تمام مدارس شاهد تا 5 سال‌ آینده هوشمند می‌شوند
کد خبر: 3500087
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
کفراشی:

تمام مدارس شاهد تا 5 سال‌ آینده هوشمند می‌شوند

گروه فضای مجازی: مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: ما تقریبا 9 هزار کلاس هوشمند در مدارس شاهد داریم و تا پنج سال آینده نیز همه مدارس را هوشمند خواهیم کرد.

محمدحسین کفراشی، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اقدامات این اداره کل در حوزه فضای مجازی، اظهار کرد: فضای مجازی، همچون شمشیر دو لبه‌ای بوده که هم فرصت و هم تهدید است. ما تلاش‌مان این است که انشالله در برنامه‌های سال آتی در بحث تولید محتوای الکترونیکی وارد شویم و برای دانش‌آموزان و معلمان، جشنواره الگوهای برتر تدریس مرتبط الکترونیکی را برگزار کنیم.

ضرورت ورود فعالانه معلمان در فضای مجازی

وی افزود: یکی از نگرانی‌های ما این است که اگر بحث رشد تکنولوژی ادامه یابد، ممکن است دانش‌آموزان در فضای مجازی فعال‌تر شوند و معلمان از آنها عقب بمانند و نقش‌شان کمرنگ شوند. این مضر است و ما باید تلاش کنیم تا معلمان و همکاران آموزش و پرورش فعال‌تر وارد شوند تا دانش‌آموزان را حمایت و راهنمایی کنند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: از آنجا که فضای مجازی، فضای آسیب‌زایی است و در صورت عدم مدیریت ممکن است دانش‌آموزان صدمه ببینند، تلاش‌مان این است که براساس سند تحول، فضای مجازی و آموزش‌های الکترونیکی را جدی‌تر از گذشته در دستور کار داشته باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مدارس شاهد به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شرایط بهتری نسبت به دیگر مدارس دارند، ورود جدی به فضای مجازی خواهیم داشت و شرایط مناسبی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کنیم تا بتوانند در این زمینه بهتر فعالیت کنند.

کفراشی اظهار کرد: در سال آینده قطعا جشنواره الکترونیکی را برای مدارس شاهد برگزار خواهیم کرد. یکی از اهداف‌ برگزاری این جشنواره تولید محتوای الکترونیکی است تا برگزیدگان این جشنواره الگویی برای دیگران شوند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: معلمان مدارس شاهد، از میان گستره وسیعی از دبیران گلچین‌ شده‌اند و دارای شرایط ویژه‌ای هستند. همچنین این دبیران اطلاعات‌شان به روز است و دانش‌آموزان را راهنمایی و هدایت کنند.

وی با بیان اینکه تا کنون برنامه ویژه‌ای در حوزه تولید محتوای الکترونیک نداشته‌ایم اما موضوع تولید محتوای الکترونیک را رصد خواهیم کرد و برنامه‌هایی را اجرایی می‌کنیم، افزود: ما تقریبا 9 هزار کلاس هوشمند در مدارس شاهد داریم و براساس شرایط استان‌ها باید تعداد کلاس‌ها را سالانه 10 درصد افزایش دهیم. در واقع تا پنج سال آینده همه مدارس را هوشمند خواهیم کرد.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تلاش‌مان این است که اگر امکانات سخت‌افزاری داریم، حتما شرایط استفاده از این ابزار را فراهم کنیم تا در نهایت بتوانیم تولیدات مناسبی داشته باشیم.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۳ - ۱۰:۴۵
0
0
فضای مجازی، فضای آسیب‌زایی است و در صورت عدم مدیریت ممکن است دانش‌آموزان صدمه ببینند و باید با کنترل و نظارت دقیق صورت گیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ - ۰۸:۳۳
0
0
فضای مجازی در صورت عدم مدیریت ممکن است دانش آموزان صدمه ببینند و باید با نظارت صورت گیرد
captcha