شورای راهبردی فعالیت‌های فرهنگی ـ قرآنی تشکیل می‌شود
کد خبر: 3495254
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین؛

شورای راهبردی فعالیت‌های فرهنگی ـ قرآنی تشکیل می‌شود

گروه اجتماعی: مسئول کمیته فرهنگی بعثه رهبر معظم انقلاب از تشکیل شورای راهبردی فعالیت‌های فرهنگی ـ قرآنی در خصوص برنامه‌های مربوط به اربعین خبر داد و تصریح کرد: در این شورا تمامی فعالیت‌ها با مفاهیم قرآنی ممزوج می‌شود و قرآن قلب تمام فعالیت‌ها خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حمید احمدی، مسئول کمیته فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری شانزدهم اردیبهشت‌ماه در همایش «آیت‌الایمان» که با حضور جمعی فعالان سراسر کشور و تعدادی از مسئولان استانی و کشوری دست‌اندرکار در خدمت‌رسانی به زوار اربعین در محل بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: باید در ارتباط با موضوع اربعین افق نگاهمان را فراتر از یک جریان و مراسم مذهبی ببینیم و بدان بپردازیم.
حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: درست در اوج زمانی که شیعه نیازمند چنین قدرتی بود اربعین به کمک آمد و در سال 93 یک حماسه بزرگ و امنیت پایدار را خلق کرد. به تعبیر رهبر معظم انقلاب اقتدار معنوی، بالاترین امنیت است و این اقتدار معنوی که امروز ما بدان دست یافته‌ایم یقینا ثمره و مرهون خون پاک شهدا و عنایت حضرت حق است.
وی با ذکر این مطلب که امیدواریم امروز بتوانیم به خوبی از ظرفیت این حماسه بزرگ بهره برده و آن را خراب نکنیم، تصریح کرد: حماسه بزرگ اربعین قطعا نیازمند راهبری و برنامه‌ریزی است و نخستین فردی که در این زمینه دغدغه جدی داشتند شخص رهبر معظم انقلاب بودند که بر این اساس پس از اربعین 92 ستادی در معاونت بین‌الملل به ریاست حجت‌الاسلام قمی تشکیل شد که 30 دستگاه فرهنگی فعال در عرص بین‌الملل نیز در این ستاد حضور داشتند.
مسئول کمیته فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در ادامه از بازگشایی مرز کرمانشاه برای عزیمت به حرم حضرت سیدالشهدا(ع) در ایام اربعین خبر داد و افزود: تمام مقدمات این اقدام فراهم شده و وزارت کشور با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کند تا بازگشایی این مرز چهارم از بار ترافیکی مرز مهران بکاهد.
وی با بیان اینکه امسال در همه استان‌ها کمیته اربعین به ریاست ستاد اربعین تشکیل می‌شود، عنوان کرد: مسائلی که در این همایش مطرح می‌شود باید مکمل اقدامات کشور عراق باشد زیرا عراق میزبان اصلی است و بنابر نظر رهبر معظم انقلاب باید به این مسئله توجه ویژه‌ای صورت گیرد.
حجت‌الاسلام نجات از تشکیل شورای راهبردی فعالیت‌های فرهنگی ـ قرآنی در خصوص برنامه‌های مربوط به اربعین خبر داد و تصریح کرد: در این شورا تمامی فعالیت‌ها با مفاهیم قرآنی ممزوج می‌شود و قرآن قلب تمام فعالیت‌ها خواهد بود.
وی در خاتمه سه اصل تقویت دولت و مرجعیت دینی و تکریم و عزت مردم عراق را سه اصلی عنوان کرد که رهبر معظم انقلاب در رعایت آنان به ستاد اربعین تأکید ویژه کرده‌اند.
captcha