ضرورت توجه به عدالت‌محور بودن اجرای اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3498496
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
بازوند تاکید کرد:

ضرورت توجه به عدالت‌محور بودن اجرای اقتصاد مقاومتی

گروه اجتماعی: استاندار لرستان با تأکید بر توجه به عدالت‌محور بودن اجرای اقتصاد مقاومتی، گفت: الگوی شهرستانی برنامه‌ها و پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان مشخص می‌شود .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، هوشنگ بازوند، استاندار لرستان عصر یک‌شنبه، 26 اردیبهشت‌ماه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان لرستان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به این‌که 368 پروژه استان در قالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی تعریف شده ‌که تا پایان سال‌جاری 244 پروژه باید به بهره‌برداری برسد، گفت: با انتخاب شدن استان لرستان به‌عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی در کنار استان‌های آذربایجان شرقی و کرمان تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا  به یک الگوی خوب در کشور تبدیل شویم.
وی با تاکید براین‌که تمام پرژه‌های استان باید براساس سیستم نظام یکپارچه و پیشبرد اقتصاد مقاومتی (نیپا) قرار بگیرند، افزود: تمام دستگاه‌های استان باید مشکلات موجود را در ستادهایی که برای اجرای اقتصاد مقاومتی در سطح کشور تشکیل شده است، مطرح کنند تا به‌جای برگزاری جلسات، اقدام و عمل داشته باشیم.
استاندار لرستان با تاکید بر لزوم توجه همه دستگاه‌های استان به اجرایی شدن پروژه‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی، ادامه داد:  بانک‌های استان لرستان نیز باید برنامه زمان‌بندی برای احیا واحدهای تملک خود را ارائه دهند و مشخص کنند که تا پایان سال در هر ماه چند پروژه را راه‌انداری می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: الگوی شهرستانی برنامه‌ها و پروژه‌های اقتصاد مقاومتی نیز مشخص می‌شود و اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان نیز هر 10 روز یک بار از وضعیت شهرستان‌ها بازدید می‌کنند.
استاندار لرستان با تأکید بر توجه به عدالت‌محور بودن اجرای اقتصاد مقاومتی، اظهارکرد: تمام دستگاه‌های استان باید سه روز در هفته دو ساعت را برای بررسی و حل مشکلات سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اختصاص دهند کما اینکه ما نیز در استانداری جلساتی را برای حل مشکلات سرمایه‌گذاران برگزار می‌کنیم ضمن این‌که دستگاه‌ها باید به ماده 27 قانون در رابطه با واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی را مورد توجه قرار دهند.
وی تصریح کرد: اگر دستگاهی در استان لرستان نتواند در زمینه اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی خوب عمل کند به وزارتخانه مربوطه گزارش می‌دهیم که آن مدیر توانایی انجام کار را ندارد چراکه خود ما هم باید در قبال اجرای اقتصاد مقاومتی به معاون اول رئیس‌جمهور پاسخگو باشیم.
بازوند حضور بخش خصوصی را لازمه رشد شاخص‌های اقتصادی لرستان دانست و عنوان کرد: برای این‌که بتوانیم در اجرای اقتصاد مقاومتی الگوی خوبی باشیم باید به رشد بهره‌وری توجه داشته باشیم و رشد بهره‌وری  بدون صرف وقت و تلاش زیاد محقق نمی‌شود .
captcha