تشکیل گروه وحدت اسلامی بین موشحین منطقه آزاد اروند و عراق در آینده نزدیک
کد خبر: 3492812
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶
پورمعین خبر داد:

تشکیل گروه وحدت اسلامی بین موشحین منطقه آزاد اروند و عراق در آینده نزدیک

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبير شورای راهبردی فعالیت‌های قرآنی مناطق آزاد کشور با اشاره توافق‌ بین‌المللی انجام شده در منطقه آزاد اروند و شواری عالی قرآن عراق، گفت: تشکیل گروه وحدت اسلامی بین موشحین این منطقه و عراق از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.


محمدرضا پورمعین، دبير شورای راهبردی فعالیت‌های قرآنی مناطق آزاد تجاری ـ اقتصادی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،  با اشاره به نخستین توافق بین‌الملی میان جمهوری اسلامی ایران در منطقه آزاد اروند و شورای عالی قرآن عراق به نمایندگی استان بصره در هشتم اردیبهشت‌ماه، گفت: در این تفاهم‌نامه مقرر شد، چهار محفل قرآنی بزرگ در سطح ملی در هر دو کشور برگزار شود، تا پایان سال 95 از حمایت منطقه آزاد اروند و استان بصره برخوردار باشد.
وی ادامه داد: در این جلسه که شیخ عدنان قاسم موسی‌الصالحی به نمایندگی از شورای عالی قرآن عراق از استان بصره با هیئت 9 نفره که از قاریان و موشحین برتر عراق حضور داشتند، مقرر شد تبادل استاد و نقل تجربیات و برگزاری نمایشگاه مشترک قرآنی در بصره برگزار شود.
دبير شورای راهبردی فعالیت‌های قرآنی مناطق آزاد تجاری ـ اقتصادی کشور اضافه کرد: همچنین ایجاد و تشکیل گروه وحدت اسلامی بین موشحین منطقه آزاد اروند و موشحین عراقی به نام ائمه اطهار(ع) در آینده نزدیک از دیگر مصوبات این توافق بین‌المللی بوده است.
پورمعین تصریح کرد: در این دیدار تفاهم‌نامه به امضای سیدمرتضی نعمت‌زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند و پورمعین، دبیر شورای راهبردی قرآن مناطق آزاد و همچنین شیخ عدنان قاسم موسی‌الصالحی و شجاع زویدات امضا شد.
گزارش تصویری مربوط به نشست را اینجا ببینید!
captcha