اقتصاد مقاومتی جز با تکیه بر نیروی انسانی عملی نمی‌شود
کد خبر: 3493134
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
آیت‌الله علم‌الهدي:

اقتصاد مقاومتی جز با تکیه بر نیروی انسانی عملی نمی‌شود

گروه سیاسی: امام جمعه مشهد یادآور شد: اصل اولیه‌ اقتصاد مقاومتی در جامعه ما نگاه به داخل است که جز با تکیه به کارگر و نیروی انسانی کارگران، اقتصاد مقاومتی برقرار نمی‌شود، طبق صحبت رهبر معظم انقلاب ما سه مسئله را برداشت می‌کنیم که یک مسئله، مربوط به خود کارگران است و دو مسئله آن، مربوط به مسئولان نظام و مدیران اجرایی نظام در مورد مسئله کار و کارگری است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد ظهر امروز، 10 اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس در حرم امام رضا(ع) با اشاره به فرارسیدن هفته و روز بزرگداشت مقام کارگر، گفت: امروز در کانون هفته کارگر قرار داریم، روز یازدهم اردیبهشت، روز کارگر است و روز 12 اردیبهشت، روز معلم نامگذاری شده است، لذا مقرر شده هفته قبل به‌عنوان هفته کارگر و هفته بعد به‌عنوان هفته معلم عنوان شود.
وی با اشاره به دیدار کارگران با مقام معظم رهبری در دو روز گذشته بیان كرد: روز کارگر به‌عنوان روز تجلیل از تلاش و سعی و هویت وجودی کارگران و نقش‌آفرینی‌ در احیای امر معیشت ملت و مردم، روز بسیار بزرگی است اما امسال روز و هفته کارگر با سال‌های گذشته تفاوت دارد.
نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: در سال‌های دیگر روز کارگر، تجلیل از شخصیت کارگران، حرکت و توصیه در ایفای حقوق کارگران زحمت‌کش در عرصه فعالیت‌های اقتصادی، فناوری، معیشتی در نظام بود اما امسال با فرمان رهبر معظم انقلاب سال اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است،
وی با اشاره به ملاقات جامعه کارگران با رهبری عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب سال گذشته در روز کارگر، کارگران را ستون فقرات اقتصاد مقاومتی نامیده‌اند، این تعبیر مقام معظم رهبری، تحلیل دارد؛ همان‌طوری که انسان راست‌قامت می‌ایستد در زندگانی انسانی‌اش، راست‌قامتی‌ ملت در امر اقتصاد و معیشت به‌وسیله کارگران رقم می‌خورد.
اقتصاد مقاومتی جز با تکیه بر نیروی انسانی عملی نمی‌شود
آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: اصل اولیه‌ اقتصاد مقاومتی در جامعه ما نگاه به داخل است که جز با تکیه به کارگر و نیروی انسانی کارگران، اقتصاد مقاومتی برقرار نمی‌شود، طبق صحبت رهبر معظم انقلاب ما سه مسئله را برداشت می‌کنیم که یک مسئله، مربوط به خود کارگران است و دو مسئله آن، مربوط به مسئولان نظام و مدیران اجرایی نظام در مورد مسئله کار و کارگری است.
وی ادامه داد: کارگری و زحمت‌کشی کارگران در موقعیت‌های فناوری در مجامع تولیدی در این کشور، تنها نتیجه‌اش امرار معاش شخصی و خانوادگی کارگر نیست، در شرایطی که امروز برای کشور و جامعه ما پیش‌آمده، کارگران به‌عنوان یک جهادگر در صف مقدم جبهه‌ استکبارستیزی ما قرار دارند و امروز کار و کارگر در حوزه فرهنگی عالی‌ترین مجاهدت را انجام می‌دهند.
کارگری در اسلام در جایگاه جهاد و عبادت قرار دارد
امام جمعه مشهد گفت: اولاً کارگری از دیدگاه امام باقر(ع) عبادت است زیرا طبق روایتی ایشان در میان باغ کار می‌کردند، فردی از جلوی در باغ رد شد و صدا زد یا محمد بن علی، این‌گونه که برای دنیا کار می‌کنی، اگر در این حال مرگ تو برسد، در چه حالی خدا را ملاقات کرده‌ای، امام باقر(ع) فرمودند در حال عبادت خدا را ملاقات کردم.
وی افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس اکثر نیروهای نظامی ما از جامعه کارگران بودند که در مقابل دشمن و صدام ایستادند، امروز همان دوران است با این تفاوت که دشمن امروز سفره و معیشت مردم را هدف گرفته است.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوي در ادامه یادآور شد: اخیرا آمریکا با کمال وقاهت بیست میلیون دلار از دارایی‌های ملت را با گردن کلفتی دزدیدند و پس از 10 سال ادعا کردند ایران مقصر حوادث 10 سال قبل است و با پرونده سازی علیه ایران مال ملت را غارت کردند.
وی بیان کرد: برادران کارگر ببینید دشمن با ما چه می‌کند؟ غیرت شما کارگران دلاور باید در عرصه اقتصاد به فریاد کشور برسد و در این جبهه نیز باید اسلام بر کفر توسط شما به پیروزی برسد. مسئله دیگر این است که مسئولان نظام در حوزه دولت و مجلس باید به نیروی انسانی کارگر، استعداد و فناوری کارگر ایرانی توجه کنند و میدان کار و فعالیت و قدرت ابتکار را برای قشر کارگر ما باز کنند.
آیت‌الله علم‌الهدی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند بسیاری از فناوری‌های کشورهای پیشرفته دنیا بالاتر از صنعت موشکی و نانو و ماهواره نیست و همه این‌ها را قشر کارگر ما با استعداد به‌وجود آورده است؛ این واقعیت را مدیران اجرایی ما باید ببینند و ابزار کار را فراهم کنند. مسئله سوم اینکه باید از واردات پیشگیری کرد.
وی افزود: مشکل ما در فرهنگ و اقتصاد، ضعف در عملیات اجرایی است، سازندگی فرهنگی، پدافند فرهنگی می‌خواهد و این جز با نیرو و محور اقتدار نظام اجرایی نمی‌شود، مشکل ما در مسائل اجرایی است در حالي كه اقتصاد مقاومتی با اقدام و عمل فراهم می‌شود.
امام جمعه مشهد بیان کرد: اقتصاد مقاومتی مخصوص مجامع اقتصادی نیست، نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی باید ورود پيدا کنند و جلوی قاچاق کالا را بگیرند این که یک نفر را دستگیر کنند و بگویند این فرد قاچاقچی است و بعد دروازهای مرزهای زمینی و دریایی را برای ورود کانتینرها و کشتی ها باز کنند که نمی شود این که اسمش اقتصاد مقاومتی نیست.
captcha