افزایش تبعیض علیه مسلمانان در هلند
کد خبر: 3501265
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲

افزایش تبعیض علیه مسلمانان در هلند

گروه بین‌الملل: بیش از نیمی از نهادها یا کسب‌وکارهای اسلامی در منطقه «روتردام ـ ریموند» هلند در سال گذشته و سه ماه اول سال جاری با مصادیق تبعیض مواجه بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «NLTimes»، در سال گذشته و سه ماه اول سال جاری بیش از 700 مسلمان در منطقه «روتردام ـ ریموند» هلند با تهدید و رفتارهای ناعادلانه به خاطر دینشان مواجه شده‌اند.
انگلیسی/ افزایش تبعیض علیه مسلمانان در هلند

آمارهای به دست آمده حاصل مطالعات بنیاد سازمان‌های اسلامی هلند است؛ این بنیاد از مردم منطقه روتردام ـ ریموند خواسته بود که در صورت مواجه با هرگونه تبعیض، آن را گزارش دهند.

همچنین بنیاد سازمان‌های اسلامی هلند یک کمپین آنلاین و غیرآنلاین برای ترغیب مردم به گزارش دادن هر گونه تبعیض راه‌اندازی کرد و تحقیقاتی را در مساجد، مدارس اسلامی و دیگر سازمان‌ها و مؤسسات اسلامی انجام داد.

این تحقیقات نشان داد که 84 درصد قربانیان تبعیض مشخصاً مسلمان بوده‌اند که 72 درصد این موارد تبعیض به بانوان مربوط می‌شد. کودکان نیز در 10 درصد موارد به طور مستقیم هدف تبعیض یا شاهد آن بوده‌اند.

به گفته محققان، این آمارها نشان‌دهنده آن است که تبعیض علیه مسلمانان بسیار بیشتر از آمارهای رسمی منتشر شده در منطقه روتردام ـ ریموند است و علت آن این است که در موارد بسیاری از این تبعیض‌ها گزارشی به مسئولان ارائه نشده است.

این گزارش با عنوان «اسلام‌هراسی در مقابل چشم» به «احمد ابوطالب» شهردار روتردام تسلیم شد.

captcha