امر به معروف و نهی از منکر به مرحله جهاد در راه خدا برسد
کد خبر: 3501458
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵

امر به معروف و نهی از منکر به مرحله جهاد در راه خدا برسد

گروه سیاسی: امام جمعه کرج با بیان اینکه باید امر به معروف و نهی از منکر به مرحله جهاد در راه خدا برسد و نباید از محدوده خارج شود، افزود: لازمه این کار تقوا است چراکه شخص متقی دشمن شناس است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، 7خرداد در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه اهل تقوا نیکو سخن می‌گویند، اظهارکرد: یکی از بهترین این سخنان نیکو، امر به معروف و نهی از منکر است که البته آن هم باید با موازین شرعی و رعایت احکام عمل شود.
وی با بیان اینکه باید امر به معروف و نهی از منکر به مرحله جهاد در راه خدا برسد و نباید از محدوده خارج شود، افزود: لازمه این کار تقوا است چراکه شخص متقی دشمن شناس است.
حسینی همدانی به بیانات مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان، نمایندگان خبرگان رهبری و در دیدار سران کشورهای افغانستان و هندوستان اشاره کرد و گفت: از مجموع بیانات رهبری این مهم به دست می‌آید که در مقابل دشمنی که با تمام قوا در دستگاه‌های تصمیم گیر و تصمیم ساز نفوذ کرده و قصد نابودی ما را دارد باید غیر قابل نفوذ بود.
این مسئول ابراز کرد: باید شعارهای راهنما را درک و برای دیگران تبیین و روشن کرد گاهی دشمن با همین صراحت به شعارها توجه و تعرض می‌کند.
خطیب جمعه کرج خاطرنشان کرد: به عنوان مثال نجات فلسطین و رهایی قدس به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف ما و نیز اصل ولایت فقیه که امری ضروری است، مورد توجه دشمن قرار گرفته و در فتنه ۸۸ عده‌ای دلباخته به دشمن، به این شعارها تاخته و در مسیر دشمنان قرار گرفتند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه شعارهای انقلاب کدگذاری مسیر انقلاب تا رسیدن به مقصد است، افزود: این یکی از موارد استکبارستیزی است که مورد توجه دشمنان قرار دارد و تلاش می‌کند این استکبارستیزی به ویژه دشمنی با آمریکا و انگلیس را از مردم ایران بگیرند یا کمرنگ و بی خاصیت جلوه دهند.
حسینی همدانی بیان کرد: اینکه ملت ایران زیر بار زور نمی‌رود، از دشمن ظالم تبعیت نمی‌کند از نشانه‌های استکبارستیزی است که از اهل بیت (ع) به ما به ارث رسیده و دشمن نیز می‌کوشد تا نسل امروز از شعارها فاصله گرفته و با تبعیت از دشمن، آنان سلطه خود را برقرار کنند.
وی خاطرنشان کرد: اما به تعلیم قرآن استکبار ستیزی تمام وجود ملت ایران را پر کرده و از اعماق وجود در این راه حرکت می‌کند.
وی با بیان اینکه برخی بر این تصور هستند که ما سگ زرد را فراموش کردیم، گفت: نظر ما در مورد رژیم کودک کش صهیونیست نیز همین است و با شعار مرگ بر آمریکا، انگلیس و اسرائیل این راه را ادامه می‌دهیم.
امام جمعه کرج با اشاره به اینکه جبهه استکبار با انتخاب آیت الله جنتی سیلی محکمی از منتخبان مردم خوردند، تصریح کرد: این انتخاب کام نفوذگران را تلخ و خواب دلداگان را پریشان کرده است.
این مسئول با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی وظیفه خبرگان رهبری را مشخص کرده که باید انقلابی عمل کند، گفت: با این انتخاب تلاش‌ها و جنگ روانی و دخالت‌های چند ماهه انگلیس و تلاش برای ارتباط ایران و استکبار از بین رفت و نشان داد خبرگان انقلابی است.
وی با بیان اینکه این نشان دهنده همان جهاد مورد توجه مقام معظم رهبری است، افزود: دشمنان تلاش داشتند چهره خبرگان جور دیگری باشد و این جهاد کبیر و نشان از عدم تبعیت از آنچه که دشمنان خواسته بودند، بود.
حسینی همدانی به ایام ۱۴ و ۱۵ خردادماه اشاره کرد و گفت: باید برای حفظ خط امام (ره) تلاش کرد چراکه آن نیز خرمشهری است که باید حفظ و پاس داشته شود.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه گاهی افرادی دست به تحریف می‌زنند که مدعی ادامه خط امام (ره) هستند که مبارزه با آن‌ها کار سختی است، گفت: اگر این خرمشهر و امثال آن سقوط کند، بازپس گیری آن کار بسیاری سختی است.
امام جمعه کرج با اشاره به اینکه همه باید برای تبیین اهداف انقلاب تلاش کنیم، بیان کرد: ملت همیشه در صحنه ایران با جان خود از خرمشهرهای این چنینی دفاع می کنند.
وی در مورد آغاز به کار دور جدید مجلس شورای اسلامی، گفت: امید است این دوره همانند دوره های گذشته بلکه با عظمت بیشتر در جهت اهداف بلند اسلام و انقلاب حرکت شود و با در نظر داشتن عزت ملی به دنبال حل مشکلات اقتصادی مردم از راه اقتصاد مقاومتی بوده و در راه پیشرفت علم کوشا باشند.
حسینی همدانی با بیان اینکه نباید به دنبال تجمل گرایی و اشرافی گرایی باشند و باید با آن مبارزه کنند، افزود: ۲ ماه و نیم از سال اقدام و عمل گذشته اما خبرهای خوبی در این زمینه به گوش نمی‌رسد و اخبار ناگوار است.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نبایدهای اقتصاد مقاومتی مهمتر است، ادامه داد: شناسایی این نبایدها و اقدام در رابطه با در نظر گرفتن این نبایدها، امری بسیار مهم است و در همین راستا دانشگاه‌های دولتی نباید اقدام به خرید کالاهای خارجی کنند.
خطیب جمعه کرج با بیان اینکه اقدام و عمل یعنی به یکایک بندهای اقتصاد مقاومتی به حقیقت عمل شود، گفت: فضای استان البرز با توجه به وجود جوانان فعال و پر انرژی فضای کار و تلاش است که باید اقدامات لازم برای بهره برداری از این ظرفیت انجام شود.
وی افزود: باید با اولویت بندی کارها را انجام داد و احیای بخش های اقتصادی که قبلا در آن ها سرمایه گذاری شده است را در دستور کار قرار داد، همچنین بخش‌هایی که در گذشته سرمایه گذاری شده نیز باید در همان راستا اقدام شود.
وی با اشاره به لزوم توسعه نیروگاه‌ها در کشور، بیان کرد: مجموعه نیروگاهی مپنا که در استان البرز قرار دارد از نیروگاه‌های مهمی است که مقام معظم رهبری و رئیس جمهور نیز از آن بازدید داشتند و توربین‌هایی در آن تولید می‌شود که تنها چند کشور در دنیا قادر به تولید آن هستند.
وی با بیان اینکه تمام نیازهای داخلی در این نیروگاه می‌تواند تامین شود، اظهار کرد: در چنین فضایی اخیرا دفتر نیروگاه سازی کره‌ای برای احداث نیروگاه حرارتی در آن احداث شده است.
امام جمعه کرج با انتقاد از رایزنی ایتالیایی‌ها برای سرمایه گذاری در پروژه‌های نیروگاهی در ایران، گفت: بر اساس اقتصاد مقاومتی نباید آنچه خودمان داریم را از خارج از کشور وارد کنیم و در این راستا کسانی که مسئولیت اقتصادی دارند باید به توان داخلی اعتقاد و باور داشته باشند تا فرصت ها از دست نرود.
وی با اشاره به دهه نکوداشت مساجد نیز گفت: دهه آخر شعبان مساجد برای ماه خدا بهسازی و آماده سازی می شود و باید به این مهم اهتمام داشته باشیم چراکه مسئله مسجد در نظام مسئله بسیار مهمی است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه در استان نیز مرکز و تشکیلات قانونی ساماندهی مساجد ایجاد شده، افزود: با توجه به اینکه با کارهای نو و اساسی عده ای مخالفت می کنند و این امری طبیعی است، به زودی شاهد آثار این مهم خواهیم بود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر و با جمعیت کنونی کرج ۱۰۰ مسجد کم است، خاطرنشان کرد: با افزایش جمعیت و شهرک ها باید مساجد جدید در استان احداث شود چراکه مسجد یک نهاد دینی سیاسی اجتماعی است که باید به آن پرداخته و به نور و صدای مسجد باید بسیار دقت شود.
این مسئول در پایان سخنان خود، با اشاره به اقدامات انجام شده توسط دولت عراق برای آزاد سازی برخی از مناطق عراق، بیان کرد: این امر نشان می‌دهد نباید به دولت استکباری تکیه شود و مردم عراق باید خود این اقدامات را انجام دهند تا اسلام از این جرثومه فساد و پلیدی نجات پیدا کند.

captcha