تلاش مجلس خبرگان پنجم برای انقلابی عمل کردن و انقلابی اندیشیدن
کد خبر: 3501228
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
آیت‌الله جنتی مطرح کرد:

تلاش مجلس خبرگان پنجم برای انقلابی عمل کردن و انقلابی اندیشیدن

گروه سیاسی: رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اصول اساسی مجلس خبرگان پنجم اظهار کرد: اعضای خبرگان رهبری در این دوره تلاش می‌کنند، انقلابی عمل کرده و انقلابی بیندیشند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، آیت الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در مراسم اختتامیه اولین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ضمن تبریک فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: آزادی خرمشهر، معجز‌ه‌ای از ایمان به خدا و اعتقاد به ولایت فقیه و حاکمیت ولی فقیه بود به طوری که برای دشمن نیز باورکردنی نبود و آبرویی برای اسلام و مسلمین و انقلاب شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری منظم و آرام این اجلاسیه اظهار کرد: این مجلس با توجه به اینکه در بین اعضاء تضادی وجود ندارد، می‌تواند الگوی برای دیگر مجالس باشد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی بودن، انقلابی عمل کردن و انقلابی اندیشیدن گفت: در نظر داریم این خواسته رهبری را عملی کنیم که در درجه اول اعضا هیئت رئیسه بتوانند راه‌های انقلابی بودن و انقلابی رفتار کردن را شناخته و به آن عمل کنند؛ از اعضا خبرگان نیز تقاضا می‌کنیم در صورتی که پیشنهادی در این رابطه داشتند به هیئت رئیسه ارائه کنند.

وی با اشاره به محورهای فکری و رفتاری خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: خبرگان رهبری محورهای اساسی و اصول اساسی سیاست‌های کلی مطرح شده از سوی رهبری را همیشه عمل می‌کند و این سیاست‌ها را به درستی می‌شناسد. مواضعی که بعد انقلابی بودن ضد استکباری بودن ضد اشرافی‌گری، ضد اختلاف، دفاع از انقلاب و اسلام در جنگ روانی را شامل می‌شود و خبرگان تلاش می‌کند این مواضع را حفظ کند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خداوند رهبری به ما اعطا کرده که به وجود آن و استقامت، شهامت و ایمان و تقوای ایشان افتخار می‌کنیم که توانسته به خوبی خط امام(ره) را ادامه دهد و بر همان مواضع مقاومت و ایستادگی کند و نیز توانسته مملکت را اداره کرده و تمام توطئه‌ها و تهدیدهای مختلف را خنثی کند و دشمنان را ناکام کند.

وی در پایان اظهار کرد: این دوره از مجلس 33 عضو جدید دارد که اعضای شایسته خبرگان هستند که به خوبی در مورد آنها تحقیق شده و صلاحیت آنها مورد تایید قرار گرفته است.

captcha