جوایز جشنواره «مد و لباس اسلامی ایرانی» یزد اعلام شد
کد خبر: 3492748
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰

جوایز جشنواره «مد و لباس اسلامی ایرانی» یزد اعلام شد

گروه هنر: جوایز نخستین جشنواره «مد و لباس اسلامی ایرانی» استان یزد که با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و همراهی اداره‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی در یزد برگزار می‌شود، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، نخستین جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی استان یزد با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی یزد برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان تا ١٥ اردیبهشت فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد مستقر است ارسال نمایند.
جوایز این جشنواره به شرح ذیل اعلام شد: در بخش مانتو مجالس و مانتو (اجتماع و مشاغل)، نفر اول 800 هزار تومان همراه با لوح تقدیر و تندیس جشنواره، نفر دوم  500 هزار تومان همراه با لوح تقدیر، نفر سوم 300 هزار تومان همراه با لوح تقدیر است. 
در بخش پوشش سر (مقنعه و چادر)، طراحی مانتو (اجتماع و مشاغل)، طراحی مانتو ( مجلسی)، طراحی پارچه  نفر اول 300 هزار تومان همراه با لوح تقدیر و تندیس جشنواره، نفر دوم 250 هزار تومان همراه با لوح تقدیر، نفر سوم  150 هزار تومان همراه با لوح تقدیر می‌باشد.
جوایز بخش علمی (پایان‌نامه و مقاله) نیز در بخش کارشناسی ارشد نفر اول400 هزار تومان همراه با لوح تقدیر و تندیس جشنواره، نفر دوم 300 هزار تومان همراه با لوح تقدیر، نفر سوم 200 هزار تومان همراه با لوح تقدیر است.          
در بخش کارشناسی به نفر اول 300 هزار تومان همراه با لوح تقدیر و تندیس جشنواره، نفر دوم 200 هزار تومان همراه با لوح تقدیر، نفر سوم100 هزار تومان همراه با لوح تقدیر تعلق می‌گیرد.
این جشنواره با هدف حفظ و احیای فرهنگ بومی و اسلامی در طراحی لباس، تحقق شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، ایجاد فضای رقابتی بین طراحان و ترغیب مردم به بهره‌‌گیری از لباس و پوشش بومی، حفظ و تقویت فرهنگ و هویت اسلامی و ایرانی، ارج نهادن، تبیین و ترویج الگوهای بومی و ملی، هدایت بازار تولید و فراهم ساختن فضای رقابتی در بین فعالان این عرصه و همچنین ترغیب مردم به پرهیز از انتخاب ومصرف الگوهای بیگانه در شهرستان اردکان برگزار می‌شود.
captcha