توقف مجدد فعالیت دارالقرآن شهرک اکباتان/ شهرداری در حال پیگیری + تصویر حکم دیوان
کد خبر: 3501365
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷

توقف مجدد فعالیت دارالقرآن شهرک اکباتان/ شهرداری در حال پیگیری + تصویر حکم دیوان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: فعالیت دارالقرآن شهرک اکباتان با ابطال حکم واگذاری زمین آن با رأی دیوان عدالت اداری، مجددا متوقف شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دارالقرآن شهرک اکباتان سال گذشته در زمینی که شهرداری منطقه 5 تهران به آن واگذار کرده بود، ساخته و راه‌اندازی شد.

دارالقرآن و حسینیه بیت الحسین(ع) شهرک اکباتان در تاریخ ۲۸ خردادماه 94 افتتاح شد. ماجرای دارالقرآن شهرک اکباتان از زمانی مورد توجه قرار گرفت که تعدادی از افراد در اردیبهشت ماه سال 94 با تجمع در مقابل شورای اسلامی شهر تهران، خواستار توقف اجرای این پروژه شدند.

احداث این دارالقرآن از ماه رمضان سال 93 آغاز شد، اما در حین ساخت با اعتراض‌های برخی از ساکنان نزدیک‌ترین بلوک شهرک اکباتان به این دارالقرآن مواجه شد که آنها دلایلی از جمله اینکه زمین این ساختمان جزء مشاعات این بلوک مسکونی است و یا اینکه اینجا قبلا فضای سبز بوده است و ... مطرح می‌کردند. 

اما با شکایت مدیریت بلوک 19 فاز دو شهرک اکباتان از شهرداری تهران در حال حاضر حکم واگذاری این زمین به دارالقرآن باطل شده است و شهرداری تهران تا 20 روز فرصت دارد تا به این رأی اعتراض کند و درخواست تجدید نظر داشته باشد.

لازم بذکر است این دارالقرآن فعالیت خود را با برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن ویژه نوجوانان و بانوان فازهای مختلف شهرک اکباتان در پیش گرفته بود و برپایی مراسم‌ مذهبی نیز از جمله برنامه‌های این دارالقرآن بود.

علی قنبری، مسئول دارالقرآن شهرک اکباتان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا تصریح کرد: این دارالقرآن که ساختمانش به همت جمعی از فعالان قرآنی بنا شده بود در حال دریافت مجوز فعالیت از سازمان تبلیغات اسلامی بود اما در مرحله درخواست مجوز با توقف صدور مجوز فعالیت موسسات قرآنی مردم‌نهاد مواجه شده؛ چرا که دبیرخانه صدور مجوز موسسات قرآنی مستقر در سازمان دارالقرآن الکریم هنوز فرآیند جدید صدور فعالیت را اعلام نکرده است.

وی افزود: شهرداری تهران در حال پیگیری و اعتراض به حکم دیوان عدالت اداری و درخواست تجدیدنظر است.

توقف مجدد فعالیت دارالقرآن شهرک اکباتان/ شهرداری در حال پیگیری
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
رحمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۷ - ۰۸:۵۷
0
0
با این حکم معبوم میشه که شهرداری ملکی که مالکیتی روش نداشته به جای دیگر بخشیده. شهرداری باید پاسخگوی این همه هزینه و وقتی که برای ساخت این دارالقرآن شده باشه
captcha