دستگاه‌ها از بودجه جاری خود برای تحصیل رایگان حافظان قرآن استفاده کنند
کد خبر: 3500849
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
لاله افتخاری:

دستگاه‌ها از بودجه جاری خود برای تحصیل رایگان حافظان قرآن استفاده کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده سابق مجلس با اشاره به چندین فعالیت خود در دوران نمایندگی‌اش در خانه ملت به برخی نهادها توصیه کرد که نگذارند حافظان قرآن از حقشان محروم باشند و از بودجه جاری‌شان برای حمایت از تحصیل رایگان آن‌ها استفاده کنند.

لاله افتخاری، نماینده سابق مردم تهران در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مورد عملکردی که در دوران نمایندگی خود داشته است، اذعان کرد: تلاش همه بر این بوده تا همت خودمان را در جهت گسترش فرهنگ قرآنی به کار بگیریم و خدا را شاکریم که در چند مورد موفقیت‌هایی خیلی خوبی داشته‌ایم. تصویب صندوق توسعه مشارکت‌های قرآنی و برخی از بودجه‌های قرآنی و ... از جمله موفقیت‌ها بوده است.
وی گفت: البته جای تأسف دارد که برای حمایت از حافظان قرآن و تحصیل رایگان آنها با وجود تلاش‌های بسیار زیاد به نتیجه‌ای نرسیدیم. قصد داشتیم که بودجه نیم درصد برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم نیز استفاده کنیم که اشتباه هیئت رئیسه دوره نهم، باعث شد که این طرح تصویب نشود.
افتخاری گفت: با وجود اینکه بودجه حمایت از حافظان قرآن برای تحصیل رایگان تصویب نشد، اما انتظار داریم که شورای توسعه فرهنگ قرآنی، سازمان اوقاف، وزارت ارشاد و یا وزارت علوم و هر جای دیگر هر کدام جداگانه بخشی از هزینه‌های دانشجویان حافظ قرآن را بپردازند و نگذارند این افراد از کمترین خدمتی که می‌شد برای آنها انجام داد، محروم شوند. این دستگاه‌ها باید همت کنند و از بودجه‌های جاری خودشان مبالغی را به دانشجویان حافظ کل قرآن در راستای تحصیل رایگان آنها اختصاص دهند.
تناسب بالای مصلی با مسابقات قرآن
افتخاری درباره برپایی سی و سومین دوره مسابقات بین الملی قرآن گفت: یکی از دلایل عدم حضور مسئولان، خصوصاً نمایندگان مجلس شورای اسلامی به حجم بالای کار بر‌می‌گردد که این حجم بالای کار در مورد نمایندگان بسیار بیشتر بود. با این وجود این دلیل نمی‌شود که مسئولان در مسابقات حضور نیابند، این فرصتی است که اگر کسی از آن استفاده نکند خودش متضرر شده است.
وی افزود: به اعتقاد من برگزاری این دوره در مصلای تهران از تناسب بسیار بالایی برخوردار بود و ظرف و مظروف در کنار هم قرار گرفته است.هم از نظر معنویت مکانی و ساختار آن و نیز موقعیت جغرافیایی که دارد نیز کمک بسیار زیادی به مسابقات برای حضور گسترده مردم داشته است. امیدوارم در سال‌های بعد نیز شاهد برگزاری مسابقات در این مکان باشیم.
نماینده مجلس نهم همچنین در مورد حضور اقشار مختلف مردم در این دوره از مسابقات نیز بیان کرد: حضور مردم در این مسابقات در حد مطلوبی بود و شاهد حضور گروه‌های مختلفی از مردم بودیم. ممکن است حضور مسئولان کم رنگ باشد که مطمئناً به خاطر مشغله‌های فراوانی که این روزها درگیر آن هستند، است. در این مسابقات شاهد حضور هنرمندان نیز بودیم که این امر نشان می‌دهد سال به سال حضور اقشار مختلف مردم در این مسابقات بهتر از قبل می‌شود.
افتخاری در پاسخ به سؤالی در مورد علت حضور کم رنگ مسئولان در مسابقات بین‌المللی قرآن، تصریح کرد: هر شخصیتی که در ایام برگزاری مسابقات در سالن محل برگزاری حضور نیافت خود را از این سفره گسترده قرآن محروم کرده است. این امر مسئول، هنرمند، سیاست‌مدار و مردم عادی و ... نمی‌شناسد. هر شخص در هر جایگاهی می‌توانست از این سفره بهره ببرد و اگر حضور نداشته است، دعوت نشده است.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
تالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۶ - ۱۷:۰۷
0
0
واقعا که دست مریزاد . بهمین راحتی تقصیر تصویب نشدن بودجه تحصیل رایگان حفاظ را به گردن دیگران می اندازید؟!
اصلا متوجه هستید با این به اصطلاح خدمتی که قرار بود در حق حافظان بکنید چه ظلمی به آنها روا شد! هیچ میدانید دوستان حافظ به امید این قانون ـ که البته دیگر وجود ندارد ـ چقدر به زحمت و قرض افتاده اند و به زحمت زندگی میکنند.
این هم عاقبت تسهیلات و امتیازات برای نخبگان قرآنی کشور!
ایکنا تو را به خدا محافظه کاری نکن و این نظر را در سایت قرار بده
حافظ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۶ - ۲۰:۱۶
0
0
سلام بر همه حافظان محجوب و مظلوم قرآن
واقعا جای تأسف دارد. رییس سابق کمیسیون قرآن و عترب بهمین راحتی توپ را به زمین هیأت رییسه سابق میندازند و این وسط فقط بچه های قرآنی صدمه خواهند خورد.
از خبرگزاری محترم ایکنا مصرانه درخواست میکنم با جدیت این موضوع را پیگیری کنه که اگه این کار را نکنه اون هم در ظلمی که به حافظان میشود شریک است.
captcha