روزه‌داری از بین برنده حجاب‌های نفسانی انسان است
کد خبر: 3501459
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲

روزه‌داری از بین برنده حجاب‌های نفسانی انسان است

گروه سیاسی: امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه منشا همه گناهان انسان هوای نفس است، گفت: روزه داری بهترین سلاح برای پاره کردن حجاب‌های نفسانی انسان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، آیت الله محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز در خطبه های نماز جمعه امروز، 7 خردادماه اهواز، عنوان کرد: مردم خوزستان در هشت سال دفاع مقدس خسارات فراوانی را متحمل شدند و با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کردند و اکنون هیچ کس حق ندارد آب این مردم را به جای دیگری انتقال دهد.

وی در خصوص افتتاحیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که هفته گذشته انجام گرفت، گفت: انتخاب رئیس جدید مجلس خبرگان علی رغم نظر استکبار جهانی یک انتخاب انقلابی بود و انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان انتخابی به جا بود.

حیدری تصریح کرد: این انتخاب یک تو دهنی به دهان بلندگوهای استکباری زد که مرتبا علیه فقهایی که در خط ولایت فعالیت می کردند اظهار نظرهای بیجا می کرد و با این انتخاب نشان داده شد که مجلس خبرگان مستقل از همه در راستای رهبری فعالیت می کند.

وی افزود: مسیر مجلس خبرگان همان مسیر اسلام است و هدف فعالیت این مجلس عزت مندی کشور و مردم و ریشه کن کردن فقر و جهل در کشور است.

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: در مجلس خبرگان به دنبال آن هستیم که در مقابل تهاجم نرم و سخت دشمن بایستیم و به ملت ایران نشان دهیم که مجلس خبرگان باید در پیشانی مقاومت در برابر دشمن بایستد و با دشمن مبارزه کند.

وی گفت: اقتدار همه جانبه کشور باید حفظ شود تا دشمن توان نفوذ به درون کشور را نداشته باشد؛ آن زمان است که دشمن مجبور به عقب نشینی می شود و به ما امتیاز می دهد بنابراین اقتدار جمهوری اسلامی است که باعث شده تا دشمنان بر سر میز مذاکره بیایند و به ما امتیازات فراوانی بدهند.

حیدری با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی، ترک گناه و توبه به درگاه خدا، بیان کرد: انسان باید همیشه به یاد خدا، آخرت و مرگ باشد و با دعا سروکار داشته باشد و تلاش کند در راه خودسازی و پاکسازی خویش گام بردارد.

وی گفت: در ماه هایی مانند شعبان و رمضان خداوند ظرفیت های بزرگی برای ما قرار داده تا از این فرصت استفاده کنیم و به حساب خود برسیم و مناجات هایی را که در این ماه وجود دارد انجام دهیم تا ثمر آن را در زندگی خود ببینیم.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: مناجات شعبانیه بسیار شورانگیز است و باید انسان به این مناجات متوسل شود و از این ظرفیت الهی بهره ببرد تا در زندگی خود به سعادت دست پیدا کند.

وی عنوان کرد: انسان ها گرفتار حجاب های ظلمانی هستند و باید کاری کنند تا این حجاب های ظلمانی را بشناسند و آن را پاره کنند تا به حجاب های نورانی دست پیدا کنند.

خطیب نماز جمعه اهواز گفت: گناهانی که انسان ها مرتکب می شوند باعث می شود که زنگ هایی به دل آنها بنشیند تا نتوانند تا با دیده دل ببینند و خدا را بشناسند.

حیدری ادامه داد: منشا همه گناهان انسان هوای نفس است و هیچ حجابی تاریک تر آن وجود ندارد و این هوای نفس است که ارتباط میان انسان و خدا را قطع می کند.

وی خاطرنشان کرد: روزه داری بهترین سلاح برای پاره کردن حجاب های نفسانی انسان است. همچنین شب زنده داری با مناجات، دعا و نماز شب نیز می تواند حجاب های سیاه نفسانی انسان را از بین ببرد.

captcha