دوره آموزش مقامات قرآنی در غزه
کد خبر: 3501429
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰

دوره آموزش مقامات قرآنی در غزه

گروه بین‌الملل: دوره آموزش مقامات موسیقی تلاوت قرآن به همت مسجد «السلام»(صلح) شهر «دیر البلح» در نوار غزه در حال برگزاری است.

دوره آموزش مقامات قرآنی در غزه

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «فلسطین الآن»، دوره آموزش مقامات موسیقی قرائت قرآن با حضور قاریان خوش‌صدا برگزار می‌شود.

این دوره آموزشی از روز سه‌شنبه، 4 خردادماه آغاز شده و به مدت سه هفته ادامه دارد و در هر هفته دو جلسه برگزار می‌شود.

بنابر بر اعلام تولیت مسجد «السلام» شهر «دیرالبلح» در نوار غزه، 10 تن از قاریان خوش‌صدا و علاقه‌مندان به فراگیری مقامات موسیقی قرآن در این دوره حضور دارند و این دوره آموزشی در چارچوب فعالیت‌های دینی ـ قرآنی این مسجد برگزار می‌شود.

بهبود سبک‌های تلاوت قاریان و ارائه مهارت‌های جدید به قراء برای تلاوت آیات الهی به روش‌های متعدد و با صدایی زیباتر از اهداف برگزاری این دوره است.

این دوره با هدف کسب آمادگی برای استقبال از ماه رمضان و تربیت قاریان برای برعهده گرفتن امامت نمازگزاران در نمازهای «تراویح» در مساجد برگزار می‌شود.

«تراویح»، واژه‌ای عربی است و به نمازهایی اطلاق می‌شود که مسلمانان اهل‌سنت در شب‌های ماه رمضان به جماعت می‌خوانند. این نماز پس از نماز عشا خوانده می‌شود. در بین اهل سنت رسم است که هر شب یک جزء قرآن را در این نمازها تلاوت کنند تا در پایان ماه رمضان، قرآن ختم شود. نماز تراویح 20 رکعت است اما پس از هر دو رکعت سلام داده می‌شود، که پس از هر 4 رکعت استراحت (ترویحه) انجام می‌شود و از این رو آنرا نماز تراویح می‌نامند.
captcha