آئین جشن تکلیف 160 دانش آموز پسر مدارس امام رضا(ع) برگزار شد
کد خبر: 3493135
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲

آئین جشن تکلیف 160 دانش آموز پسر مدارس امام رضا(ع) برگزار شد

گروه اجتماعی: جشن طلوع بندگی و تکلیف 160 دانش آموز پسر واحد 3 مدارس امام رضا(ع) با حضور مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی و جمع کثیری از اولیا و مربیان این دانش آموزان در سالن همایش‌های دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، جشن طلوع بندگی و تکلیف 160 دانش آموز پسر واحد سه مدارس امام رضا(ع) همزمان با ایام مبارک ماه رجب با حضور مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی و جمع کثیری از اولیا و مربیان این دانش آموزان در سالن همایش‌های دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) برگزار شد.
محمدتقی فخریان، مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی در این مراسم با تبریک فرارسیدن ماه پر خیر و برکت رجب این ماه را سرآغاز و نقطه عظیمتی برای رسیدن به ماه مبارک رمضان دانست و عنوان کرد: ماه رجب، ارزش و شرافت فراوانی دارد و این شرافت و ارزش بدان علت است که این ماه یکی از ماه‌های حرام و یکی از زمان‌های ویژه‌ برای دعا و نیایش است.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی تقارن آغاز تکلیف بندگی با ماه رجب را خوش یمن خواند و تصریح کرد: باید از فرصتی که خداوند متعال در ماه رجب به بندگان خود عنایت فرموده استفاده لازم را برد و دل را با یاد و ذکر او جلا بخشید.
وی در ادامه با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد: سند تحول آموزش و پرورش پیش از آن که یک قانون باشد یک تحول در تفکر و اندیشه است و بر چهار محور ارتباط با خود، ارتباط با خدا، ارتباط با خلقت و ارتباط با خلق استوار است؛ در حقیقت تمام آموزش‌های آدمی در طول حیات خود از این چهار محور خارج نبوده و بنیان زندگی انسان را این امور تشکیل می‌دهند.
فخریان با تاکید بر اهمیت ارتباط انسان با خود یا همان خودشناسی گفت: خودشناسی یعنی تهذیب و تزکیه نفس و مبارزه با رذایل اخلاقی و حرکت در مسیر تکامل و پیشرفت که برای کسب توانایی و بروز استعدادها، لازم و ضروری است و آغاز سن تکلیف می‌تواند سرآغازی برای خود شناسی و به طبع آن ارتباط بهتر با خداوند، خلقت و خلق باشد.
وی در پایان سخنان خود با مثال زدن تلاش پروانه برای خروج از پیله و رسیدن به رشد و کمال، به دانش آموزان توصیه کرد با تلاش و کوشش آینده‌ای روشن برای خود و در نتیجه جامعه و کشورشان بسازند؛ زیرا گاهی تلاش تنها چیزیست که فرد در زندگی نیاز دارد تا استعدادها و توانایی‌های بالقوه خود را بالفعل کند.
یادآور می‌شود، قرائت قرآن کریم، قرائت صلوات خاصه، سرود و همخوانی، سخنرانی مذهبی و اهدای جوایز از جمله برنامه‌هایی بود که شادی و نشاط خاصی را برای دانش آموزان طی این جشن به ارمغان آورد.

captcha