مرتلان کردستانی در برنامه‌های جزءخوانی ماه رمضان حضور پررنگی داشته باشند
کد خبر: 3501468
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱

مرتلان کردستانی در برنامه‌های جزءخوانی ماه رمضان حضور پررنگی داشته باشند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول شورای قرآنی استان کردستان با اشاره به برگزاری جزءخوانی قرآن کریم در طول ماه مبارک رمضان در مساجد کردستان گفت: همه قاریان و مرتلان کردستانی در برنامه‌های جزءخوانی ماه مبارک رمضان حضور پررنگی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، مهدی طالبی، مسئول شورای قرآنی استان کردستان دیروز، ششم خردادماه در دوازدهمین نشست شواری قرآن استان کردستان با موضوع بررسی برنامه‌های ماه مبارک رمضان و انتخاب اعضای کارگروه نظارت و ارزیابی و کارگروه تدوین سند چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی استان که در مجتمع نور استان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جلسات جزء‌خوانی قرآن موجب انس و الفت هرچه بیشترمردم با این کتاب آسمانی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جزءخوانی قرآن کریم در طول ماه مبارک رمضان در مساجد کردستان افزود: همه قاریان و مرتلان کردستانی در برنامه‌های جزءخوانی ماه مبارک رمضان حضور پررنگی داشته باشند.

مسئول شورای قرآنی استان کردستان با اشاره به اینکه شورای قرآنی تلاش دارد تا تمام فعالیت های قرآنی استان را ساماندهی کند، بیان کرد: شورای قرآنی تا کنون 12 جلسه را برگزار کرده که سعی دارد تا اتفاقات خوب و مثبتی را در زمینه علوم قرآنی پیش بینی کند.

نهادی برای پایش فعالیت‌های قرآنی در کردستان وجود ندارد

وی نهادی برای پایش فعالیت های قرآنی در استان وجود ندارد، اعلام کرد: تا کنون در استان نهادی برای پایش فعالیت‌های قرآنی وجود نداشته است که این شوار با همکاری تمام سازمان‌ها و ارگان های فرهنگی این فعالیت را می توان انجام دهد.

طالبی از تدوین سند چشم‌انداز فعالیت های قرآنی در استان خبر داد و بیان کرد: امیدواریم با تدوین این سند بتوانیم استان را در فرهنگ قرآنی را در استان توسعه داده و اجرای برنامه‌های قرآنی را ساماندهی و منسجم کنیم.

وی ادامه داد: هر ماه جلسه کمیته نظارت و ارزیابی فعالیت‌های قرآنی نیز در ادارات مختلف استان برگزار می‌شود و برنامه‌های اجرای در این کمیته بررسی و برای تدوین نهایی به شورای عالی قرآنی اعلام می‌شود.

مسئول شورای قرآنی استان کردستان افزود: براساس مصوبه این جلسه در ماه مبارک رمضان با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان برای تولید محتوا و شهرداری برای چاپ این محتواها و نصب آن در فضای شهری اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان از مساجدی که نماز جمعه برگزار می‌شود، به عنوان کرسی تلاوت استفاده می شود، یادآور شد: با هماهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در طول ماه مبارک رمضان 52 کرسی تلاوت در روزهای جمعه در استان با حضور قاریان استان کردستان برگزار می‌شود.

captcha