استفاده از خروجی همایش تربیت در تألیف کتب درسی
کد خبر: 3500988
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
شکوهی خبر داد:

استفاده از خروجی همایش تربیت در تألیف کتب درسی

گروه جامعه: مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش از بهره‌گیری خروجی مقاله‌های همایش علمی تخصصی تربیت در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بهره‌گیری در کتاب‌های درسی و فعالیت‌های معاونت پرورشی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش امروز، پنجم خردادماه، در نشستی خبری از برگزاری نخستین همایش علمی تخصصی تربیت طی روزهای پنجم و ششم خردادماه خبر داد و گفت: این همایش امروز، پنجم خردادماه، از ساعت 18 تا 23 با ارائه پنل‌های تخصصی در مؤسسه علوم وحیانی اسراء قم آغاز به کار می‌کند.

وی ادامه داد: در دومین روز همایش که از ساعت 8:30 روز ششم خردادماه، آغاز می‌شود مقالات برتر ارائه و حضار از سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی و آيت‌الله اعرافی، رئيس جامعه المصطفی(ص) العالميه استفاده می‌کنند.

شکوهی شرکت کنندگان در این همایش را اساتید حوزه و دانشگاه، مدیران امور تربیتی استان‌ها، مدیران کل ادارات آموزش و پرورش و معلمان و فرهنگیان خواند و گفت: پیام وزیر آموزش و پرورش به این همایش نیز در پایان مراسم قرائت می‌شود.

وی به تعیین 9 محور کلی و 59 محور فرعی برای همایش تربیت اشاره و عنوان کرد: تعیین نسبت تربیت اسلامی با ساحت‌های شش گانه «اعتقادی، عبادی»، «اجتماعی و سیاسی»، «زیستی و بدنی»، «زیباشناختی و هنری»، «اقتصادی و حرفه‌ای»، «علمی و فناورانه» از محورهای این همایش محسوب می‌شود.

وی تعیین الزامات براساس مبانی نظری در زیر نظام‌های شش گانه سند تحول همچون «راهبری تربیت ومدیریت»، «برنامه درسی»، «تربیت معلم و تأمین منابع انسانی»، «تأمین و تخصیص منابع مالی»، «فضا و تجهیزات»، «پژوهش و ارزیابی» را از دیگر محورهای همایش تربیت خواند.

«تربیت از منظر دین و دانشمندان دینی»

شکوهی «تربیت از منظر دین و دانشمندان دینی» را از دیگر محورهای همایش خواند که شامل محورهای فرعی همچون؛ بررسی تربیت از منظر قرآن کریم، بررسی تربیت بر اساس حدیث، سنت و سیره، بررسی تربیت از منظر نهج‌البلاغه، دیدگاه فلسفه اسلامی در تعلیم و تربیت اسلامی متقدم و متأخر، اهداف غایی تربیت اسلامی از دیدگاه قرآن و حدیث، نقش تربیت دینی در اخلاق فردی و اجتماعی می‌شود.

وی «تربیت و امور تربیتی»، «تربیت و فناوری‌های نوین»، «روش‌شناسی تربیت»، «تربیت و فرهنگ اسلامی _ ایرانی» ، «تربیت و سازمان‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد» و «تربیت و محتوای رسمی و غیررسمی» را از دیگر محورهای اصلی این همایش برشمرد.

ارسال 4000 مقاله تربیتی

وی با اشاره به ارسال 4000 مقاله به دبیرخانه همایش تربیت اظهار کرد: پس از سه مرحله داوری و بررسی توسط اساتید برجسته حوزه و دانشگاه 150 اثر انتخاب شد که از برگزیدگان در مراسم اختتامیه تجلیل به عمل می‌آید.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش نویسنده بیش از 60 درصد مقالات ارسالی را معلمان و فرهنگیان معرفی و اظهار کرد: چکیده فعالیت‌های همایش علمی تخصصی تربیت در قالب یک بیانیه و کتاب در پایان همایش تنظیم و برون داد دستاوردهای آن دراختیار شورای عالی آموزش و پرورش قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه خروجی مقاله‌های همایش در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بهره‌گیری در کتاب‌های درسی و فعالیت‌های معاونت پرورشی بکار گرفته می‌شود، گفت: نماینده معاونت پرورشی در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی بر روند استفاده از مباحث ارائه شده در تالیف کتب نظارت دارد.

captcha