رونمایی از «حلقه حسن یار» در دفتر آیت‌الله سیستانی
کد خبر: 3500244
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
تا ساعتی دیگر انجام می‌شود؛

رونمایی از «حلقه حسن یار» در دفتر آیت‌الله سیستانی

گروه هنر: «حلقه حسن‌ یار» اثر جدید قرآنی سیدافشید فاطمی‌نظر است که در آن 99 عدد از اسماء الهی روی حلقه‌ای موسوم به موبیوس قلم‌زنی و سپس مطلا شده و تا ساعتی دیگر در قم رونمایی خواهد شد.

سیدافشید فاطمی‌نظر، فعال حوزه هنر قرآنی در گفت‌و‌گو باخبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)با اعلام این خبر گفت: همچون سایر کارهایی که تاکنون در حوزه هنر قرآنی به انجام رسانده‌ام، این بار هم به فرم جدیدی دست یافته‌ام و 99 اسم از اسامی پروردگار را در طول حلقه‌ای که به اصطلاح علم ریاضی به آن حلقه موبیوس می‌گویند حک کردم.

وی گفت: نام این اثر را که تا ساعتی دیگر در دفتر آیت‌الله سیستانی در شهر قم رونمایی خواهد شد، «حلقه حسن یار» گذاشته‌ام که در طول این حلقه همان طور که گفته شد اسماء‌الحسنی با استفاده از شیوه‌ای شبیه به قلم‌زنی، حک شده است.

فاطمی‌نظر تصریح کرد: از جمله ویژگی‌های فنی حلقه موبیوس آن است که شما از هر نقطه این حلقه در طول آن حرکت کنید پس از یک دور کامل به مبدأ حرکت خود نمی‌رسید، بلکه به جایی پشت نقطه مبدأ می‌رسید و البته به شرط آنکه خواسته باشید برای دومین بار این حرکت را ادامه دهید، این بار درست به نقطه مبدأ حرکت خود خواهید رسید.

این هنرمند تجسمی‌کار در ادامه گفت: من از این ویژگی حلقه موبیوس در تداعی این معنی استفاده کردم که زیر و بم تمام عالم وجود در سیطره و تحت تسلط ذات اقدس باری‌تعالی است و اینکه هیچ‌ کدام از این اسماء الهی بر دیگری برتری ندارند و همگی در امتداد یکدیگر هستند.

وی افزود: از جمله موارد دیگری که در زمینه خلق «حلقه حسن یار» قصد داشتم به آن برسم این است که بر پایه حدیثی قدسی، خداوند بر این نکته اشاره دارد که اسم اعظم در میان این اسامی مخفی است و این گونه نیست که یکی از آنها بر دیگری ارجح بوده و نسبت به سایرین در اولویت قرار گرفته باشد.

فاطمی‌نظر در پایان با اشاره به اینکه جنس اصلی «حلقه حسن یار» از برنج است و آن را مطلا کرده، گفت: این اثر قرآنی تا ساعتی دیگر در دفتر آیت‌الله سیستانی و با حضور شهرستانی، رئیس دفتر معظم‌له در شهر مقدس قم رونمایی و برای نمایش در موزه امیرالمؤمنین(ع) وابسته به دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی در قم اهدا خواهد شد.

captcha