اسلام به ورزش‌های زورخانه ای محتوای معنوی و فرهنگی داد
کد خبر: 3499754
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹

اسلام به ورزش‌های زورخانه ای محتوای معنوی و فرهنگی داد

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: اگرچه ورزش زورخانه ای از ورزش‌های باستانی ما ایرانیان بوده و سابقه چندین هزار ساله دارد اما بعد از ورود اسلام به ایران، اسلام هم این ورزش را پذیرفت و به آن محتوانی معنوی و فرهنگی داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان دیروز، 30 اردیبهشت ماه در افتتاحیه اولین دوره مسابقات بین‌المللی زورخانه ای و کشتی پهلوانی «جام ولایت » با تبریک میلاد حضرت علی اکبر اظهار کرد: حضرت علی اکبر جوانی بودند که به فرموده امام حسین(ع) از نظر هم اخلاق و هم ظاهر شبیه ترین شخص به نبی مکرم اسلام(ص) بودند.

وی افزود: حضرت علی اکبر از نظر عقل و منطق، درایتی در حد عالی داشتند و این صفات ارزنده در ورزش پهلوانی اساس ویژگی های اخلاقی فرد محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه از مهم‌ترین ویژگی‌های ورزش زورخانه ای این است که جسم سالم و قدرتمند می‌طلبد، عنوان کرد: جوانمردی، فتوت، اخلاص و غیرتمندی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که ورزش پهلوانی آنها را شکوفا می سازد.

وی افزود: توانمندسازی عقلی و جسمی ورزشکار از مهمترین ویژگی که در ورزش های پهلوانی مورد توجه می باشد که در ورزش باستانی بیشتر تمرکز بر روی قوای عقلی و جسمی است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اعلام کرد: در ورزش باستانی یادآوری نام و یاد بزرگانی مانند حضرت علی(ع) که برای بشریت الگو بودند موجب تقویت بعد معنوی این ورزش می شود و ورزشکاران باید به حضرت علی(ع) اقتدا کنند.

وی گفت:اگرچه ورزش زورخانه ای از ورزش های باستانی ما ایرانیان بوده و سابقه چندین هزار ساله دارد اما بعد از ورود اسلام به ایران، اسلام هم این ورزش را پذیرفت و به آن محتوانی معنوی و فرهنگی داد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: امید است این ورزش در کشور توسعه بیشتری پیدا کند و کشورهای خارجی بیشتری از آن استقبال کنند.

وی یادآور شد: ورزش‌های زورخانه ای تقویت روح تعاون در جامعه می‌شود و در طول تاریخ ورزشکاران باستانی کار همواره از نیروی جسمی و روحی خود برای حمایت از مظلومان استفاده کرده‌اند.

captcha