ضرورت برپایی کار‌گاه‌های قرآن‌پژوهی و طب در دانشگاه‌ها
کد خبر: 3492863
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
فراهانی تأکید کرد؛

ضرورت برپایی کار‌گاه‌های قرآن‌پژوهی و طب در دانشگاه‌ها

گروه سلامت: معاون فرهنگی دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت در نشست فصلی دبیران کانون‌های دانشجویی قرآن و عترت بر برگزاری کارگاه‌های قرآن و طب در دانشکده‌های علوم پزشکی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمدرضا داوودآبادی فراهانی، معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت طی سخنانی دیروز، هشت اردیبهشت در دومین نشست دبیران کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی با بیان اینکه وضعیت کانون‌های دانشجویی قرآن و عترت در مقایسه با سایر کانون‌های دانشجویی علوم پزشکی بهتر است، اظهار کرد: این کانون‌ها پخته‌تر عمل می‌کنند اما در کل آمارها نشان می‌دهد عملکرد دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در امور مختلف در وزارت بهداشت از سایر وزارتخانه‌ها کیفی‌تر است.

وی برگزاری نشست‌های دبیران کانون‌های قرآن و عترت و هم‌اندیشی آنان برای بهبود سطح کمی و کیفی قرآن و ارتقای سطح کیفی مسابقات و جشنواره‌های قرآنی را موثر قلمداد و عنوان کرد: هرچه در حوزه قرآنی به‌ویژه در دانشگاه اقدام کنیم باز هم کم است، چرا که حوزه قرآن حد و مرز ندارد.

فراهانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال 68 مبنی بر اینکه ایشان از جریان و جنبش قرآنی به ویژه در مراکز دانشگاهی حمایت می‌کنند، تصریح کرد: شما دبیران کانون‌های قرآن و عترت باید در راستای فرمایشات معظم‌له پایه‌های بنیادی را در دانشگاه در حوزه قرآنی تقویت کنید تا حداقل در سی سال آینده آثار و برکات معنوی آن را شاهد باشید. ما نیز از نظر مادی و معنوی را در این راه حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: من به دانشجویان اعتماد دارم دانشجویان همایشی را که برگزار می‌کنند با کیفیت‌تر و کم هزینه‌تر از سایر همایش‌های وزارت بهداشت است.

معاون وزیر بهداشت تأکید کرد: کانون‌های قرآن و عترت دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی توانمند‌، توسعه یافته و قوی‌تر هستند.

وی بیان کرد: شما به عنوان دبیر که مسئولیت اداره کانون‌ها را به عهده دارید قطعا انسان‌های برگزیده از سوی خداوند هستید که از جانب پروردگار سعادت همکاری در حوزه قرآنی را پیدا کرده‌اید و قطعا انتخاب شما از سوی خدا آگاهانه و غیرتصادفی بوده است. من معتقدم اگر ابزارهای لازم توسعه قرآن در وزارت بهداشت فراهم شود قطعا تحولات خوبی را در آینده نزدیک در حوزه فعالیت‌های قرآنی شاهد خواهیم بود.

فراهانی با بیان اینکه باید زمینه لازم را برای آموزش‌های جذاب فراهم آوریم، عنوان کرد: اگر این زمینه فراهم آید این سیستم دولتی نیست که می‌تواند موجب تحول شود بلکه دانشجویان هستند که تحول را به وجود می‌آید.

وی با اعلام موافقت خود مبنی بر تبدیل شدن کانون‌های قرآنی دانشجویی به تشکل یا انجمن اظهار داشت: توسعه فرهنگ قرآنی در دانشگاه‌ها که یک سند فرادستی در نظام جمهوری اسلامی است و از سوی شورایعالی انقلاب فرهنگی تصویب شده ضروری است. شما دبیران کانون‌ها را به مطالعه این سند دعوت می‌کنم تا به اهداف خود نزدیک‌تر شویم.

وی در پایان دانشجویان را به برپایی کارگاه‌های قرآن پژوهی و طب فراخواند و خاطرنشان کرد: شما می‌توانید نحوه پژوهش‌های میان رشته‌ای قرآن و طب را پیش ببرید و مطمئنا دیگرانی هم می‌آیند و از این کار تبعیت می‌کنند و موجب پیشبرد این کار در دانشگاه‌ها می‌شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۲ - ۰۸:۰۸
0
0
این اقدام برای بهبود سطح کمی و کیفی قرآن و ارتقای سطح کیفی مسابقات و جشنواره‌های قرآنی مفید است.
captcha