آیین‌نامه استفاده از لباس متحدالشکل قاریان نگارش می‎‌شود
کد خبر: 3493000
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸
میرزاجانی:

آیین‌نامه استفاده از لباس متحدالشکل قاریان نگارش می‎‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن اظهار کرد: با تصویب لباس متحدالشکل قاریان، آیین‌نامه‌ای به منظور نحوه استفاده از این لباس نگارش و این آیین‌نامه در جای خود اعمال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ، مراسم اختتامیه بخش علمی دوازدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان، مبتهلان و گروه‌های تواشیح کشور عصر امروز، نهم اردیبهشت ماه با حضور جمعی از اساتید قرآنی کشور، اساتید و صاحبنظران حوزه تواشیح و ابتهال و اعضای گروه‌های تواشیح و مبتهلان در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، محمدتقی میرزاجانی، رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن به ارائه گزارشی از روند برگزاری دوازدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن پرداخت و گفت: در این مراسم از دومین نمونه لباس متحدالشکل قاریان که به جمع‌آوری نظرات اساتید و قاریان قرآنی طراحی شده است، رونمایی می‌شود.
وی افزود: در دومین نمونه لباس متحدالشکل قاریان، عناصری مانند نشاط، وقار و سادگی مورد توجه قرار گرفته و از حیث روانشناسی رنگ و از حیث طراحی دقت زیادی شده است.
میرزاجانی ادامه داد: این لباس متحدالشکل شامل کت و شلوار، عبا و کلاه است که استفاده از هر کدام از اجزاء براساس آیین‌نامه‌ای که تدوین خواهد شد، در قالب آیین‌نامه‌ای خواهد بود. به عنوان مثال ممکن است اعلام شود که کلاه برای قرائت در خارج از کشور استفاده شود و یا اینکه قاریان باید در تمام اوقات ملبس باشد.
وی در ادامه گفت: باید آیین‌نامه دقیقی نگارش شود که این آیین‌نامه در جای خود اعمال می‌شود.
رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن در این بخش از سخنان خود به طرح اعطای مدرک به قاریان و اساتید قرآن کریم که هرساله به همت شورای عالی قرآن اجرا می شود اشاره کرد و گفت: طرح اعطای مدرک به قاریان و مدرسان قرائت قرآن اتفاق خوبی است که به ارتقای عملی و نظری قاریان کمک می کند.
وی ادامه داد: در این مراسم از برگزیدگان دوره گذشته که درجات یک و دو قرائت و تدریس قرآن را گرفتند نیز تجلیل می‌شود.
بنابراین گزارش، در این بخش از مراسم از حائزین دریافت مدرک درجه یک و دو قرائت و مدرسین قرآنی که در سال 94 موفق به دریافت این مدارک شدند، تجلیل شد.
تجلیل از صاحبان مقالات برگزیده دوازدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان، مبتهلان و گروه‌های تواشیح کشور از دیگر بخش‌های این مراسم بود که در این بخش، صاحبان مقالات هدایا و لوح تقدیر خود را از دست مسئولان و اساتید حاضر در مراسم دریافت کردند.
captcha