تلاش برای جایگزینی قرآن بین‌المللی با «عثمان طه»
کد خبر: 3500491
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
حبیبی در گفت‌وگو با ایکنا عنوان کرد:

تلاش برای جایگزینی قرآن بین‌المللی با «عثمان طه»

گروه ادب: کاتب نخستین قرآن بین‌المللی به خط نستعلیق گفت: هدف از کتابت این قرآن، ارائه قرآن در سطح جهان اسلام به خط ایرانی نستعلیق است که جایگزین مصحف عثمان طه شود.

محمد حبیبی، کاتب نخستین قرآن بین‌المللی به خط نستعلیق به سفارش سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه هدف از کتابت این قرآن عرضه قرآن در سطح جهان اسلام به خط نستعلیق است که جایگزین مصحف عثمان طه شود، عنوان کرد: سال‌هاست که قرآن عثمان طه که عیار هنری بالایی ندارد در کشور ما به طور انبوه عرضه می‌شود. یکی از دلایل فراگیر شدن این قرآن اهدای آن به حجاج و آزاد کردن چاپ آن در سایر کشورها بوده است.

حبیبی افزود: با توجه به تاکیدات اخیر مراجع عظام مبنی بر لزوم عرضه قرآن‌هایی با خطوط ایرانی از امروز، کتابت قرآن بین‌المللی به خط ایرانی نستعلیق را آغاز کرده‌ام که تا یکسال دیگر چاپ و منتشر خواهد شد.

وی گفت: این مصحف 604 صفحه‌ای و هر صفحه، ختم به آیه است. کتابت آن براساس رسم المصحف مورد تایید علمای جهان اسلام انجام می‌شود.

حبیبی تاکید کرد: نستعلیق، عروس خطوط اسلامی و شناسنامه هنر ایرانی است و برخلاف ادعای برخی از کارشناسان، خوانش این خط برای ایرانیان آسان است و استفاده آن نسبت به خط نسخ ایرانی که متعلق به 400 سال پیش است، دشواری کمتری دارد.

وی گفت: این قرآن براساس مصحف مورد تایید مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی در قطع 35 در 50 نوشته می‌شود و درباره تذهیب آن هنوز به تصمیم‌گیری نهایی نرسیده‌ایم.

حبیبی پیش از این قرآنی را به سفارش انتشارات سرمدی کتابت کرده که چاپ و عرضه شده است، وی درباره آن توضیح داد: نسخه نفیس آن مصحف به مدت پنج سال توسط بنده به خط نستعلیق کتابت شد که با ترجمه استاد ابوالفضل بهرام‌پور با جلدسازی و جعبه اعلا روی کاغذ گلاسه با تذهیب دارای یک کیف پارچه‌ای و سفری بود که مورد استقبال مردم به ویژه جوانان قرار گرفت.

وی افزود: قرآنی را نیز به سفارش سازمان اوقاف و امور خیریه کتابت کردم که هنوز به چاپ نرسیده است.

حبیبی گفت: مصحف بین‌المللی که از امروز کارش را در محل ساختمان سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران آغاز کرده‌ام، چهارمین اثر قرآنی بنده است که امیدوارم مورد استقبال قرار بگیرد.

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعيد همايون
|
Germany
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ - ۰۶:۱۳
0
0
بسم الله الرحمن الرحيم
عزت و ذلت دست خداست كار قرآن بين الملل چون براي خدا نيست و براي مقابله با خط عثمان طه است شكست خواهد خورد اين كه قرآن عثمان طه عزتي است كه خداوند متعال به ايشان داده و هرآن كس كه پف كند ريشش بسوزد انشا الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ - ۱۷:۰۸
جناب آقای همایون علاقه مند شدم نظارت شما را درباره کتابت عثمان طه بدانم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ - ۰۸:۰۵
0
0
هدف ارائه قرآن در سطح جهان اسلام به خط ایرانی نستعلیق است که جایگزین مصحف عثمان طه شود و کار خوبی است
ناشناس
|
Canada
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ - ۰۸:۰۸
0
0
بنام خدا،
تا آنجا که به خاطر دارم، قرآن بخط نستعليق اولين بار با قلم مرحوم سيد حسين ميرخانى فرزند سيد مرتضى برقانى نوشته شد. او و برادرش سيد حسن ميرخانى آثار ارزنده اى از هنر خط نستعليق از خود به جاى گذاردند که متأسفانه تاريخ معاصر آنان را مورد بى مهرى قرار داد و به دست فراموشى سپرد. روحشان شاد باد...
یک معلم قرآن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۶ - ۱۲:۳۷
0
1
باز هم اشتباه اندر اشتباه... تا مردم می آیند که به خط قران عادت کنند و قرآن تلاوت کنند یک طرح جدید که کلا سیستم قرائت قرآن را بهم می ریزد. الان کودکان در مدرسه موش آزمایشگاهی شدند تا آقایان طرح های جدیدشان شاید به ثمر بنشیند که متاسفانه نشد. ایکاش یکروز وارد یک کلاس دانشگاهی میشدید تا متوجه میشدید که دانشجوی مسلمان ایرانی با توجه به سیستم غلط آموزش و پرورش حتی نمیتواند کتاب آسمانی خود قرآن را در حد روخوانی تلاوت کند.
خواهشا آزمون و خطا بس است.
خط نستعلیق یک خط ایرانی است و یک هنر ایرانی . خط عربی و قرآنی نیست که بخواهیم دوباره یک طرح جدید راه بیندازیم و بودجه جدید صرف کنیم و آخرش به اینجا برسیم که کودکان دیروز یعنی دانشجویان امروز نمیتوانند قرآن را به خوبی بخوانند
مولایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۶ - ۱۲:۴۳
0
1
ما که صدامون به جایی نمی رسه. اما همینقدر میتونیم بگیم که بیت المال رو صرف کارهای بیهوده نکینید.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۹ - ۱۴:۳۱
0
0
من هم با نظر یک معلم قرآن موافقم
captcha