درس‌ها و رهنمودهای ولایت فقیه، آئین رحمت و عزتمندی جامعه است
کد خبر: 3501535
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
آیت‌الله صفایی بوشهری:

درس‌ها و رهنمودهای ولایت فقیه، آئین رحمت و عزتمندی جامعه است

کانون خبرنگاران نبأ: امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ولایت، محور وحدت است، گفت: درس‌ها و رهنمودهای ولایت فقیه آئین رحمت و عزتمندی جامعه است و این یک موهبت و نعمت‌ الهی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، هفتم خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این استان با بیان اینکه برای انسان‌ها تنها راه رستگاری در هر عرصه، راه خدایی و الهی شدن است، گفت: در آیاتی که بر پیامبر اسلام‌(ص) نازل شد، خداوند می‌فرماید «ما آیات الهی را در عالم قرار دادیم که شما اهل فکر و اندیشه باشید و جهان آفرینش را این‌گونه آفریدیم». انسان در همه امور زندگی باید تدبیر و تفکر کند؛ تفکر، انسان را به راه خیر و درست می‌کشاند و همه انسان‌ها باید برای پیشگیری از انحرافات و گمراهی در امور سیاسی، اقتصادی و معیشتی خود و جامعه اندیشه کنند.
وی با بیان اینکه تفکر و اندیشه، انسان را از مشکلات نجات می‌دهد، گفت: انسان‌ متفکر، انسانی است که همواره و همیشه در زندگی موفق است؛ انسان متفکر و عاقل با مردم جامعه، با محبت رفتار می‌کند و اگر بدی دید، با خوبی رفتار می‌کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ادامه داد: تفکر و اندیشیدن قبل از عمل و کردار، یکی از عوامل انسان موفق در زندگی است؛ اساساً عملی که بر فکر، اندیشه و عقل باشد سرانجام آن موفقیت و  رسیدن به نتیجه مطلوب است.
درس‌ها و رهنمودهای ولایت فقیه آئین رحمت و عزتمندی جامعه است
امام‌جمعه بوشهر در ادامه با بیان اینکه تقوامداری کلید رستگاری و طریق جلب عنایات الهی است، گفت: ولایت، محور وحدت است و درس‌ها و رهنمودهای ولایت فقیه آئین رحمت و عزتمندی جامعه است و این یکی موهبت و نعمت الهی است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در دیداری که رهبر معظم انقلاب با رئیس و سایر اعضای پنجمین مجلس خبرگان رهبری داشتند، فرمودند «حرکت دقیق و همه جانبه از هویت انقلاب اسلامی و نظام یکی از نکاتی است که مجلس خبرگان باید رعایت کنند»، تصریح کرد: مجلس خبرگان رهبری باید پویاتر و همه جانبه با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی از نظام دفاع کنند و در این مسیر باید شکل‌دهی مطالعات گفتمانی، اندیشه‌ورزی، مواضع شفاف، عدالت اجتماعی، ریشه‌کنی فقر و ایستادگی در مقابل جبهه ایادی استکبار از اهداف و اولویت‌های مجلس خبرگان باشد و همه مسئولان باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.
آیت‌الله صفایی بوشهری اضافه کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند «‌تهاجم سخت، حمله نظامی، تروریستی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و حمله نفوذ از سه نوع حمله استکبار در سال‌های گذشته است» و آنها از طریق نفوذ افراد خود و القاع فکر در مراکز تصمیم‌ساز و ‌تصمیم‌گیر، تغییر ذوق و سلایق مردم، تغییر اندیشه و فکر در محاسبات و مواضع مسئولان در نوع مدل سوم که حمله نفوذ است دست زدند و مجلس خبرگان باید در مقابل تمامی این امور سد محکمی باشد و الحمدالله این مجلس از ابتدا تا کنون مواضع خوبی داشته است.
امام‌جمعه بوشهر ضمن قدردانی از نمایندگان قبلی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، برای منتخبان مردم در چهار حوزه استان بوشهر آرزوی موفقیت کرد و همچنین هفته سربازان گمنام امام زمان‌(عج) را به مردم ولایت‌مدار تبرک گفت و افزود: بخش عظیمی از امنیت حاکم در کشور در سایه‌سار نبرد خاموش و مرهون مجاهدت‌های سربازان گمنام امام زمان‌(عج) است.
فراگیر کردن قرآن در بین مسلمانان یکی از اهداف اولویتی ظهور حجت است
این استاد اخلاق با تأکید بر اینکه جوانان مواظب گروه‌های انحرافی در حوزه دین باشند، بیان کرد: فرا‌گیر کردن قرآن در بین مسلمانان یکی از نخستین اولویت‌های اهداف ظهور حضرت صاحب‌الزمان‌(عج) است.
آثار قرآن رمزدار علامه اهرمی؛ یکی از آثار کم‌‌نظیر در جهان اسلام
رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر از برگزار‌کنندگان کنگره علامه معتقد اهرمی قدردانی کرد و خواستار شد: عالمان و بزرگان این استان که از مفاخر بوشهر هستند با برگزاری این کنگره‌ها به جهان اسلام معرفی شوند و آیت‌الله میرزاحسین معتقد اهرمی عالمی جامع در همه عرصه‌های علمی، اخلاقی، دینی، سیاسی وتربیتی بود و یکی از مهم‌ترین و کم‌نظیر‌ترین آثار علامه اهرمی قرآن رمز‌دار وی است که در منطقه و جهان اسلام کم‌نظیر است.
حامد فکوری
captcha