از حضور در منزل شهید حاجی حسنی تا آمادگی کامل برای شرکت در مسابقات مالزی
کد خبر: 3492795
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶

از حضور در منزل شهید حاجی حسنی تا آمادگی کامل برای شرکت در مسابقات مالزی

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده جمهوری اسلامی ایران در پنجاه و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی با بیان اینکه در نوروز امسال در منزل شهید حاجی حسنی حضور پیدا کردم، گفت: برای حضور در مسابقات مالزی آمادگی کامل دارم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، «سیدمصطفی حسینی» نماینده جمهوری اسلامی ایران در پنجاه و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی که روز جمعه، 10 اردیبهشت‌ماه عازم مالزی می‌شود تا در این مسابقات به رقابت با قاریان دیگر کشورها بپردازد، متولد سال 1374 در قزوین است که با حضور در سی و هشتمین دوره مسابقات کشوری اوقاف، به عنوان پدیده این مسابقات موفق به کسب مقام سوم شد.
سید مصطفی حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، ابتدا با اشاره به سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن گفت: حتی قبل از شروع مسابقات سراسری اوقاف، به مسابقات بین‌المللی مالزی فکر می‌کردم و چنین جایگاهی برای خودم متصور بودم و  بعد از اتمام این مسابقات نیز که با اعضای هیأت داوران صحبت می‌کردم، استاد سعیدیان گفت خواندن شما برای مسابقات مالزی مناسب است و خیلی از افرادی که تلاوت من را در این مسابقات شنیدند نیز چنین نظری داشتند.
وی ادامه داد: در دوره انتخابی قاریان برای اعزام به مسابقات بین‌المللی که در تهران برگزار شد، با وجود اینکه مریض بودم و آمادگی کامل نداشتم، اما بحمدالله در آن دوره نیز اجرای مناسبی داشتم و به گفته داوران تلاوت مجلسی بنده در آن دوره، از برترین تلاوت‌ها بود.
  
نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی دیر مشخص شدند
حسینی با بیان اینکه نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی دیر مشخص شدند، اظهار کرد: این اتفاق برای من با توجه به تغییر زمان برگزاری مسابقات مالزی بی‌تأثیر نبود و بعد از اینکه حضورم در مسابقات مالزی قطعی شد، هر یک از اساتید نظری می‌دادند که همه این نظرات نیز متفاوت با هم بود و واقعاً سردرگم شده بودم که در نهایت طی مشورت با استاد شاه‌میوه و ابوالقاسمی تصمیم گرفتم که تلاوت خودم را داشته باشم.
وی عنوان کرد: استاد شاه‌میوه توصیه‌های مناسبی به من داشتند و توصیه کردند که حداقل دو «جواب جواب» بخوانم و بیشتر در اوج و با فرازهای 25 تا 30 ثانیه باشد و لازم است که برای «جواب جواب» خواندن، در فضای تلاوت منشاوی، از سبک سایر اساتید هم‌چون مصطفی اسماعیل نیز استفاده کنم.
این فعال قرآنی ادامه داد: استاد ابوالقاسمی هم گفتند طوری تلاوت کنم که خودم راضی باشم و مردم‌پسند باشد و به دور از استرس، تنها تلاوت خودم را داشته باشم.
وی از حضورش در منزل شهید حاجی حسنی در ابتدای سال خبر داد و گفت: در سفری که در ایام عید نوروز با خانواده به مشهد داشتیم، به منزل شهید محسن حاجی حسنی رفتم که استاد مصطفی حاجی‌حسنی در این دیدار صمیمی از تجربیات خود در خصوص مباحث فنی و فضای مسابقات مطالبی را به بنده گفتند.

آشنایی کاملی با آیین نامه مسابقات مالزی دارم
نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی با اشاره به آیین نامه این مسابقات، مطرح کرد: بلافاصله بعد از اینکه برای اعزام به مسابقات مالزی انتخاب شدم، سراغ آیین نامه این مسابقات رفتم و در دوره آمادگی اعزام نیز به همراه اساتید مروری بر آیین نامه مسابقات داشتیم و تقریباً آشنایی کاملی با آیین نامه این مسابقات دارم.
وی ادامه داد: طبق اطلاعاتی که به دست آوردم در خصوص نحوه پوشش، هر نماینده باید با لباس رسمی کشورش در مسابقات حاضر باشد و زمان و قرعه تلاوت هر نماینده نیز صبح همان روز اعلام می‌شود که با فاصله حدود 12 ساعت بین ساعات 8 تا 10 شب خواهد بود.
حسینی در ادامه در ارتباط با برگزاری دوره آمادگی برای اعزام به مسابقات بین‌المللی توسط شورای عالی قرآن، بیان کرد: نفسِ برگزاری این دوره بسیار خوب و پسندیده است، ولی خیلی دیر برگزار شد و قرار بود که طی چند جلسه باشد که به یک جلسه اکتفا شد و با وجود احترامی که برای اساتیدی که در این دوره حضور داشتند قائل هستم، ولی به‌نظرم بهتر بود از اساتیدی برای این دوره دعوت می‌شد که تجربه شرکت در مسابقات مالزی را داشته باشند.

برای شرکت در مسابقات مالزی آمادگی کامل دارم
وی با بیان اینکه برای شرکت در مسابقات مالزی آمادگی کامل دارم، اظهار کرد: برای کسب مقام اول خودم را آماده کرده‌ام و به اتفاقات مسابقه و سلایق داوران فکر نمی‌کنم و پایان تلاوتم هم با «صدق الله العلی العظیم» خواهد بود.

اگر در مسابقات مالزی اول شوم، در مسابقه دیگری شرکت نخواهم کرد
نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی با بیان اینکه ان‌شاءالله اگر در مسابقات مالزی اول شوم، در مسابقه دیگری شرکت نخواهم کرد، توضیح داد: استقبال مردم مالزی از این مسابقات مثل مسابقات بین‌المللی ایران است و توجه ویژه‌ای هم به نماینده ایران دارند و هر نماینده در این مسابقات تنها یک تلاوت 10 دقیقه‌ای دارد که در تمرینات، خودم را آماده کرده‌ام که یک صفحه‌و‌نیم در طی این زمان تلاوت داشته باشم.

پدرم و استاد محمد عباسی همراهان بنده در این مسابقات خواهند بود
حسینی درخصوص همراهانش در مسابقات مالزی گفت: پدرم همراه بنده در این مسابقات خواهد بود و استاد محمد عباسی هم برای مشاوره به همراه ما اعزام می‌شوند و یک گروه مستندساز از صدا و سیما نیز حضور خواهند داشت.
وی درپایان ضمن التماس دعای خیر از مردم، بیان کرد: امیدوارم با دعای خیر مردم نماینده خوبی برای کشورم  باشم و تلاوت خوبی ارائه دهم که در خور نماینده جمهوری اسلامی ایران باشد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۱
0
1
یقین دارم دست پر برمیگردی
captcha