دیدار قرآنیان با خانواده شهید «سیدجعفر بشیری»
کد خبر: 3501215
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹

دیدار قرآنیان با خانواده شهید «سیدجعفر بشیری»

گروه جهاد و حماسه: تعدادی از فعالان قرآنی مهمان خانواده سیدجعفر بشیری، قاری قرآنی بودند که در بیشتر حالات، مصحف شریف را در داشت و برای همرزمانش تفسیر آیات را بیان می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در پنجمین روز از خردادماه، دیدار هفتگی جامعه قرآنی استان تهران با خانواده شهدای قرآنی به دیدار با خانواده شهید قاری، سیدجعفر بشیری اختصاص یافت.

در این دیدار نمایندگانی از سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، شورای توسعه قرآنی کشور و جمعی از اساتید، قاریان و فعالان قرآنی و اصحاب رسانه حضور داشتند.

این دیدار با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط مهدی حاجی‌محمدی از مجریان شبکه قرآن سیما آغاز شد و در ادامه رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در سخنانی به شکل‌گیری ستاد شهدای قرآنی از دو سال پیش اشاره کرد و هدف از این ستاد را شناسایی شهدای قرآنی و معرفی آنها به جامعه به عنوان الگوی کمال انسانی عنوان کرد.

سپس مادر شهید در سخنانی به علاقه خاص فرزند شهیدش به قرآن اشاره کرد و گفت: از پنج سالگی، مدام قرآن می‌خواند و در جبهه هم به سایر همرزمانش قرآن می‌آموخت و اهل نوحه و روضه‌خوانی اباعبدالله الحسین(ع) بود.

وی با بیان اینکه پسرش چهار بار در عملیات‌های مختلف مجروح شده بود ولی این مسئله را از خانواده پنهان می‌کرد ادامه داد: یکبار چند تکه لباس خونی به خانه آورد و از من خواست تا آنها را بشورم و گفت برای همرزمانم است، ولی بعد متوجه شدیم، ترکشی در کمر دارد و در بیمارستان نجمیه بستریش کردیم. همدم او در بیمارستان، قرآن بود که دائم تلاوت می‌کرد.

وی ادامه داد: در عین مجروج بودن، باز در عملیات‌ها شرکت می‌کرد و این امر چندین مرتبه تکرار شد تا اینکه در عملیات بدر او را نتوانستیم پیدا کنیم و سرانجام با پیکر نیمه جانش در بیمارستان کرمان روبرو شدیم. خواستیم او را با هواپیما به تهران منتقل کنیم اما به شهادت رسید.

مادر شهید بشیری به تقید پسرش به بحث بیت المال اشاره کرد و گفت: این مسئله را از پدرش به ارث برده بود که به نان حلال توجه خاصی داشت و بسیار اهل دعا و نماز جماعت بود.

وی همچنین اشاره کرد که برای پسرش به خواستگاری دختر یک امام جماعت رفته بود، ولی پس از یک هفته آن امام جماعت به پسرش گفته که خواب دیده در جنگ بدر در زمان پیامبر(ص)به شهادت رسیده است که این خواب با شهادت پسرم در عملیات بدر تعبیر شد.

همچنین در این دیدار، سیدمهدی بشیری، برادر شهید در سخنانی گفت: برادرم از دوران نوجوانی اهل تلاوت و جلسات قرآن بود و همراه پدرمان در مجالس آقای مسجد جامعی شرکت می‌کرد. تمام نامه‌‌های شهید که از جبهه می‌فرستاد با آیه قرآن و تفسیر شروع می‌شد و در عملیات والفجر، خواب دیده بود که سیدی روحانی وی را به عرش برده که با مجروح شدن وی تعبیر شد.

وی ادامه داد: برادرم همیشه یک جلد از تفسیر المیزان را به همراه داشت و پیش از شهادت در جبهه خطبه امیرالمومنین(ع) را برای همرزمان تفسیر کرده بود.

وی گفت: برادرم، 19 آذر سال 42 به دنیا آمد و 22 اسفند سال 63 در شب میلاد حضرت زهرا(س) در عملیات بدر به شهادت رسید.

در این دیدار، صوتی از تلاوت شهید پخش شد و در ادامه نیز حسین جعفری، از قاریان کشورمان آیاتی از سوره نبأ را تلاوت کرد.

در پایان مجید زکی‌لو، قاری و مدرس قرآن کریم در سخنانی گفت: این شهید جوان مورد توجه خاص خداوند بوده؛ چرا که هم مدرس قرآن بوده و هم به مقام شهادت رسیده ضمن اینکه بسیار اهل اطاعت از پدر و مادر بوده است.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۱۰:۲۸
0
0
هدف از دیدار قرآنیان با خانواده شهدا شناسایی شهدای قرآنی و معرفی آنها به جامعه به عنوان الگوی کمال انسانی است
captcha