شهید مطهری مجاهد فرهنگی بود
کد خبر: 3492922
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
متین:

شهید مطهری مجاهد فرهنگی بود

گروه اجتماعی: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: شهید مطهری یک مجاهد فرهنگی بود که دو ویژگی شناخت از مرزهای اسلامی و موقعیت شناسی در برابر دشمنان اسلام را به خوبی داشتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی متین، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، صبح امروز 5‌شنبه، 9 اردیبهشت، در نشست خبری خود که در آستانه فرا رسیدن هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، برگزار شده بود، اظهار کرد: در بیش از 1400 سالی که از ابتدای تاسیس اسلام می‌گذرد زمانی نبوده که دشمنان در فکر توطئه و ضربه زدن به اسلام و مسلمانان نبوده باشند و دشمن در دو حوزه جنگ سخت و جنگ نرم اهداف خود را دنبال کرده است.

وی با بیان اینکه در برابر توطئه دشمن در هر حوزه باید متناسب با همان مساله وارد میدان شد، افزود: یکی از این حوزه‌ها حوزه جنگ نرم است که دشمن به دنبال تحریف و تصاحب افکار و اندیشه‌های مسلمانان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین متین با اشاره به آیه 52 از سوره مبارکه فرقان که خدای متعال فرموده است: «فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُم بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا»؛ « پس از كافران اطاعت مكن و با [الهام گرفتن از] قرآن با آنان به جهادى بزرگ بپرداز»، تاکید کرد: بسیاری از مفسران بزرگ قرآن از جمله در تفسیر نورالثقلین و مجمع‌البیان این آیه را مربوطه به جهاد فکری و فرهنگی عنوان کرده‌اند زیرا این آیه زمانی نازل شد که پیامبر اکرم (ص) در مکه بود و در آن زمان هنوز پیامبر (ص) وارد جهاد مسلحانه با دشمنان اسلام نشده بودند.

وی با تاکید بر اینکه جهاد باید برای خدا و در راه خدا باشد، خاطرنشان کرد: این مساله در آیه 46 از سوره مبارکه سباء بیان شده است: «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى...»؛ « بگو من فقط به شما يك اندرز مى‏دهم كه دو دو و به تنهايى براى خدا به پا خيزيد...».

حجت‌الاسلام والمسلمین در ادامه با اشاره به شخصیت والای استاد مرتضی مطهری، تصریح کرد: شهید مطهری یک مجاهد فرهنگی بود که دو ویژگی شناخت از مرزهای اسلامی و موقعیت شناسی در برابر دشمنان اسلام را به خوبی داشتند و متناسب با هر مساله اقدام مناسب را انجام می‌داند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری باید فرصتی برای شناساندن افکار متعالی ایشان باشد، گفت: در این ایام نباید به برگزاری یک مراسم بسنده کنیم بلکه باید با فهم دقیق اندیشه‌های والای این متفکر اسلامی بتوانیم افکار او را عملیاتی کرده و از آنها در عمل پیروی کنیم.

420 فعالیت در گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج اجرا می‌شود

همچنین در ادامه این نشست سرهنگ مجتبی صنعتکار، معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان اظهار کرد: امسال هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج با عنوان «مطهری نماد اقدام و عمل» نام‌گذاری شده است که در این هفته 28 عنوان برنامه در قالب بیش از 420 فعالیت اجرا خواهد شد.

صنعتکار تاکید کرد:‌ از جمله این برنامه‌ها می‌توان به نشست‌های سیاسی و بصیرتی برای فرماندهان و مدیران بسیج، برگزاری محافل روشنگری با موضوع راه‌های مقابله با نفوذ فرهنگی از دیدگاه شهید مطهری همچنین برگزاری نشست‌های حکمت مطهر در این هفته توسط بسیج طلاب و اساتید اشاره کرد.

captcha