افراد متخصص در این حوزه کمتر به این مسئله پرداخته شده است.

دبیر شورای توسعه قرآنی کشور بیان کرد: در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باید به دنبال انسان حافظِ حاملِ عاملِ قرآن بود. انسان حافظ، قرآن را به ذهن سپرده و حامل آن را در تمامی جوارح خود درونی می‌کند و عامل قرآن را در تمامی اعمال و رفتار خود به کار می‌برد.

این فعال قرآنی عنوان کرد: توسعه فرهنگ قرآنی دارای سه ضلع توسعه معرفتی، ایمانی و رفتاری است و معرفت و ایمان مدخل رفتار است؛ اگر توانستیم قرآن را در اعمال خود شکل دهیم توسعه فرهنگ قرآنی اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی عالی‌ترین جامعه قرآنی کشور را دارا است، بیان کرد: این جامعه یک سرمایه است که تمامی دانشجویان پزشکی باید از آن‌ها در ایجاد فضای قرآنی در دانشگاه‌های علوم پزشکی استفاده کنند.

محمدی یادآور شد: باید فضای قرآنی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شود زیرا که در ادامه آن توسعه تربیت قرآنی شکل می‌گیرد.

در بخش دیگری از این نشست حسین همتی، رئیس اداره تبلیغ و ترویج مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از تمایل مرکز قرآن و عترت برای واگذاری بخشی از مسئولیت جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت به مجمع دانشجویان خبر داد.

وی اظهار کرد: این تمایل در معاونت فرهنگی دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت وجود دارد که دانشجویان مشارکت بیشتری در برگزاری جشنواره قرآن و عترت داشته و مسئولیت بخشی از آن را بر عهده مجمع دانشجویان بگذارد.

همتی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: تلاش می‌شود که در نمایشگاه امسال غرفه دانشجویی نیز وجود داشته باشد.   

 

 

captcha