تاریخ هویت یک ملت و سرزمین است/ نمایشگاه‌های تاریخی فرصتی برای آشنایی با گذشته
کد خبر: 3496239
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
صادقی:

تاریخ هویت یک ملت و سرزمین است/ نمایشگاه‌های تاریخی فرصتی برای آشنایی با گذشته

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه تاریخ هویت یک ملت و سرزمین است، افزود: باید با مطالعه تاریخ و سرگذشت پیشینیان از آنها عبرت بگیریم و نمایشگاه‌های تاریخی فرصتی برای آشنایی با گذشته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، گودرز صادقی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، عصر دیروز 19 اردیبهشت‌ماه، در مراسم آغاز به‌کار نمایشگاه نقشه‌های تاریخی جهان در موزه تاریخ علوم اردبیل با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی از حرکت‌های عملی و عینی در جهت پر بار شدن فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشجویان حمایت می‌کند، گفت: امید می‌رود برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در مجموعه دانشگاه محقق اردبیلی تداوم یابد.
وی با بیان اینکه تاریخ هویت یک ملت و سرزمین است، افزود: باید با مطالعه تاریخ و سرگذشت پیشینیان از آنها عبرت بگیریم.
وی اضافه کرد: برگزاری این نمایشگاه موجبات آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان را در زمینه‌های تاریخی فراهم می آورد.
حبیب ابراهیم‌پور رئیس دانشکده ادبیات و علوم‌انسانی دانشگاه نیز با بیان اینکه حمایت از برنامه‌های انجمن‌های علمی و دانشجویی جزو اولویت‌های دانشکده است، گفت: سعی می‌کنیم با برگزاری برنامه‌های مختلف نمایشگاهی، کارگاه‌های آموزشی را بصورت عملیاتی اجرا کنیم.
وی با بیان اینکه تاکنون نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی مختلفی از جمله نقاشی در دانشکده برگزار شده است، افزود: اولین نمایشگاه صنایع‌دستی دانشجویان نیز طی هفته جاری در نگارخانه خطایی اردبیل برگزار خواهد شد.
ابراهیم‌پور با بیان اینکه دانشجویان رشته باستان‌شناسی از روستای لرد شهرستان خلخال با رویکرد مردم‌شناسی بازدید کرده‌اند، تصریح کرد: این فعالیت‌ها با هدف تحرک‌بخشی و نشاط‌بخشی به فعالیت‌های کلاسی دانشجویان انجام می‌شود.
رئیس دانشکده ادبیات و علوم‌انسانی دانشگاه با اشاره به راه‌اندازی موزه هنر در دانشگاه، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، مقرر گردیده گالری هنر در موزه تاریخ علوم اردبیل راه‌اندازی شود.
محمد انوار رئیس موزه تاریخ علوم اردبیل نیز از استقبال این موزه جهت مشارکت دانشکده‌ها و انجمن‌های علمی دانشگاه در برنامه‌های علمی و پژوهشی خبر داد و افزود: موزه تاریخ علوم اردبیل اولین برنامه مشارکتی خود را بمناسبت هفته جهانی موزه و میراث فرهنگی، با برگزاری نمایشگاه نقشه‌های تاریخی جهان آغاز می‌کند و امید می‌رود برگزاری و اجرای چنین برنامه‌هایی در سطح دانشگاه تداوم یابد.
انوار همچنین از معرفی گالری هنر به عنوان یکی از گالری‌های در دست اقدام موزه تاریخ علوم اردبیل به انجمن بین‌المللی موزه‌ها (ICOM) خبر داد.
یادآور می‌شود که این نمایشگاه از روز یکشنبه 19 اردیبهشت لغایت چهارشنبه 22 اردیبهشت از ساعت 12 الی 14 ظهر در محل موزه تاریخ علوم اردبیل پذیرای بازدیدکنندگان است.
captcha