اساسنامه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت تصویب شد/ صدور مجوز از 2 هفته آینده
کد خبر: 3501581
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

اساسنامه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت تصویب شد/ صدور مجوز از 2 هفته آینده

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: اساسنامه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در جلسه سی و سوم هیئت دبیرخانه رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت به تصویب رسید.

اساسنامه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت تصویب شد/ صدور مجوز از 2 هفته بعد
حسین بهبودی، مدیر امور استان‌ها و تشکل‌های قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: سی و سومین جلسه هیئت رسیدگی به امور موسسات فرهنگی قرآن و عترت صبح امروز، هشتم خردادماه با حضور اکثریت اعضا در محل دبیرخانه هیئت در سازمان دارالقرآن برگزار شد.
وی افزود: دستور جلسه امروز، ادامه بررسی اساسنامه موسسات فرهنگی قرآن و عترت بود و با توجه به اینکه در جلسات قبل اصلاحات مربوط به اساسنامه انجام شده بود این اساسنامه به تصویب رسید.
بهبودی در ادامه گفت: موضوع دیگری که در این جلسه پیگیری شد، بحث سامانه صدور مجوز موسسات فرهنگی قرآن و عترت بود و در این جلسه مطرح شد که کار سامانه انجام شده و این سامانه برای بارگذاری شیوه‌نامه‌ها و در ادامه ثبت موسسات فرهنگی قرآن و عترت آماده است و هم‌اکنون در مرحله آزمایش است.
وی ادامه داد: بارگذاری و راه‌اندازی سامانه صدور مجوز موسسات فرهنگی قرآن و عترت مستلزم این است که دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های مربوطه که موسسات قرآن باید در بدو تأسیس از آنها اطلاع داشته باشند، وجود داشته باشد که پس از بارگذاری این دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه، کار ثبت موسسات به طور رسمی آغاز می‌شود.
نماینده دبیرخانه هیئت رسیدگی به امور موسسات فرهنگی قرآن و عترت اظهار کرد: دستورالعمل‌ اصلی سه ماه پیش نهایی شده است، اما به این دلیل که شیوه‌نامه‌های الحاقی دارد بخشی‌هایی از شیوه‌نامه طی ماه‌های گذشته مورد بررسی قرار گرفته است و ضرورت دارد که تمامی این شیوه‌نامه‌ها به امضای اعضا برسد و سپس ابلاغ و در سامانه مربوطه بارگذاری شود.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه شنبه هفته آینده که زمان برگزاری سی و چهارمین جلسه هیئت است تعطیل رسمی است جلسه بعدی 22 خردادماه برگزار می‌شود و بنا شده است طی دو هفته زمانی باقیمانده تا جلسه سی و چهارم، تمامی دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های مربوطه یکبار دیگر در اختیار اعضا قرار بگیرد و اعضا در طول این دو هفته مطالعه‌ای داشته باشند تا اگر نکته‌ای بود به دبیرخانه منعکس کنند و اگر اصلاحیه‌ای نداشت هم در جلسه سی و چهارم به تصویب برسد.
مدیرکل امور استان‌ها و تشکل‌های قرآنی سازمان دارالقرآن اضافه کرد: در صورتی که دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌ها در جلسه آینده به امضا برسد ظرف مدت چند روز بر روی سامانه بارگذاری می‌شود که پس از بارگذاری، موسساتی که در صف دریافت مجوز هستند، باید این شیوه‌نامه‌ها را مطالعه کرده و طبق شیوه‌نامه مدارک خود را در سامانه ثبت کرده و درخواست خود را اعلام کنند.
وی با بیان اینکه در مرحله اول کار ثبت موسسات جدید که پیش از این به ثبت نرسیده‌اند انجام می‌شود، گفت: با توجه به اینکه بیش از 400 موسسه در نوبت ثبت هستند تاریخ‌های مشخصی را برای هر استان اعلام می‌کنیم تا هر استان در تاریخ مشخص، ثبت نام خود را انجام دهد و مشکلی در ورود به سامانه پیش نیاید.
بهبودی ادامه داد: فاز دوم نیز مربوط به موسساتی است که قبلا در سازمان تبلیغات اسلامی یا وزارت ارشاد به ثبت رسیده‌اند که این موسسات نیز از شهریورماه می‌توانند مجوز فعالیت خود را از هیئت رسیدگی به امور موسسات فرهنگی قرآن و عترت دریافت کرده و موسسه خود را در سامانه به ثبت برسانند.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عاملی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۸ - ۱۰:۴۶
0
0
واقعا تا کی موسسات منتظر باشند هر چه زودتر باید تکلیف مجوزها روشن شود
رضایی دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۸ - ۱۰:۴۷
0
0
یعنی سایر موسسات قرآنی باید تا شهریورماه منتظر بمونند به نظرم با وجود سیستم اتوماسیونی میشه به کار سرعت داد
arash
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۸ - ۱۱:۴۹
0
0
سلام من دوساله دنبالشم....
captcha