توجه به نقش معلمان در تقویت تفکر تولید و مصرف داخلی
کد خبر: 3493103
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
حجت‌الاسلام یعقوبی ابراز كرد:

توجه به نقش معلمان در تقویت تفکر تولید و مصرف داخلی

گروه سیاسی: خطیب جمعه کاشمر نقش معلمان در تقویت تفکر تولید و مصرف داخلی را بسیار مثمر ثمر دانست و با بیان اینکه اگر به تولید داخلی توجه کنیم تحریم‌ها هیچ اثری نخواهد داشت، اظهار کرد: همان‌گونه که در اوج تحریم‌ها در صنایع دفاعی و هسته‌ای پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم اگر تلاش کنیم می‌توانیم صنعت خودرو و سایر تولیدات بسیار با کیفیتی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی، خطیب جمعه کاشمر در خطبه‎‌های عبادی سیاسی این هفته دهم اردیبهشت‌ماه شهر کاشمر با اشاره به اینکه باید از همه کسانی که در جهت رشد و مبانی علمی و معنوی بشر تلاش کردند، به خصوص شهید آیت‌الله مطهری تقدیر و تشکر کرد، افزود: هر چند دشمن آیت‌الله مطهری را از ما گرفت تا از فکر، اندیشه و دانش او محروم شویم ولی کار و اهداف وی گسترش پیدا کرد به طوری‌که روز شهادت ایشان به نام روز معلم نامگذاری شد.
وی با بیان اینکه کار تعلیم و تربیت جزو سخت‌ترین کارها است که خداوند انجام آن را به انبیاء داده است، عنوان کرد: اگر خداوند این کار مهم را به انبیاء الهی داده است چون بزرگ‌ترین و توانمند‌ترین انسان‌ها بودند لذا از معلمان که امروز ادامه‌دهنده این کار هستند باید تقدیر کرد.
حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه تنها خداوند متعال می‌تواند مزد معلم را بدهد، از تمامی مردم خواست در کمک به آموزش و پرورش در جهت هرچه بهتر آموزش به فرزندان تلاش بیشتری داشته باشند.
وی با اعلام اینکه آموزش و پرورش یک دستگاه مولد و تولیدکننده انسان و دانشمند است، به نقش اصلی معلمان که انتقال‌دهنده تفکر اسلامی و انقلابی به جوانان است، اشاره کرد و گفت: مدرسه، فضا و سایر امکانات و ... تنها ابزاری هستند که توسط معلم‌ها به کارگیری می‌شود تا جوان آشنا به اسلام و فنون زندگی و دانش تربیت شوند و از مدرسه و دانشگاه بیرون بیایند.
خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه اگر خیری مدرسه می‌سازد و یا ابزاری که موجود است بدین جهت هستند که معلمان بتوانند به خوبی به فرزندان ما درس داده و علم، اخلاق، دانش و ادب را به نسل جوان انتقال دهند، تصریح کرد: نقش معلم از والدین بالاتر است به طوری‌که خصلت‌های ارثی را در انسان‌ها می‌توانند تغییر دهند.
وی در ادامه به روز کارگر که در جامعه نقش بسیار مؤثری دارند، اشاره کرد و افزود: کارگری بالاترین منصبی است که انسان می‌تواند داشته باشد به طوری‌که اگر معلمی و پزشکی ارزش است به خاطر این است که با عمل ادغام شده‌اند در غیر این صورت هنر و علمشان هیچ فایده‌ای برای جامعه نداشت.
حجت‌الاسلام یعقوبی در همین خصوص به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار تأکید بر تقویت تولید داخلی داشتند و خواستند سیاست، اقتصاد و فرهنگ نیز به این سمت حرکت کند.
وی نقش معلمان در تقویت تفکر تولید و مصرف داخلی را بسیار مثمر ثمر دانست و با بیان اینکه اگر به تولید داخلی توجه کنیم تحریم‌ها هیچ اثری نخواهد داشت، اظهار کرد: همان‌گونه که در اوج تحریم‌ها در صنایع دفاعی و هسته‌ای پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم اگر تلاش کنیم می‌توانیم صنعت خودرو و سایر تولیدات بسیار با کیفیتی داشته باشیم.
خطیب جمعه کاشمر با اظهار تأسف از اینکه هم اکنون 60 درصد کارخانه‌های این شهرستان تعطیل هستند و سایر بخش‌هایی هم که فعال هستند با ظرفیت بسیار پایین مشغول تولیدند، گفت: در حال حاضر با اساس آمار ارائه شده 700 هزار میلیارد تومان در دست مردم است که می‌طلبد از آن‌ها در جهت تولید و سرمایه‌گذاری استفاده بهینه شود.
وی با تأکید بر اینکه برای تولید داخلی باید کمر همت بست و سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید داخل تشویق کرد، افزود: اگر کارگران و تولیدکنندگان جنس با کیفیت تولید کنند هیچ‌گاه نیازی به اجناس خارجی نخواهیم داشت.
حجت‌الاسلام یعقوبی با تأکید بر جلوگیری از ورود و فروش اجناس خارجی قاچاق در داخل کشور، ادامه داد: با توجه به اینکه قاچاق کالا به اقتصاد داخلی ضربه می‌زند و عامل مهمی برای تعطیلی کارخانجات است، باید جلوی اجناس قاچاق از گمرک، فرودگاه و بنادر، گرفته شود.
وی با بیان اینکه دولت باید در اعمال قانون قدرت داشته و قوی باشد، این اقدام را منافاتی با مردم داری نداست و گفت: نیروهای امنیتی و انتظامی و قوه قضائیه باید در این خصوص بیشتر تلاش کنند.
حجت‌الاسلام یعقوبی در ادامه خطبه‌های خود از موضع گیر‌ی‌های دولت در خصوص سرقت آشکار آمریکا که دو ملیارد دلار پول ملت را به سرقت برده است، تشکر کرد و از همه گروه‌ها، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی خواست تا آمریکا را دزد بنامند و فضای ضد آمریکایی به وجود بیاورند.

captcha