مردم برای کاهش فقر به میدان بیایند/15 رمضان اوج خدمت‌رسانی به فقرا
کد خبر: 3501223
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
حجت‌الاسلام امرودی:

مردم برای کاهش فقر به میدان بیایند/15 رمضان اوج خدمت‌رسانی به فقرا

گروه جامعه: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های ویژه شهرداری تهران در کمک به فقرا از اجرای ویژه برنامه 15 رمضان برای فقرا خبر داد و گفت: برای کاهش فقر در جامعه باید همه مردم پا به میدان بگذارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برنامه‌ شهرداری تهران در کمک به فقرا همزمان با ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: شهرداری تهران در کنار اقدامات صورت گرفته برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، طرحی را از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز می‌کند که با توجه به این طرح کمک‌هایی به خانوارهای نیازمند ارائه می‌شود.

‌وی افزود: با توجه به این موضوع ستادی در شهرداری تشکیل شده که اقداماتی برای شناسایی‌ خانواده‌های نیازمندی که به نان شب خود محتاج هستند انجام داده است؛ همچنین به تمامی شهرداران جهت شناسایی اطلاعات دقیق از تعداد ایتام، فقرا و زنان سرپرست خانواده در حوزه استحفاظی خود دستورات لازم ابلاغ شده است.

وجود 200 هزار خانوار محتاج در پایتخت

امرودی با بیان اینکه 200 هزار خانوار که به نان شب خود محتاج هستند، در شهر تهران داریم گفت: ‌باید برای کمک به آنها اقدام شود. لذا جلسات متعددی با خیرین و مجمع خیرین مناطق توسط شهرداری انجام شده و آنها را تجمیع کرده‌ایم و در حال حاضر در تلاش هستیم که کمک‌های مردمی را برای آغاز این فعالیت‌ها و خدمات جمع‌آوری کنیم.

خدمات قبل از رمضان آغاز می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: خدمات ما قبل از رمضان برای تمامی خانواده‌هایی که شناسایی شده آغاز خواهد شد و برنامه اصلی به صورت ویژه در 15 رمضان همزمان با روز ولادت امام حسن مجتبی(ع) انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: در کنترل و کاهش فقر تا زمانی که همه مردم پای کار نیایند اتفاقی رخ نمی‌دهد. متاسفانه یکی از نقاطی که مردم ما را زجر می‌دهد همین فقرا هستند. ‌خدا را شاکریم اکثر مردم تهران وضع زندگی خوب و مطلوبی دارند و اندک سرمایه‌داران تهران می‌توانند به راحتی و تنها با پول توجیبی شان به فقرا کمک کنند.

طرح خواهرخواندگی محلات برخوردار و فقیر

امرودی با بیان اینکه شهرداری فقط به دنبال بسترسازی و مهندسی این طرح‌هاست، گفت: در کنار اقدامات این چنینی شهرداری تهران، طرح خواهرخواندگی محلات برخوردار و فقیر را نیز در دستور کار قرار داده تا شاید از این طریق به نیازمندان تهرانی نیز کمک شود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۰۹:۱۲
0
0
برای برطرف کردن این مشکل همه مردم باید با هم همکاری داشته باشند
captcha