روشندل تونسی از تأثیر حفظ قرآن در زندگی فردی می‌گوید
کد خبر: 3499080
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲

روشندل تونسی از تأثیر حفظ قرآن در زندگی فردی می‌گوید

گروه بین‌الملل: حافظ روشندل تونسی و حائز رتبه سوم نخستین دوره مسابقات بین‌المللی روشندلان در ایران، بر این باور است که حفظ قرآن علاوه بر این که حافظه وی را تقویت کرده، در زندگی فردی‌اش نیز تأثیر بسیار خوبی گذاشته است.

قرآن کریم تأثیر بسیار قوی در زندگی فردی من داشت

«صابرین محمد زعیبی»، حافظ روشندل از کشور تونس که موفق شد، رتبه سوم نخستین دروه مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه روشندلان را کسب کند، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در حاشیه سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران با بیان این مطلب گفت: حفظ قرآن کریم را از سن 15 سالگی آغاز کردم و در روند حفظ این کتاب مقدس با هیچ‌ مشکلی مواجه نشدم و حفظ آن برای من بسیار آسان بود.

از تلاوت قرآن لذت می‌برم

وی در ادامه بیان کرد: حفظ قرآن در تمامی امور زندگی و فعالیت‌های من تأثیرگذار بوده و هنگامی که آیات قرآن کریم را تلاوت می‌کنم، واقعا لذت می‌‌برم، همچنین، حفظ آیات قرآن باعث تقویت حافظه و ذهن من شده و مرا در یادآوری بهتر و سریع‌تر مطالب یاری می‌کند.

صابرین محمد زعیبی در ادامه به فعالیت‌های قرآنی خود اشاره و عنوان کرد: «من تاکنون در مسابقات ملی و محلی زیادی در تونس شرکت داشته‌ام که از جمله این رقابت‌ها، مسابقات قرآنی دانشگاه «الزیتونه» و نیز مسابقات قرآنی است که به‌ همت انجمن ملی قرآن تونس برگزار شد.

جامعه تونس، جامعه‌ای قرآن‌دوست است

این حافظ روشندل تونسی گفت: من هر شب پس از نماز مغرب، آیات قرآن کریم را مرور و در مسجد نیز این کتاب الهی را برای قرآن‌آموزان تدریس می‌کنم. همچنین جامعه تونس، جامعه‌ای قرآن‌دوست است و علاقه‌مندان زیادی در این کشور هستند که تلاش می‌کنند حافظ قرآن شوند.

وی در ادامه از تجربه حضور خود در نخستین مسابقات ویژه حافظان روشندلان در ایران گفت و تأکید کرد: برگزاری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی ویژه حافظان روشندل و حضور من در این مسابقات تجربه بسیار خوبی بود و من سطح نخستین دوره این مسابقات را بسیار بالا ارزیابی می‌کنم.

مسابقات قرآن ویژه روشندلان، مشوق خوبی برای حفظ و قرائت است

صابرین محمد زعیبی افزود: برگزاری مسابقات قرآن ویژه روشندلان، درون جوانان و حتی افراد بزرگسال انگیزه ایجاد نموده و آن‌ها را به حفظ و قرائت قرآن و ادامه‌دادن به مسیر قرآنی خود تشویق می‌کند.

وی در ادامه استقبال جمهوری اسلامی ایران از متسابقین و میهمانان این دوره از مسابقات را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: از حضور در این مسابقات و جمهوری اسلامی ایران بسیار خوشحال و خرسند شدم و جا دارد از ایران و ملت شریف آن به‌خاطر برگزاری این رویداد عظیم قرآنی و میزبانی از اهل قرآن تشکر و قدردانی کنم.

ضرورت الگوگیری کشورها از ایران در برگزاری مسابقات قرآن ویژه روشندلان

این حافظ روشندل تونسی عنوان کرد: خداوند متعال را سپاس می‌گویم از این که توانستم رتبه سوم نخستین دوره مسابقات بین‌المللی روشندلان را کسب کنم.

صابرین محمد زعیبی در پایان گفت: امیدوارم تمامی کشورها از این اقدام زیبا و انسان‌دوستانه ایران در برگزاری مسابقات ویژه افراد روشندل الگو بگیرند و مسابقات ویژه برای ما برگزار کنند، به‌ویژه این که ما نیازمند برگزاری این‌گونه مسابقات هستیم.

مطالب مرتبط
captcha