روزی حلال کارگری و تربیت قاری شهید/ نگارش پلاکارد شهادت خود
کد خبر: 3495119
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
در دیدار با خانواده شهید زرینی عنوان شد:

روزی حلال کارگری و تربیت قاری شهید/ نگارش پلاکارد شهادت خود

گروه جهاد و حماسه: اگر هر پدری روزی حلال سر سفره خود ببرد مطمئنا نتیجه‌اش را خواهد دید. برای من که یک کارگر ساده هستم این اتفاق رخ داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در ادامه سلسله دیدارهای جامعه قرآنی کشور با خانواده شهدا عصر امروز 15 اردیبهشت ماه با خانواده شهید علی محسنی زرینی دیدار به عمل آمد. در ابتدای این جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، رمضان علی گلستانی، جانشین رئیس سازمان بسیج سپاه حضرت محمد(ص) اظهار کرد: اگر امروز ما می‌توانیم در چنین فضای که امنیت در آن حاکم است زندگی کنیم به خاطر فداکاری و جانفشانی شهدایی چون علی محسنی زرین است. ما باید به عنوان اعضای کوچکی از جامعه قرآنی تمام تلاش خود را انجام دهیم تا این شهدا را بهتر به مردم معرفی کنیم.

وی افزود: بزرگترین هدف ما برای برگزاری این دیدارها ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است زیرا وقتی مردم می‌بینند که شهدای عزیز تا چه حد دلبسته قرآن بوده‌اند آنها نیز نزدیکی خود را با کتاب الهی بیشتر خواهند کرد.

گلستانی ادامه داد: همه شهدای هشت سال جنگ تحمیلی در راستای پیروی از قرآن کریم به شهادت رسیده‌اند اما منظور ما از شهدای قرآنی کسانی هستند که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کردند. در این راستا شهید محسنی زرینی نیز عزیزی بود که در اوج جوانی قاری کلام وحی بود. جامعه قرآنی تا به امروز 300 شهید قرآنی را شناسائی کرده و ما با 200 تن از آنها دیدار داشته‌ایم. دیدارهایی که هر کدام از آنها دستاوردهای بسیار زیادی داشت. برای همین با تمام توان و انرژی خود سعی خواهیم که این مسیر را ادامه دهیم.

گلستانی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: هدف دیگر ما از دیدار با خانواده شهدای قرآنی این است که جوانان با ابعاد ناشناخته شهدای قرآنی بیشتر آشنا شوند. این اتفاق سبب می‌شود الگوهای خوبی برای جوانان شکل گیرد. نکته دیگر اینکه جامعه امروز ما به شدت در معرض هجوم هجمه‌های فرهنگی است برای همین ضروریست که ما الگوهای خود را به درستی به جوانان این مرز و بوم معرفی کنیم.

گلستانی در انتهای سخنان خود تاکید کرد: هدف دیگر ما این است که به واسطه دیدارهای خود با خانوادهای شهدای قرآنی از آنها تکریمی نیز داشته باشیم.

در بخش دیگری از این مراسم صمد محسنی زرینی، پدر این شهید قرآنی با بیان اینکه پسرش تنها به عشق قرآن قدم برمی‌داشت گفت: محسن من از هفت سالگی شروع به فراگیری قرآن کرد هر چند پیشتر نیز آیه‌های کوچک قرآن را حفظ بود من هر گاه با وی سخن می‌گفتم او از قرآن برایم مثال می‌زد. این اتفاق هم برای پسری که در 17 سالگی به شهادت می‌رسد اتفاقی بزرگ و ستودنی است. برای درک بهتر موضوع مثالی می‌زنم زمانی که پسرم می‌خواست به جبهه برود مادرش و من کمی مخالفت کردیم اما وی به ما گفت که من باید در راستای پیروی از قرآن حرکت کنم چون ایمان بدون عمل هیچ کارکردی نخواهد داشت. همچنین اگر در چنین مواقعی ما از کیان خود دفاع نکنیم کشور ما مورد هجوم دشمنان قرار خواهد گرفت و دیگر امنیتی برای خانواده‌هایمان وجود نخواهد داشت.

این پدر شهید اضافه کرد: شاید این گفته کمی اقرار به نظر بیاید اما باید بگویم که شهید علی محسنی زرین توانست به مدد نزدیکی به کلام خدا به اوج قله‌های افتخاری که یک جوان می‌تواند داشته باشد برسد برای همین خدا را شاکر هستم.

وی در پاسخ به این سوال که چه عاملی را سبب تربیت صحیح فرزندانش می‌داند گفت: اگر هر پدری روزی حلال سر سفره خود ببرد مطمئنا نتیجه‌اش را خواهد دید. برای من که یک کارگر ساده هستم این اتفاق رخ داد.

در ادامه محمد محسن زرینی، برادر شهید در سخنانی کوتاه تصریح کرد: عشق به مردم و خدمت به خلق خدا بزرگترین سرگرمی برادرم بود برای همین هر گاه به مرخصی ‌می‌آمد یا در مسجد مشغول خدمت بود یا اینکه به خانواده خود یاری می‌رساند. جالب است بدانید این شهید خود پلاکارد شهادت خود را در آخرین مرخصی خود نوشت و تنها جای اسم خود را خالی گذاشت و از ما خواست هر گاه به شهادت رسید جای خالی روی پلاکارد را پر کرده و آن را به دیوار بچسبانیم.

این برادر شهید در پایان تاکید کرد: التزام به مقام ولایت بهترین مسیر برای رسیدن به خوشبختی است وی همچنین از ما خواست که همیشه حامی انقلاب باشیم.

در انتهای این مراسم از خانواده شهید علی محسنی زرینی با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

گزارش تصویری مراسم را اینجا ببینید!

captcha