تمسک به دامان حضرت کاظم(ع) راه برون‌رفت از مشکلات است
کد خبر: 3494336
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶

تمسک به دامان حضرت کاظم(ع) راه برون‌رفت از مشکلات است

گروه اندیشه: امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه بسیاری از مشکلات کنونی خانواده‌های ما ازین است که از نور الهی غافل شده‌ایم، راه علاج آن را توسل به حضرت کاظم(ع) دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شامگاه 13 اردیبهشت‌ماه همزمان با شب شهادت امام کاظم(ع) در حرم مطهر رضوی گفت: مشکلات بسیاری از جمله درگیری‌ها، عدم کنترل خشم‌ و بی‌حوصلگی‌ خانواده‌های ما برای این است که از نور الهی دور هستیم و به مولای خود امام کاظم(ع) اقتدا نکرده‌ایم.
وی با بیان اینکه رحم و جوانمردی که امروزه در میان ما کمرنگ شده با توسل به حضرت موسی ابن جعفر(ع) قابل حل است، ابراز کرد: ما باید از حضرت در این زمان و مکان عزیز بخواهیم تا لذت عبادت و حال حضور در عبادت را به ما عنایت کند زیرا به حق ایشان را عبد صالح نامیده‌اند.
حجت‌الاسلام صدیقی در بیان شخصیت عبادی و الهی حضرت کاظم(ع) توضیح داد: حضرت کاظم(ع) حتی در زندان هارون و زمان سختی، عبادت فروان داشت، شب را به عبادت و زاری به درگاه حضرت حق و روز را به روزه‌داری مشغول بود به طوری که نگهبان زندان ایشان می‌گفت وی از صبح تا ظهر در حالت سجده و عبادت خداست.
وی با اشاره به اینکه ائمه(ع) مجرای فیض و سرچشمه خزائن الهی هستند، ادامه داد: ائمه اطهار(ع) از آنچه خدا در اختیارشان قرار داده بود، برای محبان و دیگران استفاده می‌کردند و هیچ چیز را برای خود نمی‌خواستند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به ماجرای مصیب و امام کاظم(ع) افزود: ایشان با این که سال‌ها در زندان بودند، حتی یک‌بار برای خود چیزی طلب نکردند به گونه‌ای که روزی که یکی از زندانیان به نام مصیب برای ابراز ناراحتی از سختی‌ها پیش امام آمد، ایشان کاری کردند تا در زندان از احوال خانه خود با خبر شود.
وی اضافه کرد: احاطه علمی که ائمه(ع) بر تمام موجودات عالم دارند، باعث می‌شود علاوه بر علاج مشکلات مادی بر بازکردن گره‌های معنوی هم توانایی غیرقابل باوری داشته باشند که هیچگونه از داروهای مادی توانایی علاج آن را ندارند.
حجت‌الاسلام صدیقی با اعلام اینکه این قدرت در طول اراده الهی است نه مستقل از آن، اظهار کرد: ان‌شاءالله که با کمک اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) بتوانیم از مقدار باقی مانده ماه رجب استفاده کنیم و ادعیه مستجابی که حضرت صاحب‌الامر(ع) برای ما به یادگار گذاشته را به خوبی درک کنیم.
وی با بیان اینکه این ادعیه برای آنان که قلوبشان به نور ایمان روشن می‌شود مستجاب است، افزود: احاطه‌ای که خلیفه الهی و امام بر عالم دارد، وجودی است و محدود به جسمشان نمی‌شود زیرا نور ایشان عالم‌گیر است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خلقت حضرت آدم و خلیفه خدا در زمین، وی را عرش الهی معرفی کرد و گفت: ملائک حتی ملائک مقرب که از مرتبه بالایی برخوردارند، تحت امر خلیفه خدا هستند و این از امتیازات با ارزش خلیفه خدا محسوب می‌شود.
وی ضمن معرفی سه مؤلفه در مورد خلافت آدم اضافه کرد: این سه نکته دارابودن اسماء الهی به عینه نه به لفظ، نبأ و نشر فیض الهی و مسجود ملائک بودن است که منظور از مسجود بودن، یعنی ملائک همه تحت امر او هستند؛ از این رو صاحب‌الزمان(عج) را صاحب‌الامر(ع) می‌نامیم.
حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه خلافت الهی مربوط به شخصیت آدم و رتبه کامل انسانیت است، گفت: هر آنچه همه عالم دارد، آدم به تنهایی دارد؛ خلافت یعنی نماینده در زمین که معصومین(ع) تمام این صفات را دارند و از جمله حضرت کاظم(ع) که تمام صفات جمال و جلال الهی را داراست.
بنابر این گزارش، در ادامه حجت‌الاسلام صدیقی و دیگر ذاکران اهل‌بیت(ع) به ذکر مناقب و مصائب اهل بیت(ع) پرداخته و زائران حرم رضوی اقامه عزا کردند.  
captcha