از چاپ قرآن پالتویی با خط نیریزی تا بهره‌گیری از فونت جدید نسخ عربی
کد خبر: 3500975
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱

از چاپ قرآن پالتویی با خط نیریزی تا بهره‌گیری از فونت جدید نسخ عربی

گروه ادب: مرکز طبع و نشر قرآن در آستانه فرا رسیدن بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن برنامه‌هایی چون چاپ قرآن با خط نیریزی در قطع پالتویی، بهره‌گیری از فونت جدید نسخ عربی و چاپ مفاتیح‌الجنان در قطع جیبی با ترجمه شیخ حسین انصاریان را در دست انجام دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران در آستانه برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن درصدد انجام فعالیت‌هایی است تا بتواند در این رویداد معنوی به نحو مناسب حضور پیدا کند.

برگزاری نشست تخصصی با داوران و اساتید سی وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در زمینه نگارش و علامتگذاری قرآن کریم و چاپ نوبت دوم قرآن با شرح آیات ویژه دانشجویان با توجه به استقبال چشمگیر و قابل توجه از اولین چاپ این اثر از جمله این اقدامات است.

همچنین این مرکز در نظر دارد که به تولید و چاپ بسته چهار جلدی قرآن کریم، مفاتیح الجنان، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه با فونت نسخ ایرانی که براساس خط مرحوم استاد نیریزی در قطع پالتویی طراحی شده اقدام کند.

چاپ قرآن کریم در قطع رقعی و نیم‌جیبی با فونت جدید نسخ عربی که براساس خط جدید عثمان‌طه طراحی شده،‌ نیز در لیست دیگر اقدامات مرکز طبع و نشر قرآن قرار دارد. همچنین چاپ مفاتیح الجنان در قطع جیبی با ترجمه استاد شیخ حسین انصاریان نیز از جمله این فعالیت‌هاست.

این مرکز همچنین در نظر دارد که با سه بخش واحدهای تخصصی، معرفی ویژه واحد دارالکتابه مرکز و نیز بخش فروش محصولات این مرکز شامل آثار یاد شده و دیگر محصولات در نمایشگاه بین‌المللی قرآن حضور پیدا کند.

captcha