دختر هفت ساله‌ای که جا پای بزرگان می‌گذارد
کد خبر: 3495865
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

دختر هفت ساله‌ای که جا پای بزرگان می‌گذارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: «محدثه وحیدی زمان» دختر هفت ساله‌ای که دوست دارد جا پای بزرگان بگذارد، محدثه از همین کودکی مسیر زندگیش را بر پایه قرآن و آموزه‌های دینی ترسیم کرده است

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، «محدثه وحیدی زمان» دختر هفت ساله‌ای که دوست دارد جا پای بزرگان بگذارد، محدثه از همین کودکی مسیر زندگیش را بر پایه قرآن و آموزه‌های دینی ترسیم کرده است.

حفظ کل قرآن به خودی خود کار بسیار سختی به شمار می‌رود که نیازمند عزم راسخ و پشتکار است، اما اینکه هفت سال داشته باشی و قرآن را به طور کامل حفظ کنی، کار بسیار سخت، شاهکار و به نوعی غیر قابل تصور است.

وی تمامی آیات قرآن را در قلب کودکانه‌اش جای داده و چنان وجودش را با این آیات ارزشمند در آمیخته که حتی به عروسک‌هایش نیز قرآن می‌آموزد. محدثه استعداد قرآنی‌اش را از همان سه سالگی نشان داده و زمانی که مادرش مشغول آموختن قرآن به خواهر بزگترش بود، محدثه در عین خردسالگی آیات قرآنی را حفظ می‌کرد و همین استعدادش باعث می‌شود مادرش با کمک مرحوم حاج محمد غفران‌نیا (استاد برجسته قرآنی کشور) آموزش قرآن به محدثه را شروع کند

زهرا شوقی، مادر محدثه می‌گوید: دی‌ماه سال 91 بود که محدثه سه سال داشت که حاج آقا غفران‌‌نیا برنامه آموزشی برای محدثه نوشت. حفظ قرآن را به صورت «هر روز یک سطر» و از سوره‌ی ناس آغاز کردیم، کارمان خیلی سخت بود خیلی، دخترم حتی نمی‌توانست کلمات را به خوبی تلفظ کند، گاهأ نا امید می‌شدم ولی انگار یک قدرتی دخترم را در این راه سخت حمایت می‌کرد، هر بار قبل از شروع حفظ، دو رکعت نماز به روح شهداء هدیه می‌کردم، اینکه دختر خردسالی از بازی‌های کودکانه دست بکشد و روزی نزدیک به 10 ساعت قرآن خوانده و حفظ کند، چیزی شبیه معجزه است.

وی با بیان اینکه دخترم دیگرم هم حافظ 24 جزء از قرآن کریم است، ادامه می‌دهد: در این مسیر هیچ اجباری برای محدثه نبود، خودش با اشتیاق و حتی مشتاق‌تر از ما قرآن را حفظ می‌کرد، البته نباید از تأثیر سخنان مرحوم غفران نیا و رابطه خوب ایشان با کودکان چشم پوشی کنیم، محدثه فوت ایشان را باور نکرده و هر بار دعا می‌کند و از خدا می‌خواهد آقای غفران نیا برگردد... 

وی می‌افزاید: از زحمات وحید غفران‌نیا قدردانی می‌کنم و امیدوارم با حمایت‌های ایشان، محدثه مسیر قرآنی‌اش را ادامه دهد.

حیدر وحیدی زمانی، پدر محدثه نیز می‌گوید: زحمت اصلی بر دوش مادر محدثه بود، بنده بیشتر نقش پشتیبان را ایفا می‌کردم و این همسرم بود که ساعت‌ها برای آموزش قرآن به محدثه وقت می‌گذاشت.

وی ادامه می‌دهد: معتقدم در دنیایی که دشمنان، مقدسات ما و دین اسلام را مورد هدف قرار داده‌اند و همه روزه به این دین مقدس هتک حرمت می‌شود، وظیفه پدران و مادران است که فرزندانشان را از همان کودکی با قرآن و آیات مقدس آن آشنا کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا تحصیلات خانواده در سرنوشت فرزند تأثیر دارد؟ اظهار می‌کند: به تبع تحصیلات پدر و مادر در سرنوشت فرزندان تأثیر دارد، ولی مهم‌تر از آن، نوع بینش و دیدگاه خانواده است.

محدثه نیز با قدردانی از پدر و مادرش به خاطر حمایت‌هایشان، اظهار می‌کند: در ادامه زندگی بازهم مسیر قرآنی را ادامه می‌دهم. 

captcha