همایش آموزشی تشکیلاتی «فانوس» در مشهد آغاز شد
کد خبر: 3496974
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
با هدف تبیین مفاهیم قرآنی؛

همایش آموزشی تشکیلاتی «فانوس» در مشهد آغاز شد

گروه اندیشه: نشست سه‌روزه آموزشی تشکیلاتی «فانوس» ویژه مسئولان خواهر اتحادیه‌های انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی با هدف تبیین مفاهیم قرآنی آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، فارس نوشت: افتتاحیه نشست آموزشی، تشکیلاتی «فانوس» ویژه مربیان خواهر و مسئولان اتحادیه‌های انجمن‌های اسلامی سراسر کشور عصر سه‌شنبه در سالن اجتماعات اردوگاه مازندران در مشهد برگزار شد.
دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان هدف از برگزاری این نشست سه‌روزه را عملیاتی ساختن فرمایشات رهبری دانست و افزود: برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا مفاهیم قرآنی توسط اساتید مجربی چون حمید محمدی به مربیان اتحادیه‌ها تدریس شود.
حامد علامتی افزود: در این نشست کارگاه‌های تخصصی ویژه‌ای با حضور اساتیدی همچون حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی‌ اکبری، نماینده رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظافت، استاد حوزه علمیه مشهد دایر خواهد شد.
وی گفت: بدون شک برگزار شدن این همایش در جوار مرقد مطهر رضوی باعث ایجاد انگیزه در مربیان اتحادیه خواهد شد. این امر نقطه عطفی خواهد شد تا مربیان بتوانند با تمام توان و روحیه انقلابی در استان‌ها و شهرستان‌های خویش برای خدمت به جمهوری اسلامی ایران تلاش مضاعف کنند.
دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در پایان افزود: درصدد هستیم تا در ماه مبارک رمضان و روز 13 آبان، جمعی از مربیان را به دیدار با رهبر معظم انقلاب اعزام کنیم.
معاون برنامه‌سازی و توسعه شبکه خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان نیز در این همایش گفت: همیشه آرزو داشتم روزی اعضای شبکه خواهران را در مشهد ببینم، که خوشبختانه امروز در جمع مربیان و مسؤولان اتحادیه‌ها از سراسر کشور هستم.
مریم ملکی با اشاره به اینکه پرداختن به فعالیت‌های قرآنی را سرلوحه کارمان در سال جدید قرار داده‌ایم، ادامه داد: علی‌رغم تلاش ما در اتحادیه، این مربیان و مسئولان اتحادیه‌ها هستند که زحمات واقعی را به‌صورت شبانه‌روزی می‌کشند، چون آن‌ها هستند که با دانش‌آموزان ارتباط مستقیم دارند.
کادرسازی هدف اصلی اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی است
در حاشیه این همایش، مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خراسان رضوی هدف اصلی این اتحادیه را نیروسازی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: قصد داریم تا دانش‌آموزانی که توانایی بیشتری در مدارس دارند، جذب این اتحادیه نماییم تا آموزش‌های لازم را ببینند.
علی صالحی تعداد افراد شرکت کننده در این همایش را 500 مربی و 200 مسؤول از اتحادیه‌های سراسر کشور اعلام کرد و گفت: هدف اتحادیه این است که اگر دانش‌آموز بخواهد در آینده وارد اجتماع بشود، تبدیل به فردی موفق و متعهد گردد؛ در واقع مهارت‌آموزی در کنار علم‌آموزی در راستای خدمت به انقلاب اسلامی را مدنظر داریم.
وی برگزیدگان طرح «هادیان» را شرکت‌کنندگان در این نشست معرفی کرد و ادامه داد: آشنایی با مهارت و آموزش ترجمه و مفاهیم قرآنی، مباحث مربوط به جنگ نرم و جوانان و برنامه‌های تخصصی، تشکیلاتی ازجمله سرفصل‌های آموزشی در این نشست سه‌روزه خواهد بود.
سومین نشست آموزشی، تشکیلاتی «فانوس» امروز در حالی آغاز به کار کرد که امروز صبح نیز افتتاحیه همایش «راه 3» ویژه برادران برگزار خواهد شد. همایش «فانوس»، ویژه خواهران و «راه 3»، ویژه برادران اتحادیه انجمن‌های اسلامی 31 استان کشور است.
captcha