استفاده از ظرفیت صداوسیما برای اجرایی‌شدن طرح مبدأ تا مبدأ
کد خبر: 3493039
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴

استفاده از ظرفیت صداوسیما برای اجرایی‌شدن طرح مبدأ تا مبدأ

گروه اجتماعی: استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: از ظرفیت صداوسیما برای معرفی جلوه‌های مختلف گردشگری استان، اجرایی‌شدن طرح‌های مبدأ تا مبدأ، ماه عسل زوج‌های جوان در مشهد مقدس و معین الضعفا استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در دیدار با معاون سیمای سازمان صداوسیما به همراه مدیران شبکه های تلویزیونی با بیان اینکه مشهد مقدس سالانه شاهد حضور بیش از 27 میلیون نفر زائر و مسافر داخلی و خارجی است، گفت: ارائه خدمات فرهنگی مناسب به آنان با هدف نهادینه کردن فرهنگ زیارت با بهره گیری از ابزار صداوسیما ضروری است.
استاندار خراسان رضوی افزود: با فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم و تسهیل شرایط برای راه‌اندازی شبکه زیارت می‌توان فرهنگ ایرانی ـ اسلامی را در زندگی مردم وارد کرد.
وی با بیان اینکه حب اهل بیت(ع) در زندگی هر مسلمان ایرانی جاری است، عنوان کرد: با فراهم ساختن شرایط برای پخش مستقیم برنامه‌های مناسبت‌های مختلف مذهبی حرم مطهر رضوی از شبکه های سیما می‌وان نیازهای معنویی شهروندان را برآورده ساخت.
رشیدیان با اشاره به اینکه مشهد مقدس در سال 2017 پایتخت فرهنگ کشورهای اسلامی خواهد بود، تصریح کرد: با تهیه برنامه‌های پربار فرهنگی، هنری و مذهبی و پخش آن از شبکه‌های مختلف تلویزیونی می‌توان سطح تعاملات ایران را با کشورهای اسلامی در قالب دیپلماسی عمومی با هدف از بین بردن چهره شیعه هراسی در سطح جهان فراهم کرد.
استفاده از ظرفیت صداوسیما برای معرفی جلوه‌های مختلف گردشگری استان، اجرایی شدن طرح‌های مبدا تا مبدا، ماه عسل زوج‌های جوان در مشهد مقدس و معین الضعفا از دیگر تاکیدات استاندار خراسان رضوي در این جلسه بود.
علی اصغر پورمحمدی، معاون سیمای سازمان صداوسیما نیز در این دیدار با بیان اینکه سیاست اصلی سازمان ارتقاي کیفیت شبکه‌های موجود با تولید برنامه های پربار است، گفت: در صورت تأمین بودجه مورد نیاز و فراهم شدن زیرساخت‌ها امکان راه‌اندازی شبکه ملی زیارت در آینده فراهم خواهد شد.
وی افزود: خراسان رضوی و مشهد مقدس به دلیل وجود بارگاه منور ثامن الحجج(ع) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به همین دلیل باید زمینه برای تولید برنامه‌های درخور شأن با هدف توسعه فرهنگ زیارت در بین مردم ایجاد شود.
captcha