برگزاری مراسم سوگواری حضرت اباالرضا(ع) در حرم رضوی
کد خبر: 3494334
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵

برگزاری مراسم سوگواری حضرت اباالرضا(ع) در حرم رضوی

گروه اجتماعی: همزمان با شب شهادت حضرت باب‌الحوائج، موسی‌ ابن ‌جعفر(ع) زائران و مجاوران حرم رضوی ضمن عرض تسلیت به امام مهربانی‌ها در سوگ امام هفتم شیعیان به عزاداری پرداختند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، زائران آستان ملک پاسبان حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) شب گذشته، 13 اردیبشهت‌ماه میهمان عرشیان و فرشیانی بودند.
این زائران که خود را از سراسر جهان در ماه رجب به آستان هشتمین خورشید رسانده بودند، شهادت پدر بزرگوار امام رضا(ع) را به محضر ایشان و فرزند گرامیشان حضرت حجت(عج) تسلیت گفته و با رخت سیاه در سوگ امام هفتم شیعیان بر سر و سینه می‌زدند.  
بر اساس این گزارش، مراسم سوگواری شهادت امام هفتم شیعیان، حضرت امام کاظم(ع)، با حضور خیل عظیم مشتاقان و محبان آستان ملکوتی حضرات معصومین(ع) در رواق امام خمینی حرم ثامن‌الائمه(ع) برگزار شد.
در این مراسم که با حضور اقشار مختلف جامعه و حتی زائرانی که از کشور های خارجی به مشهد آمده بودند، برگزار شد، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران به سخنرانی پرداخت و از ویژگی‌های شخصیتی حضرت کاظم(ع) برای علاقه‌مندان به خاندان عصمت و ولایت صحبت کرد.
حجت‌الاسلام صدیقی در بیان شخصیت عبادی و الهی حضرت کاظم(ع) گفت: حضرت کاظم(ع) حتی در زندان هارون و زمان سختی عبادت فروان داشت شب را به عبادت و زاری به درگاه حضرت حق و روز را به روزه داری مشغول بود به طوری که نگهبان زندان ایشان می‌گفت وی از صبح تا ظهر در حالت سجده و عبادت خداست.
وی با اشاره به اینکه ائمه(ع) مجرای فیض و سرچشمه خزائن الهی هستند ادامه داد: ائمه(ع) از آنچه خدا در اختیارشان قرار داده بود برای محبان و دیگران استفاده می‌کردند و هیچ چیز را برای خود نمی‌خواستند.
حجت‌الااسلام صدیقی با اشاره به ماجرای مصیب و امام کاظم(ع) افزود: ایشان با این که سالها در زندان بودند حتی یکبار برای خود چیزی طلب نکردند و روزی که یکی از زندانیان به نام مصیب برای ابراز ناراحتی از سختی‌ها پیش امام آمد، ایشان کاری کردند تا در زندان از احوال خانه خود با خبر شود.
این مراسم که پس از اقامه نماز مغرب و عشا و قرائت زیارت امین الله در حرم رضوی آغاز شد با ذکر مصائب اهل بیت(ع) و اقامه عزا و مداحی توسط امیر کردی، مداح اهل بیت(ع) ادامه یافت.
captcha