دفاع از حریم حرم؛ نماد دفاع از مکتب اهل‌بیت(ع)
کد خبر: 3500364
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
آیت‌الله کعبی در گفت‌وگو با ایکنا عنوان کرد:

دفاع از حریم حرم؛ نماد دفاع از مکتب اهل‌بیت(ع)

گروه حوزه‌های علمیه: عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه دفاع از حریم حرم اهل بیت(ع) نماد دفاع از مکتب و اهداف اهل‌بیت(ع) است، گفت: ارزش شهدای مدافع حرم بالاتر از جنگ تحمیلی است.

آیت‌الله عباس کعبی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) نماد دفاع از اسلام و مکتب اهل بیت(ع) و مقاومت اسلامی و مظلومین و مقابله با دشمنان اسلام و دشمنان شریعت یعنی آمریکا، اسرائیل و متحدان آنان است.
وی افزود: دفاع از حرم به معنای دفاع از بارگاه و گنبد و حرم، جبنه نمادین دارد و به مثابه پرچم برافراشته اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) است و تا زمانی که این پرچم برافراشته است، در زیر آن انسان‌های آزاده، فداکار، جان برکف و با ایمان و صادق و ولایتمدار و اهل جهاد و مقاومت برای دفاع از مسلمین و مظلومین حضور خواهند داشت.
کعبی بیان کرد: آنچه در سوریه و عراق و ... رخ می‌دهد مقابله دو جبهه آمریکا و صهیونیسم با مسلمین است که با ابزار گروه‌های تکفیری برای مقابله با اسلام می‌جنگند.
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی عنوان کرد: دشمنان اسلام و جبهه کفر و نفاق همه توان خود را در راه مبارزه با اسلام به کار بسته و نام خود را دوستان سوریه نهاده‌اند در حالی که باید نام این اتحاد، را دشمنان بشریت به رهبری آمریکا و حمایت 88 کشور نامید.
مسلمانی کجا و حرمت‌شکنی حرم‌های مقدس کجا؟
وی ادامه داد: داعش ابزار سیاست آمریکا و صهیونیسم در سطح فرماندهی است و در سطح مدیریت اداری نیروهای پسمانده رژیم بعث عراق و در بدنه نیز افراد گمراهی که از جای جای جهان آمده‌اند قرار دارند.
عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه قرآن کریم بر حفظ حریم خانه‌های معمولی این همه تاکید فرموده است، افزود: اینها که خود را مسلمان می‌دانند چطور نسبت به مقدس‌ترین امکان دینی و اسلامی اینگونه وحشیانه برخورد می‌کنند.
وی افزود: براساس مبانی دینی آنچه در عتبات و دفاع از حرم رخ می‌دهد، اهمیتش در زمان ما از اهمیت دفاع هشت ساله کمتر نیست.
وی تاکید کرد: امروز مدافعان حرم در آن واحد با جبهه متحد جهانی کفر و نفاق می‌جنگند و ده‌ها کشور از این گروه‌هایی که به نام اسلام وارد سرزمین‌های اسلامی شده‌اند حمایت می‌کنند.
کعبی ادامه داد: براساس مبانی فقهی، داعشی‌ها محارب، مفسد فی الارض و هم یاغی و هم باغی هستند و در مقابل نیز، مدافعان حرم قطعا شهدایی هستند که از هم از حریم حرم و هم ارزش‌های متعالی اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) دفاع می‌کنند.
وی افزود: اسلامی که بر حفظ حریم خانه‌های مسکونی موکدا سفارش فرموده است مسلما نسبت به حفظ حریم حرم‌های منسوب به بزرگان دین و مساجد و حسینیه‌ها و ... تاکید بیشتری دارد.
captcha