محفل قرآنی یادبود شهدای مدافع حرم در مشهد
کد خبر: 3492865
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
با حضور حمید شاکرنژاد؛

محفل قرآنی یادبود شهدای مدافع حرم در مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: محفل انس با قرآن، یادبود شهدای مدافع حرم با حضور حمید شاکرنژاد، قاری بین‌المللی قرآن کریم در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محفل انس با قرآن، یادبود شهدای مدافع حرم، شب گذشته، هشتم اردیبهشت با  تلاوت حمید شاکرنژاد، قاری بین‌المللی قرآن کریم در مسجد الزهرا(س) منطقه فاطمیه مشهد برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، یاسین شریعتی از قرآن‌آموزان جلسات قرآن مسجد الزهرا(س) آیات انتهایی سوره قاف را تلاوت کرد؛ در ابتدای این مراسم، محمود شریفی، مسئول شورای فرهنگی پایگاه بسیج سیدالشهدا(ع) توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی مسجد الزهرا(س) ارائه داد.
محفل انس با قرآن یادبود شهدای مدافع حرم در مشهد برگزار شد + عکس
بر اساس گزارش وی، مسجد الزهرا(س) از مساجد قدیمی با قدمتی حدود 30 سال است که فعالیت‌های قرآنی بسیاری داشته است؛ برگزاری دو یادواره شهدا، حلقه‌های صالحین، بزرگداشت مناسبت‌ها و ... از جمله اقدامات پایگاه بسیج مسجد الزهرا(س) است؛ محمدجواد فروغی، قاری بین‌المللی قرآن کریم نیز از اهالی همین منطقه و مسجد بوده است.
پس از پخش کلیپ مداحی میثم مطیعی با موضوع شهدای مدافع حرم، محمدجواد ابراهیمی‌پور، فرمانده ناحیه مقاومت بسیح ابوذر به ایراد سخن پرداخت.
ابراهیمی‌پور به بیان نشانه‌های قدرتمندشدن جبهه مقاومت اسلامی پرداخت و ادامه داد: حدود شش، هفت سال پیش اسرائیل دائم حمله می‌کرد تا بتواند زنجیره مقاومت متشکل از نوار غزه، لبنان، سوریه، عراق و ایران را از هم جدا کند چون می‌دانست که این زنجیره از یکدیگر حمایت می‌کنند اما نتوانستند؛ اگر می‌تواستند ما امروز باید در مرزهای شرقی و جنوبی با آمریکا می‌جنگیدیم؛ سید حسن نصرالله گفت: اگر ایران تهدید شود ما اسرائیل را مورد تهدید قرار می‌دهیم.
محفل انس با قرآن یادبود شهدای مدافع حرم در مشهد برگزار شد + عکس
وی با اشاره به زمان شروع جنگ در سوریه و خطر دستگیری یا کشته‌شدن رئیس جمهور این کشور در آن زمان ادامه داد: زمانی که همه می‌دانستند بشار اسد تا بعد از ظهر یا دستگیر و یا کشته می‌شود، سردار سلیمانی و سردار همدانی به عنوان فرمانده میدانی وارد عمل شد، نیروهای پراکنده مدافع حرم را سازماندهی کرد و در معجزه‌ای دمشق آزاد شد و پرونده برگشت.
نقش شهدای مدافع حرم در شکل‌گیری و استحکام زنجیره مقاومت اسلامی
ابراهیمی‌پور اضافه کرد: امروز پس از گذشت فقط شش سال که در تحولات سیاسی به حساب نمی‌آید غزه، جنوب لبنان، ایران، سوریه، یمن، بحرین، قطیف عربستان، کرانه باختری و رود اردن که به فرمان رهبر انقلاب در حال مسلح شدن هستند و عراق که هشت سال با ما جنگید و امروز در کمتر از 30 سال به متحد و شریک ما مبدل شده است و نیجریه که یک طلبه 20 میلیون نفر را نه فقط مسلمان بلکه شیعه کرده است زنجیره مقاومت اسلامی را شکل داده‌اند.
محفل انس با قرآن یادبود شهدای مدافع حرم در مشهد برگزار شد + عکس
در ادامه حمید شاکرنژاد، قاری بین‌المللی قرآن کریم آیات 69 تا 76 سوره نساء و 169 تا 173 سوره آل‌عمران با موضوع جهاد در راه خدا و مقام شهدا و همچنین سوره نصر را تلاوت کرد.
پس از تلاوت این قاری بین‌المللی مجری از شاکرنژاد سوالاتی را پرسید؛ شاکرنژاد در پاسخ به اولین سوال، به شروع فعالیت قرآنی‌اش از شش سالگی اشاره و عنوان کرد: اولین جلسه قرآنی که من در آن حضور یافتم مربوط به جلسه استاد فرقانی است.
وی به اولین هدیه قرآنی خود اشاره کرد و گفت: اولین هدیه من 10 تومان بود البته باید متذکر شوم اگر فعالیت قرآنی برای هدیه باشد پیشرفتی به همراه نخواهد داشت.
این قاری بین‌المللی کشورمان با بیان اینکه تاکنون شش بار به سفر حج مشرف شده است، اظهار کرد: در کشورهایی همچون ترکیه و کویته تلاوت داشته‌ام.
محفل انس با قرآن یادبود شهدای مدافع حرم در مشهد برگزار شد + عکس
شاکرنژاد که رتبه اول مسابقات بین‌المللی ایران را در سال 84 بین 50 کشور اسلامی به دست آورده است، در توصیه معنوی به مخاطبان عنوان کرد: اگر نوجوانان و جوانان می‌خواهند عاقبت به خیر شوند، زندگی سراسر آرامشی داشته باشند باید تا می‌توانند با قرآن و اهل بیت(ع) مانوس باشند؛ اگر در زندگی با موانعی مواجه شده و نیاز به راهنما داشتیم ائمه(ع) و قرآن می‌توانند بهترین راهنما باشند.
بر اساس این گزارش، چهارشنبه شب‌ها در مسجد الزهرا(س) فاطمیه مشهد جلسه قرائت و دوشنبه‌ها نیز جلسه حفظ برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود، این مراسم به همت شورای فرهنگی و پایگاه بسیج سیدالشهدا(ع) مسجد الزهرا(س) منطقه فاطمیه برگزار شد.
محفل انس با قرآن یادبود شهدای مدافع حرم در مشهد برگزار شد + عکس
captcha