همایش 11 هزار نفری جانبازان استان قم برگزار می‌شود
کد خبر: 3496455
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵

همایش 11 هزار نفری جانبازان استان قم برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: همایش بزرگداشت جانبازان استان قم با حضور بیش از 11هزار جانباز سرافراز همزمان با ولادت حضرت ابالفضل العباس (ع) و روز جانباز در مصلای نماز جمعه قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، سردار سید جواد هاشمی امروز 20 اردیبهشت در نشستی خبری گفت: به فرمایش امام خمینی (ره) جانبازان رهبران این نهضت هستند، جانبازان نیروهای ارزشمند ، اسوه‌های صبر و ایثار و ولایت مداری و پایبندی به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
وی تاکید کرد: جانبازان همواره مدافع ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب بوده و در خط مقدم  حضور دارند، ایشان اگر امروز از لحاظ جسمی مجروح‌اند اما این هیچگاه محدودشان نکرده بلکه با تفکر انقلابی در صحنه های مختلف حضور موثر داشته‌اند.
وی اضافه کرد: جانبازان در طول دوران هشت سال دفاع مقدس اعضا و جوارح خویش را تقدیم اسلام نمودند و از ارزش ها و نوامیس این کشور دفاع کردند و بعد از شهدا نیز در طول سه دهه با صبر و ایثار و با همان روحیه عزت و پایداری حافظ انقلاب و ارزشهای انقلاب اسلامی شدند.
وی بیان کرد: در طول دفاع مقدس بیش از 11هزار جانباز از قم تقدیم شد که بیش از 6000جانباز زیر 25درصد و بیش از 4000 جانباز بالای 25درصد، 100جانباز مونث و 250 جانباز 70درصد هستند.
سردار هاشمی ادامه داد: امروز بیداری اسلامی مدیون همان خونهای شهدا و ایثارگری هاست درس ایثار و شهادت که از سید و سالار شهیدان سرچشمه گرفته امروز موجب مقاومت نیروی حزب الله در سنگر دفاع از سرزمین های اسلامی و حرم اهل بیت (ع) در سوریه و عراق بوده است.
وی افزود: الگوی جانبازان بزرگ جانباز کربلای حسینی، حضرت ابالفضل العباس (ع) است که به واقع تندیس ایثار و گذشت و وفاداری به ولایت است، امروز مسوولیت وارثان ایثار حفاظت از خونهای پاک شهدا است.
مدیرکل بنیادشهید وا مور ایثارگران با اشاره به برنامه های روز جانباز خاطر نشان کرد: همزمان با روز جانباز مراسم تقدیر از جانبازان مداح در بنیادشهید وامور ایثارگران برگزار می شود، حضور فرماندهان بسیج ادارات در بنیادشهید و امور ایثارگران، تجلیل از جانبازان شاغل در بنیاد و سایر دستگاهها، غبارروبی مزار شهدا با حضور جانبازان 23اردیبهشت در گلزارهای شهدا، ازدیگر برنام های گرامی داشت روز جانباز است.
سردار هاشمی تاکید کرد: دیدار استاندار قم و امام جمعه قم با جانبازان، تجلیل ائمه جماعات در مساجد از جانبازان و دیدار خادمان به شهدا با جانبازان بستری در بیمارستان ها از دیگر برنامه های این ایام است.
captcha