خواهان حجی توأم با عزت و امنیت هستیم
کد خبر: 3501434
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷

خواهان حجی توأم با عزت و امنیت هستیم

گروه سیاسی: خطیب جمعه کاشمر با اشاره به سنگ‌اندازی‌های کشور عربستان برای عدم حضور حجاج ایرانی‌ در مراسم حج تمتع امسال گفت: ما خواهان برگزاری حجی توأم با عزت و امنیت هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی، خطیب جمعه کاشمر، در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی امروز، هفتم خردادماه شهرستان با بیان اینکه برگزاری مراسم حج حق هر مسلمانی در عالم است، افزود: هیچ دولتی حق ندارد بگوید چه افرادی می‌توانند در برگزاری مراسم حج شرکت کنند و حضور چه افرادی مشکل دارد.
وی با تأکید بر اینکه دولت عربستان باید امنیت، حرمت و عزت حجاج را فراهم کند، اظهار کرد: این خواسته زیادی نیست که حجاج ایرانی از برگزارکنندگان مراسم حج دارند، هر چند حرف‌های بسیاری با آن‌ها داریم اما در حال حاضر تنها خواهان برقراری امنیت و حرمت زائران از عربستان هستیم.
خطیب جمعه کاشمر با اعلام اینکه اگر عربستان به این دو شرط عمل نکند یعنی مخالف حضور حجاج است، گفت: آیه 25 سوره مبارکه حج «إِنَّ الَّذينَ کَفَرُوا وَ يَصُدُّونَ عَنْ سَبيلِ اللَّهِ وَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ الَّذي جَعَلْناهُ لِلنَّاسِ سَواءً الْعاکِفُ فيهِ وَ الْبادِ وَ مَنْ يُرِدْ فيهِ بِإِلْحادٍ بِظُلْمٍ نُذِقْهُ مِنْ عَذابٍ أَليمٍ، خداوند کسانی که راه را بر یاوران دین خدا و مسجد الحرام می بندد و اجازه حضور مومنان در برپایی مراسم حج را نمی‌دهند و امنیت را فراهم نمی‌کنند آنان را منحرف و ستمکار معرفی کرده و باید منتظر عذابی دردناک باشند» بيانگر اين مطلب است.
وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم حج تنها مختص عرب و یا عجم نیست بلکه حضور در مکه برای همه آزاد است، بیان کرد: قومیت‌ها و تعصبات قومی نباید مانع برگزاری حج شود به گونه‌ای که درب مسجد الحرام را بر روی عده‌ای بخواهند ببندند.
یعقوبی با بیان اینکه قرار نیست چون عجم هستیم هرگونه که خواستند با ما رفتار کنند بلکه ما خواهان برگزاری حجی توأم با عزت و امنیت هستیم، گفت: مانع تراشی‌های سعودی‌ها برای انجام نشدن مناسک حج امسال به هیچ عنوان توجیه پذیر نبوده و دولت عربستان موظف به پاسخگویی در این زمینه است.
مجلس خبرگان؛ از دستاوردهای بزرگ انقلاب و نتایج فکری امام
وی در ادامه با اشاره به شروع به کار دور پنجم مجلس خبرگان رهبری این مجلس را از دستاوردهای بزرگ انقلاب و از نتایج فکری امام دانست و اظهار کرد: امیدواریم اعضاي مجلس پنجم خبرگان رهبری به درستی و با جرأت، صلابت و رویکرد انقلابی بتوانند به وظایف خود عمل کنند.
خطیب جمعه کاشمر همچنین به شروع به کار دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از فردا، هشتم خردادماه اشاره کرد و افزود: خداوند متعال را شاکریم که علی‌رغم همه دشمنی‌ها برای سرنگونی این کشور اما روز به روز بر عظمت و ثبات انقلاب اسلامی افزوده می‌شود.
وی با بیان اینکه امیدواریم اعضاي مجلس دهم فصل نوینی در پیشرفت و ثبات سیاسی کشور و حل مشکلات مردم ایفا کنند، عنوان کرد: بر این باوریم که هر کس نماینده مردم شد، در واقع نماینده همه ملت و جامعه است چه کسانی که رأی دادند و چه افرادی که به وي رأی ندادند و از سویی همه ما هم وظیفه داریم با نماینده منتخب برای پیشبرد اهداف منطقه و کشور همکاری کنیم.
حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه وقتی پایبند اصول قانون اساسی و تعهدات هستیم همه را به یک چشم دید و بین مردم تفاوتی قائل نشد، به تقدیر از تلاش‌های نماینده فعلی مردم در مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: امیدواریم با حضور نماینده جدید شاهد تحولات خوبی در منطقه باشیم.
خطیب جمعه کاشمر در ادامه با بیان اینکه اگر کسی ولایت واقعی خداوند را پذیرفت پروردگار او را هدایت خواهد کرد در غیر این صورت در ظلمات باقی خواهد ماند، گفت: اگر کسی همانند انبیاء ولایت خداوند متعال را بپذیرد بدون شک پشتیبان مؤمنان، صالحان و دوستان خود است و آنها را تنها نخواهد گذاشت.
وی با اشاره به اینکه لازم نیست به تاریخ مراجعه کرد بلکه خداوند متعال در دوران انقلاب امام را یاری کرد و محبت ایشان را در دل مردم جا داد، گفت: در دوران انقلاب، فتح خرمشهر و حوادث بعد از انقلاب هرگاه نتیجه کار را به خدا واگذار کردیم به موفقیت و پیروزی رسیدیم.
وی همچنین ماه خرداد را یادآور خاطرات بزرگ دانست و افزود: کسی فکر نمی‌کرد سخنرانی تاریخی امام راحل در 15 خرداد سال 42 به یک انقلاب بزرگ تبدیل شود.

captcha