مشهد، میزبان هفته فرهنگی ترکمنستان می‌شود
کد خبر: 3498735
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷

مشهد، میزبان هفته فرهنگی ترکمنستان می‌شود

گروه هنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در دیدار با وزیر فرهنگ ترکمنستان بر برگزاری هفته‌های فرهنگی در سال 2017 در مشهد تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، سید سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، 27 اردیبهشت‌ماه در دیدار با آنا گلدی قراجایف، وزیر فرهنگ ترکمنستان بر تبادل فرهنگی بین مشهد و ترکمنستان تأکید کرد و خواستار برگزاری هفته‌های فرهنگی در مشهد و ترکمنستان شد.
وی افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی در دو کشور مهم و سبب آشنایی بیشتر و نزدیکی ملت‌هاست و این هفته‌های فرهنگی، فرصتی مغتنم جهت ارتقای روابط فرهنگی و هنری در بین دو کشور است.
سرابی با تأکید بر توسعه همه جانبه فرهنگی و گردشگری مشهد ـ عشق آباد، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های همکاری در راستای توسعه فرهنگی براساس حسن همجواری منجربه مبادلات فرهنگی بین مشهد و عشق آباد خواهد شد که باید از این فرصت کمال بهره‌مندی را ببریم.
سرابی ادامه داد: بر این اساس به دنبال آن هستیم تا با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در سال 2017 برنامه‌ای شایسته و مناسب را در «هفته‎های فرهنگی» ترکمنستان در مشهد، به اجرا بگذاریم.
یادآور می‌شود، در این دیدار سید جواد رفائی، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید حامد ملکوتی‌تبار، رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات استان، محمد رکنی، معاون میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی را همراهی کردند.

captcha