ایجاد گروه‌های اجتماعی فعال تولیدکننده پیام حق در فضای مجازی
کد خبر: 3499989
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷

ایجاد گروه‌های اجتماعی فعال تولیدکننده پیام حق در فضای مجازی

گروه فضای مجازی: مدیر كل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: اولین نکته به عنوان راهبرد مقابله با جنگ نرم و فرهنگی غرب در فضای مجازی، ایجاد گروه‌های اجتماعی فعال تولیدکننده پیام حق است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه خراسان، حجت‌‌الا‌سلام سیدمحمود مرویان‌حسینی، مدیر كل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در نهمین همایش مشعل داران هدایت ویژه طلاب پایه پنجم خواهران استان‌های خراسان رضوی و شمالی، با بیان عرصه‌های مورد نیاز تبلیغ دین اسلام، گفت: یکی از هدف‌های مهمی که امروزه گروه دختران و جوانان ما را می‌تواند در مقابل با تهاجمات و مطالبات جامعه ایمن کند، آشنایی با فرهنگ عشق و انتظار است.
وی با بیان اینکه ویژگی انحصاری زمانه‌ای که ما در آن قرار داریم، توسعه ارتباطات و پیام است، ابراز کرد: در گذشته انتقال پیام قابل کنترل بود اما در حال حاضر دیگر دولت‌ها و دستگاه‌های رسمی نمی‌توانند در فرایند تولید و انتقال پیام، مداخله مستقیم داشته باشند.
مدیر كل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، با اشاره به اینکه هر فرد یک رسانه و یک پیام است، تصریح کرد: كاربران زیادی در انتقال پیام به وجود آمده است و هرکسی، با هر ابزاری در این انتشار تاثیر گذار و نقش آفرین است.
وی با بیان اینکه، غرب و دشمنان اسلام در تخریب افکار جوان، فعالیت های گسترده‌ای را در دست اقدام دارند، گفت: امریکا در طول چند سال اخیر ابزاری طراحی کرده و مانع فیلترسازی‌های افکار مخرب خود در بین جوانان جامعه اسلامی شده است.
حجت‌‌الا‌سلام مرویان‌حسینی با تاکید بر اینکه جهانی سازی با فرهنگ آمریکایی باعث می‌شود جوانان ایران اسلامی هم خط غرب و تهاجمات فرهنگی آن‌ها قرار گیرند، اظهار کرد: با آشنایی با مباحث هنری، اخلاقی و سبک زندگی اسلامی در فضای مجازی، می‌توانید از این تهاجمات در امان بمانید.
مدیر كل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، با بیان اینکه هم خود پیام و هم حاشیه آن تاثیر گذار است، تصریح کرد: امروزه صنعت و فناوری در عرصه‌های فرهنگی نقش آفرین شده‌اند و در انتشار حواشی پیام بیشتر از اصل آن، فعالیت دارند.
وی تصریح کرد: طلاق، بزهکاری، آسیب‌های اجتماعی، بحران‌های خانوادگی و اخلاقی آثار توسعه فناوری‌های نوین در عرصه تبلیغ است.
حجت‌‌الا‌سلام مرویان حسینی با اشاره به اینکه در حال حاضر فعالان فرهنگی، گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهند، یادآور شد: ما در سابقه تاریخی کشور خود پایگاه‌های اسلامی‌ای همانند مساجد برای فرهنگ‌سازی داشته‌ایم که الگویی برای شبکه‌های اجتماعی مجازی هستند.
وی تاکید کرد: اگر مساجد و پایگاه‌های فرهنگی اسلامی، با ابزارها و تحولات اجتماعی نوین نقش آفرینی کنند، می‌توانند ماندگاری خود را در بین جوانان تثیبت کنند.
مدیر كل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، ماندگاری پایگاه‌های مذهبی را در گرو تولید محتوا با توجه به شرایط و متقضیات زمان دانست و افزود: دشمنان این نظام اسلامی با فناوری‌های نوین خود می‌خواهند فرهنگ سکولار، خنثی و غیر سیاسی را بر نسل نو و جوان ما حاکم کنند.
حجت‌‌الا‌سلام مرویان‌حسینی، با توجه به اینکه دنیای معاصر بیش از اینکه برای خود فرد سهمی در نظر گرفته باشد، برای اجتماع سهم قائل شده است، ابراز کرد: دنیای معاصر، سهم گروه‌های اجتماعی، ابزار‌های جمعی، تبلیغات عمومی و اطلاع رسانی اجتماعی را در ساماندهی شخصیت و هویت افراد بیشتر کرده است.
وی با تاکید بر راه اندازی گروه‌های اجتماعی و تشکل سازی دینی، بیان کرد: در تشکیل پایگاه‌های مذهبی و گروه‌های اجتماعی زنان و دختران، با استفاده از ابزار‌های پیام رسان نوین، خلا و کمبود بیشتر احساس می‌شود.
مدیر كل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، با بیان اینکه ما، حوزه‌های علمیه و جریان جهادی پیام رسان معارف دین و رسالت مدار، برای حفظ نسل، هویت و نقش اثر گذار حوزه بر مخاطبان خود احساس مسئولیت می‌کنیم، ادامه داد: اولین نکته به عنوان راهبرد مقابله با جنگ نرم و فرهنگی غرب در فضای مجازی، ایجاد گروه‌های اجتماعی فعال تولید کننده پیام حق است.
وی با اشاره به اینکه افراد از انعکاس رفتارهای دیگران تقویت می شوند و تاثیر می گیرند، اظهار کرد: یکی از تمایلات فطری انسان تولید است، اگر بخواهیم امروزه تبلیغ موثری داشته باشیم باید متناسب با دریافت و سلیقه مخاطب، پیام تولید کنیم.
حجت‌‌الا‌سلام مرویان‌حسینی اظهار کرد: توانمند در عرصه رسانه و تبلیغ گسترده، کسی است که بتواند با تولید محتوای مناسب، مخاطب را قانع کند و مورد پذیرش وی قرار گیرد.
مدیر كل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه باید مهارت‌های کلامی را در تبلیغ مدنظر داشت، خطاب به طلاب، یادآور شد: روش های مناسب رفتار با دیگران را باید با توجه به آموزه‌های دینی و معارف اسلامی، به عنوان اصول تبلیغ فرا گیرید.
وی با اشاره به اینکه جوان امروز، نیازمند این است که دیده، شنیده و تایید شود و همچنین با زبان دوستان و هم سالانش با وی سخن گفته شود، افزود: مخاطبان و جوانان ما نیازمند این هستند که درک شوند و برای اینکه بتوانند در برابر مطالبات گوناگون جامعه، مسیر درست را شناسایی و صبورانه طی طریق کنند، باید پشتیبانی و حمایت شوند.
حجت‌‌الا‌سلام مرویان‌حسینی بیان کرد: توانمند‌سازی و ارتقا مهارت‌های دینی می‌تواند در تبلیغ و اثرگذاری آن و انتخاب راه درست توسط مخاطب، مفید باشد.
وی در پایان با توجه به ایام مبارک شعبان به نعمت نشناخته فرهنگ عشق و انتظار در قالب فرهنگ انتظار امام عصر(عج) اشاره و اظهار کرد: یکی از هدف‌های مهمی که امروزه گروه دختران و جوانان ما را می‌تواند در مقابل با تهاجمات و مطالبات جامعه ایمن کند، آشنایی با فرهنگ عشق و انتظار است.
captcha