آرزو دارم تا پایان عمر خادم قرآن بمانم
کد خبر: 3500931
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸

آرزو دارم تا پایان عمر خادم قرآن بمانم

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری قرآن نهاوندی گفت: آرزویی که همواره دارم و خواهم داشت این است که تا پایان عمرم خادم قرآن کریم و اهل بیت(ع) باشم و پیشنهادم به جوانان این است که همواره خود را خادم بدانند و شهدا را به عنوان دوست و رفیق در کنار خود انتخاب کنند.

پیام بحیرایی، مدیر جامعه القرآن الکریم برادران نهاوند در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: متولد سال 1370 در شهرستان نهاوند هستم و هم‌اکنون دارای مدرک تحصیلی کاردانی در رشته تربیت مربی قرآن کریم بوده، از دوران کودکی در سن پنج سالگی به همراه پدرم در یکی از جلسات قر آنی شهر نهاوند شرکت می‌کردم و همین آغاز علاقه من به فعالیت‌های قرآنی بود.
وی ادامه داد: به دلیل اینکه این جلسه  در پنج‌شنبه شب‌ها برگزار می‌شد، مرتب در جلسات آن شرکت می‌کردم و با مشاهده تلاوت آیات قرآن کریم مشتاق شدم که همانند دیگران بتوانم قرآن را به خوبی تلاوت کنم و امر آموزش را آغاز کردم؛ در اولین تلاوتم فقط «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم  و بسم‌الله الرحمن الرحیم» را  به سبک استاد عبدالباسط که از تلویزیون شنیده بودم تلاوت کردم و بعد از این پدرم آموزش با من را آغاز کرد.

«ناس» نخستین سوره‌ای بود که یاد گرفتم
بحیرایی با بیان اینکه سوره ناس نخستین سوره‌ای بود که یاد گرفتم، گفت: با شرکت مستمر در جلسه هفتگی قرآن و تشویق اساتید مؤفق شدم قرائت آیات قرآن کریم را به سرعت فرا بگیرم و تا زمان ورود به مدرسه به تلاوت قرآن کریم تسلط پیدا کنم؛ وقتی به مدرسه رفتم چون در عرصه مسابقات قرار گفتم همیشه در مسابقات شرکت می‌کردم و همواره رتبه نخست را در مسابقات دانش آموزی هم در بخش اذان و هم در بخش قرآن کسب کردم.
وی عنوان کرد: در مقطع ابتدایی عضو بسیج پیشتازان بودم که در بخش قرآنی فعالیت می‌کردم و همین امر باعث شد که بسیار مشتاق به فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی شوم‌، ز دوران راهنمایی در بسیج مدرسه در بخش قرآنی و فرهنگی فعالیت داشتم؛ ازجمله مقام‌هایی که در حوزه قرآن کسب کرده‌ام، رتبه‌های قرآنی اول در مرحله شهرستانی مسابقات، کسب رتبه اول در طی دو سال متوالی سازمان اوقاف در مرحله شهرستانی و کسب رتبه سوم قرائت در مرحله استانی در بخش جوانان در سال 94 که آخرین مسابقه‌ای بود که افتخار حضور در آن را داشتم.
این قاری قرآن نهاوندی خاطرنشان کرد: در سال 1390 که سرباز بودم به عنوان سرباز نمونه سپاه انصار‌الحسین استان همدان در روز جوان انتخاب شدم و این افتخار نصیبم شد در سال 1392 به عنوان فعال فرهنگی شهرستان نهاوند و جوان نمونه شهرستان نهاوند از فرماندار مشهرستان لوح تقدیر دریافت نمودم.
وی بیان کرد: هنگامی که در مسابقات قرآن شرکت می‌کردم به دلیل اینکه سطح مسابقات بالا بود و بنده استاد ثابتی برای خود نداشتم و با صوت تمرین می‌کردم دارای استرس زیادی بودم، این همه استرس باعث شد رتبه‌ای در مسابقات کسب نکنم و به همین دلیل تصمیم گرفتم که دیگر در مسابقات شرکت نکنم به گونه‌ای که دوستانم هم می‌دانستند ولی باز در مسابقات سال بعد شرکت ‌کردم و این امر چند سالی تکرار شد.
مدیر جامعه القرآن الکریم برادران نهاوند افزود: این امر که هر سال تصمیم بر عدم شرکت در مسابقات می‌گرفتم ولی همواره انتظار فرا رسیدن مسابقات سال بد را می‌کشیدم برایم بسیار جالب و خنده‌دار بود، البته قدرت و انرژی بالایی در وجودم ایجاد می‌شد که هر سال برای مسابقات سال بعد بیشتر آماده شوم.
بحیرایی ادامه داد: من در هر دوره‌ و هر عرصه‌ای به خصوص در فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی فقط با هدف قرب به خدا وارد می‌شدم و به غیر او به موضوع دیگری فکر نکردم و آموختم که در هر شرایطی رفتار خوبی داشته باشم حتی در صورتی که رفتار و عمل بدی مشاهده کردم.

آرزو دارم تا پایان عمر خادم قرآن باشم
وی با تأکید بر اینکه همه موفقیتم را مدیون خداوند متعال، قرآن کریم،اهل بیت(ع) و پدر و مادرم و اساتیدم هستم، ابراز کرد: آرزویی که همواره دارم و خواهم داشت این است که   تا پایان عمرم خادم قرآن کریم و اهل بیت(ع) باشم و پیشنهادم  به جوانان این است که همواره خود را خادم بدانند.
وی با بیان اینکه جوان به دلیل حس جوانی، غرور در وجودش است و حرفم این است که باید از شهدا یاد بگیریم، گفت:  شهید زین‌الدین 17 ساله فرمانده لشکر بود هیچ گاه حس برتر بینی را در خودش نمی‌دید؛ همواره جان برکف بود و سرانجام  شهید شد؛ کاش همه  ما جوان‌ها یکی از شهدا را به عنوان دوست و رفیق برای خود انتخاب می‌کردیم نه فقط در لحظه‌هایی که به کنار مزارشان میرویم.
بحیرایی بیان کرد: به عنوان الگو تمام رفتار‌ها و شخصیت‌هایشان را در زندگی خود به کار می‌بردیم و در پایان از همه مسئولین و دلسوزان جوانان تقاضا دارم که به این امر توجه کنند که جوانان سرمایه‌های این مملکت هستند و باید  در  هرلحظه در کنارشان باشیم و با راهنمایی‌های خوب عرصه را برای جوانان باز کنیم که شاهد موفقیت رو به روز ایران اسلامی مثل همیشه  باشیم.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ - ۱۲:۱۵
0
0
دریغ از یک عکس
captcha