ترویج فرهنگ قرآنی و مقاومت برعهده نخبگان است
کد خبر: 3498570
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
حجت‌الاسلام امرودی:

ترویج فرهنگ قرآنی و مقاومت برعهده نخبگان است

گروه هنر: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه تلاش می‌شود تا از ابزار هنر، برای مفاهیمی چون جهاد که بخشی از آموزه‌های قرآنی است بهره برده شود، افزود: ترویج فرهنگ قرآنی و مقاومت در جامعه برعهده نخبگان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، نشست خبری هفته فرهنگی مقاومت با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و علی رضا جعفری، مدیر توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران امروز، 27 اردیبهشت‌ در سالن هویزه باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. در ابتدای این برنامه امرودی  در سخنانی اظهار کرد: یکی از رویکردهای جدی سازمان فرهنگی هنری شهرداری، دستوارت هجده‌گانه است که یک بخش مهم آن مربوط به احیای هویت انقلابی می‌شود. این قسمت خود به سه شکل دسته‌بندی می‌شود. امام (ره) و انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و فلسطین این سه آیتم هستند. با این نگاه شهرداری برنامه‌های هنری و سینمایی خود را به گونه‌ای مد نظر قرار داده تا بتوان مفاهیم مورد نظرش را در تولیدات جا دهد.

وی افزود: بحث دیگر ما به سبک زندگی مربوط می‌شود که به شکل ویژه سازمان فرهنگی – هنری به آن توجه دارد، چون می‌داند اگر سبک زندگی جامعه به سوی آموزه‌های قرآنی و اسلامی سوق پیدا کند، جامعه هم به همین سمت گرایش پیدا خواهد کرد، البته فعالیت‌های هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تنها به امور سینمایی خلاصه نمی‌شود، بلکه در بخش‌های چون تئاتر و هنرهای تجسمی نیز این گرایش وجود دارد.

استفاده از زبان هنر برای اشاعه مفاهیم قرآنی در شهرداری تهران

امرودی ادامه داد: با توجه به توضیح فوق سازمان فرهنگی هنری شهرداری در هفته فرهنگی مقاومت که از سوم خردادماه آغاز خواهد شد، سعی دارد تا از اشکال مختلف هنر بهره برد تا با ارائه برنامه‌های جذاب فرهنگی، مقاومت اسلامی را در جامعه اشاعه دهد. در انتهای سخنانم می‌خواهم روی یک مطلب تاکید داشته باشم، آن هم این‌که ترویج فرهنگ قرآنی و مقاومت در جامعه برعهده نخبگان است، پس اگر این قشر در جامعه فعال بود نتیجه نیز مطلوب خواهد شد، در غیر این صورت دستاوردهای مورد نظر آنچه که انتظار داریم نخواهد بود.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری از زبان هنر برای تبلیغ آموزه‌های قرآنی بهره می‌برد

در ادامه این جلسه علی‌رضا جعفری، مدیر توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران نیر با بیان اینکه زبان سینما باید مبلغ آموزه‌های توحیدی و قرآنی باشد، تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست، امروز سینما تنها یک ابزار برای سرگرمی نیست، بلکه از آن بهره برده می‌شود تا بسیاری از آموزه‌های مورد نظر در جامعه اشاعه داده شود. با این توضیح ترویج فرهنگ قرآنی و مقاومت با زبان سینما یکی از رسالت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری است. در این راستا تجهیز دستاوردهای فنی و کیفی می‌تواند هر چه بیشتر ما را در رساندن به خواسته مورد نظر کمک کند.

وی ادامه کرد: با توجه به توضیح فوق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تصمیم گرفت که در راستای بالا بردن جذابیت‌های ظاهری هنر هفتم سینماهای چهاربعدی را مد نظر قرار داده است. نمونه زیبا و عینی این اتفاق نیز در هفته فرهنگی مقاومت در باغ موزه دفاع مقدس مشاهده خواهد شد. در این مکان با استفاده از تکنیک پارانوما، فضایی کروی ساخته شده که در آن فیلم‌های مورد نظر به شکل 360 درجه به نمایش درخواهند آمد؛ البته فیلم‌هایی که در آن به نمایش در می‌آید تماماً آثار کوتاه است، چون به لحاظ شکل و کیفیت، امکان پخش فیلم بلند در این سینما فراهم نیست.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری از زبان هنر برای تبلیغ آموزه‌های قرآنی بهره می‌برد

جعفری مفاهیم مورد نظر در این سینما را قرآنی و اسلامی توصیف کرد و گفت: در این سینمای کروی فیلم‌هایی با مفاهیم ارزشی به نمایش درخواهند آمد. برای مثال پخش آثاری که به بحث توحید و قرآنی می‌پردازند، رویکرد قرآنی تولیدات را مد نظر قرار داده و کارهایی که به بحث مقاومت نظر دارند به نوعی دیگر مفهوم جهاد را مورد نظر قرار داده‌اند. در این خصوص نیز 3 فیلم ساخته شده که در هفته فرهنگی مقاومت به نمایش درخواهد آمد.

استفاده از فناوری جدید سینما در هفته فرهنگی مقاومت

وی به توضیح فوق اضافه کرد: گام‌هایی که در این سینمای کروی برداشته خواهد شد، تنها به هفته مقاومت محدود نمی‌شود، بلکه در دیگر مناسبت‌های مذهبی همچون ماه رمضان و محرم نیز فیلم‌هایی با موضوعات ویژه روی پرده کروی سینما پارانوما خواهد رفت. برای همین از هنرمندان درخواست می‌کنیم ما را در رسیدن به خواسته مورد نظر یاری رسانند. برای همین 27 عنوان کار را به عنوان محور مد نظر داریم تا با تولید آن، گام‌هایی در راستای رسیدن به اهداف‌مان برداریم.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری از زبان هنر برای تبلیغ آموزه‌های قرآنی بهره می‌برد

این مدیر فرهنگی در انتها تاکید کرد: در هفته فرهنگی مقاومت 100 هنرمند آبادانی نیز در باغ موزه دفاع مقدس حضور خواهند داشت تا با نمایش کارهای هنری خود بتوانند به رونق بخش هنری نمایشگاه‌هایی که در این ایام برپاست کمک کند. در ضمن چادر بزرگی در این ایام برپا خواهد بود که در آن نمایش‌های خیابانی اجرا می‌شود.

captcha