حمله راکتی گروه‌های تروریستی به مسجدی در حلب
کد خبر: 3493161
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۲

حمله راکتی گروه‌های تروریستی به مسجدی در حلب

گروه بین‌الملل: در حمله راکتی گروه‌های تروریستی معارض دولت سوریه به مسجدی در شهر حلب در شمال این کشور 15 غیرنظامی کشته و 30 تن دیگر زخمی شدند.

حمله راکتی گروه‌های تروریستی به مسجدی در حلب

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، «پرس تی وی»، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نوشت: این حادثه پس از اقامه نماز جمعه در منطقه «باب الفرج» در شهر حلب رخ داد.

براساس گزارش تلویزیون رسمی سوریه، در جریان این حادثه چندین راکت به این مسجد اصابت کرد.

خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه نیز به نقل از یک منبع نظامی در حلب نوشت: این حمله خمپاره‌ای دست‌کم 25 کشته و حدود 40 زخمی داشته است.

حملات تروریست‌های مسلح در حلب در شمال سوریه در حالی ادامه دارد که آمریکا و روسیه بر سر یک «دوره آرامش» در سوریه در دو استان دمشق و لاذقیه به توافق رسیدند.

براساس این گزارش، شهر حلب که طی روزهای گذشته صحنه درگیری‌های شدید بوده است، شامل آتش‌بس نخواهد بود.

در همین حال سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد: شمار کشته شدگان حمله  چهارشنبه شب به بیمارستانی در شرق حلب به 50 نفر رسیده است. 6 پزشک در میان قربانیان هستند.

دولت سوریه پیشتر ادعای رسانه‌های مخالف را مبنی بر این که جنگنده‌های ارتش سوریه این بیمارستان را هدف قرار دادند، رد کرد. وزارت دفاع روسیه نیز تأکید کرده که جت‌های ارتش این کشور نقشی در این حمله نداشته‌اند.

سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است؛ براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که در تاریخ 22 بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.
در جنگ پنج ساله سوریه میلیون‌ها نفر نیز در داخل و خارج از این کشور جنگ زده آواره شده‌اند.
captcha