دکترین مهدویت به معنای تحقق عدل اسلامی است
کد خبر: 3500259
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

دکترین مهدویت به معنای تحقق عدل اسلامی است

گروه اندیشه: استاد اخلاق حوزه‌علمیه اصفهان گفت: دکترین مهدویت در معارف اهل بیت به معنای تحقق عدل اسلامی و عدل در همه ابعاد اقتصادی، اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است و براین اساس رفتار انسان‌ها بر مدار عدل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی گرجی، استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: مهدویت و موضوع آینده این عالم یکی از موضوعات اعتقادی ما در معارف اسلامی است.
وی افزود: در منابع دینی و سایر ادیان آمده که پایان این عالم با برقرای یک حکومت عالی الهی به رهبری یک انسان پاک و وارسته آسمانی صورت می‌گیرد و در هر کدام از ادیان نیز نام خاصی برای مهدی موعود ذکر شده است.
استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: مهدویت نشان دهنده حاکمیت یک حکومت صالح و شایسته در همه ابعاد و اعتقاد به مهدویت یعنی امید به فردایی بهتر و داشتن امامی مهربان است.
حجت‌الاسلام گرجی خاطرنشان کرد: دکترین مهدویت در معارف اهل بیت به معنای تحقق عدل اسلامی و عدل در همه ابعاد اقتصادی، اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است و براین اساس رفتار انسان‌ها بر مدار عدل می‌شود.
وی تصریح کرد: جامعه منتظر باید خودش را آماده آمدن این انسان بزرگ کند و انتظار این نیست که فقط دعا کنیم که خدایا فرج آقا را برسان، بلکه به این معنا است که زمینه آمدن مهمان بزرگ را فراهم کنیم، انتظار سازنده یعنی زمینه سازی و آماده شدن ظهور، دعای فرج و ندبه خوب است ولی در کنار دعا باید عمل صالح هم انجام داد. 
captcha