مراسم اعیاد شعبانیه در بقاع متبرکه و امامزادگان البرز برگزار می‌شود
کد خبر: 3496206
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳

مراسم اعیاد شعبانیه در بقاع متبرکه و امامزادگان البرز برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز گفت: همزمان با حلول ماه شعبان، ماه رسول خدا(ص) بقاع متبرکه و امامزادگان البرز غرق در شادی می‌شوند.

حجت‌الاسلام محمدصالحی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز درگفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، ضمن تبریک حلول ماه شعبان، اظهارکرد: شعبان ماه بسیار شریفى است و به حضرت سید انبیاء صَلَّى اللهِ عَلِیهِ وَآله منسوب است و آن حضرت این ماه را روزه مى‌گرفت و به ماه رمضان وصل مى‌کرد و مى‌فرمود: شعبان، ماه من است هر که یک روز از ماه مرا روزه بگیرد، بهشت برای او واجب می‌شود.
وی مهمترین رویداهای این ماه را دوم شعبان؛ آمدن حکم وجوب روزه ماه رمضان درسال دوم هجری، سوم شعبان؛ ولادت امام حسین(ع)، چهارم شعبان؛ ولادت حضرت عباس(ع)، پنجم شعبان؛ ولادت امام سجاد(ع)، یازده شعبان؛ ولادت حضرت علی اکبر(ع)، پانزده شعبان؛ ولادت امام زمان(عج) عنوان کرد و از عموم مردم جهت بهرمندی از برنامه های مذهبی این ایام در امامزادگان البرز دعوت به عمل آورد.
این مسئول ابراز کرد: دراین مراسم‌ها برنامه‌هایی همچون سخنرانی در شب و روز اعیاد، برگزاری محافل نورانی قرآن کریم، ختم صلوات برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج)، غرفه مشاوره وقف جدید با محوریت وقف برای ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت تدارک دیده شده و اجرا می‌شود.
صالحی برگزاری مراسم دعای توسل، برپایی مراسم احیاء شب نیمه شعبان به همراه پذیرایی و اطعام سحری از احیاءکنندگان، برگزاری دعای ندبه و مولودی‌خوانی و شعرخوانی و برگزاری مراسم ویژه با عنوان «منتظران ظهور» در عصر روز ولادت را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای این اعیاد عنوان کرد.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه البرز درپایان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش و جدیت بر این است تا این برنامه‌ها با حضور حداکثری مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان در بقاع متبرکه برگزار شود تا بتوانیم در تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان به قطب‌های فرهنگی گام‌های اساسی را برداریم.
captcha